1

Tråd: B593

Har en Volkswagen med sk VWiFi och utrustning med 4G från Telia med Huawei B593 monterad i bilen
- Denna Ruter byter som jag ser det inte dynamiskt tillbaka till 4G efter att kopplat upp sig på 3G (då 4G x.vis inte nås)!
- Detta innebär i Sthlm exempelvis att efter att ha kört i några av tunnlarna med endast 3G återfås inte 4G (utan att slå/av på Rautern

Kan tänka mig att firmware i denna optimeras för stationärt bruk, men då den monteras i bil bör väl firmware justeras för detta

Kommer testa med med E589  ist för att se om 4G prioriteras dynamiskt

Någon mer som noterat detta?

2

Sv: B593

Har du senaste firmware? Det är ett bekant problem för 4G modem över huvud taget men support bör ha besked. E589 kanske funkar bättre.

Rekommenderar dubbla yttre antenner för B593.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

3

Sv: B593

Ja, jag har yttre MiMo-Diversityantenn och senaste firmware

4

Sv: B593

kentrj skrev:

Har en Volkswagen med sk VWiFi och utrustning med 4G från Telia med Huawei B593 monterad i bilen
- Denna Ruter byter som jag ser det inte dynamiskt tillbaka till 4G efter att kopplat upp sig på 3G (då 4G x.vis inte nås)!
- Detta innebär i Sthlm exempelvis att efter att ha kört i några av tunnlarna med endast 3G återfås inte 4G (utan att slå/av på Rautern

Kan tänka mig att firmware i denna optimeras för stationärt bruk, men då den monteras i bil bör väl firmware justeras för detta

Kommer testa med med E589  ist för att se om 4G prioriteras dynamiskt

Någon mer som noterat detta?

Byt bil!