1

Tråd: Tips för att ordna upp täckning på mobilen

Jag och min sambo har ett varsitt 3 abonnemang som dessvärre fungerar dåligt inuti vårt hus. finns det något vettigt och prisvärt sätt att ordna upp det på?

Jag har, sedan min 4g-uppgradering på bredbandsidan, en 3g-antenn som sitter kvar på taket. finns det nåt man kan koppla den till för att ordna upp invändiga täckning?

Tips mottages med stor glädje och entusiasm! smile

2

Sv: Tips för att ordna upp täckning på mobilen

Måste man ha en repeater? Finns det inget sätt att koppla med min befintliga antenn? Lyckas inte googla fram något vettigt, vet inte riktigt vilka sökord jag ska använda. hmm

3

Sv: Tips för att ordna upp täckning på mobilen

crippan skrev:

Måste man ha en repeater? Finns det inget sätt att koppla med min befintliga antenn? Lyckas inte googla fram något vettigt, vet inte riktigt vilka sökord jag ska använda. hmm


Om din mobil har anslutning för extern antenn så kan du med hjälp av en adapter använda antennen på taket.

Annars denna kanske ?

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kr … ter-p93850

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

4

Sv: Tips för att ordna upp täckning på mobilen

Jag har en htc one x och sambon har en iphone 4, ingen av dem har uttag för extern antenn. Men kan det kanske fungera om man hittar en sån där induktiv antenn som  kopplas till antennen uppe på taket? I huvudsak är de iphonen jag måste få ordning på. ingen som har tips på sådan som funkar till iphone 4?

5

Sv: Tips för att ordna upp täckning på mobilen

Googla  påiphone external antenna. Det finns hållare med induktiv koppling.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.