1

Tråd: Behöver hjälp med Vista X64 och E220 och Tre/3Connect!

Jag har datorn hos morsan i några veckor nu och tänkte utnyttja hennes 3g bredband medans.

Jag har uppgraderat modemet på hennes gamla XP dator så det använder 3Connect nu och ska stödja 7.2mbit och det funkar prima på hennes dator även om det är snigel hastigheter (bor i Muppsala)

Jag får det fanken inte att funka på min dator med Vista X64. Vista har detectat modemet och installerat drivisar för det men 3Connect vill inte funka. Jag har laddat hem e620_e220_driver_2038.zip och packat upp WinVista64 drivrutinerna men när jag ska uppdatera drivrutinerna så tycker Vista att det redan har dom senaste drivrutinerna.

Vad ska göras för att få det att funka?

2

Sv: Behöver hjälp med Vista X64 och E220 och Tre/3Connect!

Testa e620 tool, se om du kan använda det istället för 3connect, då 3connect kräver flash och kan spöka lite så kan de vara värt att testa annan dashboard.
Så testa e620tool.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Behöver hjälp med Vista X64 och E220 och Tre/3Connect!

Ok, will do! Tackar för tipset smile

4

Sv: Behöver hjälp med Vista X64 och E220 och Tre/3Connect!

Ok sökte på e620tool och hittade inget som hette det men allt verkade gå åt MDMA. Drog igång det och det visade halv signal styrka, sen tröck jag på connect och då drog Vista igång en connect guide. Jag valde Broadband via ADSL/liknande, jag måste ange massa uppgifter, user/pwd osv,  ingen aning vad jag ska skriva. Är jag på rätt väg? Vad ska jag skriva för uppgifter? Såvitt jag vet så har jag inte fått några sådana uppgifter från TRE.

5

Sv: Behöver hjälp med Vista X64 och E220 och Tre/3Connect!

Inge user/psw.
Dra igång e620 tool och sen fyller du i APN adressen och trycker connect.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!