1

Tråd: Huawei E367 drivrutiner &/ installation.

Hej,

Har sökt med ljus & lykta efter drivrutiner för "manuell" installation av detta modem på en W2K8r2 men utan att lyckas.

Är det någon som vet var man hittar de senaste drivrutinerna?

Eller är det någon som har en länk till en modifierad .inf-fil för att få den att fungera på det ovanstående OS?

Tack på förhand.

MvH.
TarX

2

Sv: Huawei E367 drivrutiner &/ installation.

vad är en  W2K8r2 ?

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

3

Sv: Huawei E367 drivrutiner &/ installation.

Jonny skrev:

vad är en  W2K8r2 ?

Benämning av serverversionen windows 2008 r2.
Åter till topic, manuell säger du, vill du bara ha filerna som finns på modemet så du kan köra inst själv? Eller är inte installationen kompatibel som finns på modemet?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: Huawei E367 drivrutiner &/ installation.

Andreas skrev:
Jonny skrev:

vad är en  W2K8r2 ?

Benämning av serverversionen windows 2008 r2.
Åter till topic, manuell säger du, vill du bara ha filerna som finns på modemet så du kan köra inst själv? Eller är inte installationen kompatibel som finns på modemet?

Har plockat ut drivrutinerna från .msi/.exe till den från både det "medföljande" StayConnected samt den nyaste jag kunde hitta hos någon av leverantörerna som har detta modem. Installationen verka "fungera" halvvägs, jag får "USB Composite Device" & "HUAWEI Mobile Connect - Bus Enumerate Device" men den installerat aldrig drivrutinerna för "själva" modemet.

(Är "USB Composite Device" den för installationsmedia och "HUAWEI Mobile Connect - Bus Enumerate Device" för modemet?)

Jag får känslan att detta har att göra med att det inte finns någon drivrutinsinformation för just Windows Server 2008 R2 i .inf filerna annat än för dessa två "devicer" alt. att modemet inte står/har växlat om till "Modem mode" och därav just nu beter sig som en "USB Disk" (ser dock inte denna) men jag börjar få slut på ideer om hur jag skall lösa det eller om det ens går ...

Anledningen till att jag behöver få ett mobilt modem att fungera på denna är att den agerar övervakning och behöver kunna skicka SMS, kan lösa det genom att skapa en SMS gateway på en 2:a maskin med kompatibelt (?) OS men jag vill hemskt gärna att dessa SMS skall skickas från övervakaren själv för att inte förlora övervakning av nät etc.

Tack för era svar, hoppas ni kan hjälpa mig en bit på vägen. smile

MvH.
TarX

5

Sv: Huawei E367 drivrutiner &/ installation.

Hittade problemet. Då det är ett blad så använder man en speciell kabel för att passera USB till servern. Denna kabel verkar inte innehålla fullt fungerande USB stöd då den fungerar med lättare USB enheter men inte med mer "avancerade" enheter (inte ens med extern strömkälla, ie. USB hub) t.ex. det ovan nämnda modem. Dvs. problemet är inte OS specefikt till modemet.

Kommer mest troligt lösa det med en AnywhereUSB/5 M för att även ge "access" till fysiska såväll som virutella servrar.

Betrakta "ärendet" som "dött" och låt den segla neråt.

MvH.
TarX