101

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

zwante skrev:

Puuh, nu har jag testat att beställa billigt...med förväntat resultat.

Skulle vilja ha tips på en bra och smidig lösning denna gång, är det mk 809 som är mest prisvärd för att köra viaplay och netflix utan att behöva koppla upp datorn?
Har en boxeebox till musik etc, men den funkar inte med svenskt netflix, och inte alls med viaplay.


Vilka frågor. Kan testa lite med min UG802 imorgon. Så vet vi iaf vad den klarar. Förövrigt vet jag nog inget om nåt=)

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

102

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

phuu trodde jag var ensam...för jag vet inget om något heller wink

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

103

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Ja, vet inget... men det finns för mycket info om dessa olika varianter på div forum.
Jag trodde att någon här var lite mera insatt, så jag kan få ett omdöme /köp råd...

104

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

zwante skrev:

Ja, vet inget... men det finns för mycket info om dessa olika varianter på div forum.
Jag trodde att någon här var lite mera insatt, så jag kan få ett omdöme /köp råd...

Mk808 är väl den folk köper mest av. Men häng in på Swedroid där finns folk som kan nåt bla ägare till svenskasidor som säljer dom mfl.

Jag är tyvärr ingen kunskapskälla. Funderar på inköp av en MK808 på Aliexpress just nu.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

105

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Har förstått att 808 är vanlig, men kollar på uppföljaren 809 nu.
Har oxå kollat på  Aliexpress, men hittade några missnöjda köpare, tror det var på flashback, så jag blev avskräckt.
Såg att nån firma i stenkullen utanför gbg annonserar mk809II på blocket för 799kr, lite dyrare, men i rätt värdsdel om det strular..
Ska läsa på lite mer påSwedroid, så får vi se..

106

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

zwante skrev:

Har förstått att 808 är vanlig, men kollar på uppföljaren 809 nu.
Har oxå kollat på  Aliexpress, men hittade några missnöjda köpare, tror det var på flashback, så jag blev avskräckt.
Såg att nån firma i stenkullen utanför gbg annonserar mk809II på blocket för 799kr, lite dyrare, men i rätt värdsdel om det strular..
Ska läsa på lite mer påSwedroid, så får vi se..

809 vet jag inget om. Kan du byta rom i den tex? Missnöjda kunder det har väl alla? Hur du kan ta det på Ali vet jag inte då det är som Ebay flera olika säljare. Min UG är därifrån jag har inget negativt om den säljaren skrev tom ner varans värde i tullen.

799 kr hade jag inte betalat ens under vapenhot=)

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

107

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Att slippa låsta datorn vid tvn för att sonen vill se på netflix film, kan vara värt en del=)

Egentligen vill jag ha en enkel och funktionell lösning, som sambon och sonen löser utan support från mig, eftersom jag jobbar udda tider, och inte kan hjälpa varje gång någonting strular, så fungerande direkt från kartong utan att roota/hacka vore toppen.

Kanske missförstod inlägget om Aliexpress, jag läste.
Tyvärr har du nog rätt i att alla har missnöjda kunder,,men jag försöker välja en med så få som möjligt=)=)

108

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

google tv är yber.

mbb på 1920*1080 på en gigantisk skärm.
sedan kommer forumet upp i "mobilvarianten" typ 2dm stora tecken.

109

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Omdet finns något iOS hemma så är appleTv en bra lösning

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

110

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Uppdatera mig. Vilka har krävt pengar/ny vara och av vilken säljare? Resultat?

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

111

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

xiapoyin, pengarna tillbaka via ebay...

112

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Köpte från "top.seller888", har inte fått någonting. Fick idag pengarna tillbaka från Ebay.

113

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Jag har ett rek att hämta idag. Spänningen är oliiidlig..ris?tegelsten?

Äntligen Linköping! /4G sedan 20110531/ E398/E392/Dovado 4GR/Dovado Doma/Dovado Tiny/

114

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

svenix skrev:

Köpte från "top.seller888", har inte fått någonting. Fick idag pengarna tillbaka från Ebay.


Samma här. Han kunde inte ens få fram ett trackingnr.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

115 Senaste redigerad av Ilsken (2013-02-05 08:32:30)

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Ljungdahl skrev:

Jag har ett rek att hämta idag. Spänningen är oliiidlig..ris?tegelsten?

Mynt fake givetvis på tyska mark och dollar samt örhängen är vad folk fått före. Så tyvärr var min teori om ris fel. Vad fick du?

Kort på ett av alla fina köp. http://imgur.com/mTmJZ3l dock ej mitt.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

116

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Jag "råkade" beställa stycken Android Mini PC, från 3 olika kinesiska säljare, top.seller888, xiapoyin och kinggo1111.
För top.seller888 och xiapoyin fick jag idag pengarna åter via eBay.

Från kinggo1111 kom det igår en rek-avi i brevlådan.
Brevet kändes tunt och kunde omöjligen innehålla en Android Mini PC.

Här en bild på innehållet:

http://forumbilder.se/CDBAT/pict001.jpg

Varan är reklamerad hos eBay.

Fiber, Bordsrouter ZTE MF28G/D, 2x Huawei B525s-23a, 3Maxfart Fri Surf (100GB/mån), Wifog
Tech Blog of Sweden

117

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

@jerjo2
Med rätt klänning till det där blir du festens mittpunkt wink
själv har jag fått tillbaka 14.95$ in på visa..... fick en fake "ONE"dollar

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

118

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Vissa fick alla fall lite roliga presenter som "ränta" på sina dollar.
Tur att ni inte fick tullen på sig för falskmynteri. smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

119

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Ibland är det lite roligt att bli lurad för att se hur bedragarna gör.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

120

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Jag harinte orkat hämta än men eftersom säljaren är Kinggo111...så...smycken med lite tur...som passar till min gröna klänning...:-)

Äntligen Linköping! /4G sedan 20110531/ E398/E392/Dovado 4GR/Dovado Doma/Dovado Tiny/

121

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

hehe

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

122

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Hitta denna på komplett.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=77 … cAodvXIAJA

123

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

andy78 skrev:

Hitta denna på komplett.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=77 … cAodvXIAJA

Billiga var dom ju inte. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1585959

Sen är det en 802 jag är mer åt 808 om jag nu skaffar nån mer.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

124

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Och i paketet låg .....ett gummiarmband! :-)

Äntligen Linköping! /4G sedan 20110531/ E398/E392/Dovado 4GR/Dovado Doma/Dovado Tiny/

125

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

man undrar ju varför dom lägger ner arbete med att gå till posten och skicka ett brev med en sak i istället för att bara skita i det... eller ett tomt brev bara?

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )