1

Tråd: Nån som äger dom här eller likn?

http://www.ebay.com/itm/1GB-Android4-0- … 4ac076683e

Alt nr 2 känns bättre.

http://www.ebay.com/itm/NEW-Android-4-1 … 4ac07668ab

Känns som något som kan fördriva lite tid.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

2

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

XBMC tycks snurra på MK808 alla fall, men senaste xbmc builden tycks inte kunna lira 720/1080 video med native spelaren. Hitta att man kunde byta ut standard media spelaren så kunde det funka alla fall.

Men under 20 dollar ink frakt låter väldigt billigt för dessa enheter då de brukar gå för alla fall runt 50 dollar.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Om du inte speciellt ska försöka köra Linux på de här stickorna så rekommenderar jag en modell med dubbelkärning CPU av typen RK3066 eller bättre.

Då får man såpass bra flyt att det mesta fungerar att köra på stickorna.

Har själv provat MK808 och UG802 som är sådana stickor. Av dessa föredrar jag nog MK808 mest p.g.a. att man får lite mer för pengarna 8GB flash istället för 4GB.

Din första annons är en MK802+ med Cortex A10 chipset. En bra sticka om man vill köra Linux på den men annars med sämre fart och flyt än de jag nämnt ovan.

Din andra annons är en MK808. Priset (om det stämmer) är löjligt lågt! En MK808 brukar kosta runt $50 och tangentbordet som följer med brukar kosta $25. Att de säljer båda för $16.99 är ju så snorbilligt att jag får lust att beställa själv. Eller är det bluff?

Gemensamt för alla de här stickorna är att WiFi brukar funger ganska dåligt med taskig räckvidd. Det beror på små förkrympta antenner inne i stickorna. Det finns ett antal beskrivningar på nätet hur man modifierar antennerna och på så vis förbättrar räckvidden. Jag har inte velat bryta upp mina stickor och testa ännu. Men båda mina stickor har dålig räckvidd och måste i princip stå bredvid routern/accesspunkten för att fungera bra.

Annars är det förvånansvärt bra flyt i de här små stickorna och man kan installera och köra det mesta. De har som allt annat kinesiskt lite små buggar men googla efter "finless rom" om du vill ha en bättre mjukvara att lägga in i dem.

4

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Jag sitter med en UG802 nu. Det enda jag märker på den är just problemet med nätet. Brukar lösa sig efter nån omstart och lite ilska. Den vill helt enkelt inte hitta routern. När den väl hittat funkar den bra som det ser ut nu har jag en betongvägg mellan router och enhet.

Iövrigt är jag urless på en liten detalj till. Det saknas uppenbart ett batteri i den. Så helt hux flux är den i år 2000 igen. Vilket resulterar i att Market/Google play vägrar. Kan nämna att före jag kom på det var den på väg ut fönstervägen.

Ja priset känns helt åt helvete fel. Tänkte i mitt första inlägg ifrågasätta det med. Men det kom bort. Jag har iaf beställt enligt säljare är det skickat redan. Beställdes inatt vid 01.

Just nu är UG802 en leksak åt ungarna. Koppla den i en plattskärm via DVI och ja inget ljud. Underbart slipper jag höra deras spelande.

Om nån planerar och köra den på en mindre tv kolla över om den ens får plats. Det funkar ej på mina två. Finns iofs lösning på det med.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

5

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Återkom gärna och berätta hur det går med din beställning. Priset verkar som sagt osannolikt lågt. Jag kollade på de andra sakerna den säljaren annonserade ut och det var lika ofattbart låga priser på allt. Verkar skumt!

Dock har säljaren haft kontot ett drygt år och har ett stort antal positiva omdömen så jag vet inte riktigt vad jag ska tro...?    hmm

6

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Finns eller fanns en till med samma priser. Men nu hittar jag inte den.

Jag beställde enbart pga hans goda omdömen före annars hade jag nog hoppat. Nu kan jag leva utan ca 100 kr om det nu blir så.

Trackingnr har jag fått med. Ännu inga klagomål. Jag återkommer väl när det dyker upp. Men som med allt ifrån Kina. Det kommer väl ta sin tid.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

7

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Pengarna får du nog alltid tillbaka via Ebay Buyer Protection. Det enda är att det tar tid och är lite krångel att först vänta på grejorna och sedan söka kontakt med säljaren innan man kan starta ett case i Ebay. Men jag har alltid fått tillbaka pengarna de gånger det varit några problem.

Hoppas dock att allt går bra i detta fallet. Men som sagt, priserna verkar för bra för att vara sant...

8

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Vem orkar bråka om en sån summa? Inte jag iaf. Kan han köpa massa ris om dagen kommer=)

Jag har hittat en säljare till nu.
http://www.ebay.com/itm/New-1GB-DDR3-Mi … 1c2f49cbd9

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

9

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

är ingen vitts att köpa saker sim inte har dual core tex rk3066 med mali 400.
dom är stabila och rullar på bra till billig penning.

minst 1gig minne och 8 - 16 gig lagring.

sedan minst android 4.1.1

visst kan det gå att uppgradera fw, men funkar inte ibland på kopior.

dom mekaniska tgb saknar oftast åäö osv,

men det är ljusår bättre mot smart tv där man blir låst till köpta tjänster.


finns quad core också

10 Senaste redigerad av Ilsken (2013-01-17 09:55:02)

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Ännu en http://www.ebay.com/itm/1GB-Android4-0- … 3f213664a2

http://www.ebay.com/itm/NEW-Android-4-1 … 417009d91c


Nu på 15 Dollar. Totalt prisras och vänta?

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

11

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

uj.... ska nog beställa 1 med.....inte för att jag vet vad jag ska använda den till riktigt wink men 15 dollar så kan vi prova;)

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

12

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

101:- skr betalt o väntar wink

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

13

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Jag är oxå sugen på något liknande, men har inte orkat sätta mig in riktigt i vad som är bra...
Har någon bra koll och kan tipsa mig vad som är bra, och vad som ska undvikas..?
Pris upp till 1500 ink fjärrkontroll, vad får jag för det?

14 Senaste redigerad av Ilsken (2013-01-17 12:33:21)

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

zwante skrev:

Jag är oxå sugen på något liknande, men har inte orkat sätta mig in riktigt i vad som är bra...
Har någon bra koll och kan tipsa mig vad som är bra, och vad som ska undvikas..?
Pris upp till 1500 ink fjärrkontroll, vad får jag för det?

Varför inte köpa en för ca 100 kr och testa först? Byta rom mixtra runt och inte behöva känna känslan av tänk om osv.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

15 Senaste redigerad av Jonny (2013-01-17 13:36:27)

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

smile precis Ilsken ( tackar för tipset,Länken)

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

16

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Jag kom på att ni som köper ska köpa. Sök upp en usbhub som har egen strömförsörning. Finns bara en usbport.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

17

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

och varför vill vi ha en sådan ? tongue

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

18

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Jonny skrev:

och varför vill vi ha en sådan ? tongue


Till tgtbord, mus, ev hårddisk osv.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

19

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

aha...

min beställning är nu på väg med trackingnummer = snabba puckar smile

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

20 Senaste redigerad av zwante (2013-01-17 16:02:40)

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Ilsken, du har en poäng!

Beställde en och testa med, dock den dyra för 129skr från han som var "top seller", kändes bättre.
Väldigt prisfall på dessa helt plötsligt,...går d så går d=)
Spännande att följa tråden och se om vi blir blåsta..

Såg nu att jag beställde fel, blev en 802 istället...Men det duger att leka med hoppas jag

21

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

zwante skrev:

Ilsken, du har en poäng!

Beställde en och testa med, dock den dyra för 129skr från han som var "top seller", kändes bättre.
Väldigt prisfall på dessa helt plötsligt,...går d så går d=)
Spännande att följa tråden och se om vi blir blåsta..

Såg nu att jag beställde fel, blev en 802 istället...Men det duger att leka med hoppas jag

För test bör vilket som duga? Duger det inte köp en till.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

22

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

köpte den med android 4.0.1 som ilsken länkade till

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

23 Senaste redigerad av Ilsken (2013-01-17 16:58:24)

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Mina herrar antar att här är endast är sådana?

Jag länkar två olika förslag och har så gjort sen trådstart. Tror vi har ett par klassiskafall av och inte läst allt?

Att jag sen lagt upp mer men länkar fortfarande två olika. Är endast pga lägre pris.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

24

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

Pinsamt,men sant i mitt fall..
Slängde iväg en beställning på den andra med, blir ändå betydligt billigare än att köpa i sverige.
Skulle båda dyka upp, har brodern en teknikgalen son som säkert behöver en leksak till.

25

Sv: Nån som äger dom här eller likn?

zwante skrev:

Pinsamt,men sant i mitt fall..
Slängde iväg en beställning på den andra med, blir ändå betydligt billigare än att köpa i sverige.
Skulle båda dyka upp, har brodern en teknikgalen son som säkert behöver en leksak till.

Härligt min känsla var rätt=) Ok jag är bra på det själv med haha.
Hitta dom för runt 600 inom landet. Då utan tbord/mus.

Min UG802 är ju redan en barnleksak. Som pappa ev kan få låna. Jäkla ungar!

Nu återstår bara vem får sitt ev kap först?

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.