1

Tråd: Comviq 3g wifi blockering av anonine vpn

Hej, ny användare på detta som det verkar förträffliga forum.
Tänkte som första inlägg höra om någon, som liksom jag använder zte-mf60, har fått problem med att använda anonines vpn (pptp). Har haft denna lilla minirouter något år och inte haft några problem tidigare, men sedan cirka 2 veckor sedan så blir jag utloggad från anonine hela tiden efter cirka en minut. Har inte haft någon större framgång med anoninens "support" och har gjort allsköns inställningar-ändringar-bortplockning av program-brandvägg-antivirus-ominstallation, flushdns, ändring av dns m m.

Får inga felmeddelanden, endast utloggning. Har 4 datorer, samma problem på alla datorerna, givetvis endast inloggning på en åt gången. Inga problem med andra vpn-tjänster som jag prövat tillfälligtvis. Inga problem med övrig nätversktrafik. Är det möjligen så att Comviq/Tele2 har lagt in någon spärr mot anoninens ipnr-vpntjänst? För ändring i routerinställningarna kan (får) de väl ändå inte göra tycker man. Har inte lyckats få tag på någon på Comviq som "vet".

Använder win7 home premium,  win7 ultimate, xp. Kanske dags att överge comvqs lilla för något annat bättre...

2

Sv: Comviq 3g wifi blockering av anonine vpn

Googlar man på anonine blockering så finner man att det finns flera siter som blockerar anonines ip-serie eftersom de använts för DoS attacker mm. Det kan ju operatören ha fått gör sig att göra. En sådan blockering sker inte i din router.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

3

Sv: Comviq 3g wifi blockering av anonine vpn

jonasolof skrev:

Googlar man på anonine blockering så finner man att det finns flera siter som blockerar anonines ip-serie eftersom de använts för DoS attacker mm. Det kan ju operatören ha fått gör sig att göra. En sådan blockering sker inte i din router.

Säkert så när det gäller enskilda siter, fast nog ganska ovanligt att en isp blockerar en sådan tjänst helt och hållet. Hur som helst; någon ynka gång lyckas det att logga in, men under cirka två veckor har det varit näst intill omöjligt. Har en ticket live inne hos Comviq sedan en vecka, med ganska uddlös respons. Har idag sett på flashbackforumet att flera har erfarit samma problem och har jag därför kontaktat Comviq ånyo och "föreslagit" en fördjupad teknisk support i ärendet då det enligt min mening nog förefaller vara något strul på deras sida i stället, möjligen utloggningsproblem som försvårar ny inloggning. Får väl se vad som händer annars blir det till att söka nya vägar i stället.