26 Senaste redigerad av jonte_honken (2012-12-07 18:38:31)

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Nej tyvärr inte. Dom har fixat masten som jag är uppkopplad till. Har pratat en hel del med Tele2 och dom har felsökt allt. Det jag sitter och väntar på är en ny uppdatering till ps3an. Har läst en del om den senaste och det har tydligen uppstått en del problem för många.

27 Senaste redigerad av micke_rocknroll (2012-12-09 09:33:35)

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Hej
Råkade hitta denna tråd och kände att jag var tvungen att skriva.. jag har EXAKT samma problem som ALLA andra som har tele2 och 4g i Sverige just nu. Det går inte att spela online på PS3, msn funkar inte osv. Man blir helt enkelt utloggad HELA JÄVLA TIDEN!! Fruktansvärt irreterande och jag är väldigt besviken på tele2. Trodde inte det här om dom. Det har vart så här i ungefär 2 veckor nu och jag tänker snart häva avtalet. Rekomenderar alla andra att ringa och tjata och sedan även häva avtalet för såhär ska det fan i mig inte vara. Ursäkta, men jag är väldigt arg nu...

28

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Har tyvärr inte heller lyckats lösa det men det verkar ju lite konstigt om ps3:ans uppdatering helt plötsligt skulle börja krångla. Dessutom så hade jag inte den senaste uppdateringen när dessa problem dök upp. Det var nämligen de första jag kolla och då fanns det en uppdatering, vilket borde ha vart den senaste.

Börjar dock fundera på om Tele2 har låst vissa portar på APN 4g.tele2.se. Har kört med UPnP tidigare så har inte tänkt på vilka portar som blivit mappade men då jag testat att manuellt öppna upp de portar som behövs för psn och genom ps3:ans webbläsare kollat om portarna är öppna med sidorna http://www.whatsmyip.org/port-scanner/ och http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ så har portarna inte varit öppna.

Är det någon som har bra koll på detta? Borde inte portarna visas som öppna på dessa sidor om man under portmappning har öppnat upp dem?

29 Senaste redigerad av micke_rocknroll (2012-12-08 11:23:00)

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Det här har ingenting med Sony att göra. Jag antar att uppdateringen till modemet kom samtidigt som till PS3an. Msn strular likadant både här och hos andra. Den ena supporten jag prata med erkände dessutom att ovanligt många har ringt om allt möjligt där dom blir utloggade hela tiden. Kompensation när det är åtgärdat har dom också föreslagit så dom vet att det är deras grejer som strular.

Återigen, jag rekomenderar alla som har det här problemet att ringa o tjata, för det har trots allt gått två veckor....

30

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

När jag läste alla inlägg så funderade jag på om det inte samma problem när det gäller Spotify. När jag streamar via 4g så efter viss tid så slutar Spotify spela och kommer upp meddelande connecting. Oftast måste man stänga av den och starta på nytt för att fortsätta spela

31

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

toox skrev:

När jag läste alla inlägg så funderade jag på om det inte samma problem när det gäller Spotify. När jag streamar via 4g så efter viss tid så slutar Spotify spela och kommer upp meddelande connecting. Oftast måste man stänga av den och starta på nytt för att fortsätta spela


Jupp, det är samma fel...

32

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Har vi nått sett som vi kan testa anslutningen med? Som alla kan testa typ på datorn så vi kan säker ställa att det är Tele2s fel. Webradion funkar klockrent för mig. Youtube beter sig anorlunda på mobilen då man får "försök igen" väldigt ofta.

33

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

jonte_honken skrev:

Har vi nått sett som vi kan testa anslutningen med? Som alla kan testa typ på datorn så vi kan säker ställa att det är Tele2s fel. Webradion funkar klockrent för mig. Youtube beter sig anorlunda på mobilen då man får "försök igen" väldigt ofta.

får exakt samma fel på datorn på msn som på ps3an. det är tele2. har pratat med dom flera gånger.. dom verkar bara skylla ifrån sig, dom kommer inte fixa det här. tyvärr.

34

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Har testat med msn & psn nu, för att bekräfta det ni andra skriver och de bryter ju inte på sekunden samtidigt men alla gånger psn slår ner så dimper ju även msn och det lär ju f*n inte vara någon slump!? Blir att forsätta trötta ut Tele2...

35

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

b0an skrev:

Har testat med msn & psn nu, för att bekräfta det ni andra skriver och de bryter ju inte på sekunden samtidigt men alla gånger psn slår ner så dimper ju även msn och det lär ju f*n inte vara någon slump!? Blir att forsätta trötta ut Tele2...


har pratat med dom igen idag... det dom skulle fixat förra veckan, som sedan blev uppskjutet till i måndags kommer nu kanske vara klart på fredag... jag tror som sagt vad inte dom kommer kunna/bryr sig att fixa det här...

36

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

pratade i början av förra veckan med en bekant, som har jobbat på tele2:s kundtjänst men i dag jobbar lite högre upp, ang detta. Bad han efterforska vad fan problemet är, för jag liksom er andra, börjar bli kräklless på att det inte går att spela.
Enl honom visste dom inte (alltså i början av förra veckan) vad som var felet, mer än att det blev nån bugg med senaste uppdat för 2-3 veckor sen, som gör att ps och router inte "lirar". Ska enl dom även gälla Skype, har inte testat själv, men hörde inget om spotify lr annat..
Verkade då som att dom nästan hoppades på att sony skulle lösa problemet åt dom...torpare..


Pratade också med kundtjänst i går, till mig sa dom att det skulle åtgärdas kl 12 igår, men att det förmodligen skulle dröja till kl 16..

Mitt funkar iaf fortfarande inte..

37 Senaste redigerad av micke_rocknroll (2012-12-13 14:29:10)

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

"Verkade då som att dom nästan hoppades på att sony skulle lösa problemet åt dom...torpare.."

Haha, ja ett multinationellt miljardföretag som Sony bryr sig nog om att några få som har lilla Tele2 i lilla Sverige har problem att spela online... det skiter dom fullständigt i.

Jag testade att installera telias program på routern som enligt någon på något helt annat forum skulle lösa en helt annan grej. Det löste ingenting och undrar nu hur jag ska få tillbaka tele2's program... någon som har nått tips? Verkar inte finnas på tele2's hemsida. Tror ni det här kan strula till det när dom väl fixar problemet med att man blir utslängd? Ooops...

Fick dessutom internet räkningen idag från tele2.... känns ju lite ironiskt ...

38 Senaste redigerad av skogmeister (2012-12-13 16:09:14)

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

"Haha, ja ett multinationellt miljardföretag som Sony bryr sig nog om att några få som har lilla Tele2 i lilla Sverige har problem att spela online... det skiter dom fullständigt i."

Ja det skiter dom ganska hårt i, men med desperat spelabstinens så mailade jag lite med dom, och....
...ja, det skiter dom ganska hårt i...

Edit:stavning

39 Senaste redigerad av micke_rocknroll (2012-12-13 16:35:34)

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

skogmeister skrev:

"Haha, ja ett multinationellt miljardföretag som Sony bryr sig nog om att några få som har lilla Tele2 i lilla Sverige har problem att spela online... det skiter dom fullständigt i."

Ja det skiter dom ganska hårt i, men med desperat spelabstinens så mailade jag lite med dom, och....
...ja, det skiter dom ganska hårt i...

Edit:stavning

Haha okey. Ja. Nej fan, det är tele2 vi ska ringa ner.

Jag förstår vad du menar med spelabstinens. Det är en fruktansvärd tur att jag inte har en Battlefield period just nu för då hade jag väl varit polisanmäld av tele2 vid det här laget...

Vad svarade Sony då? Typ att det inte är deras grejer som krånglar?

40

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

micke_rocknroll skrev:

Haha okey. Ja. Nej fan, det är tele2 vi ska ringa ner.

Jag förstår vad du menar med spelabstinens. Det är en fruktansvärd tur att jag inte har en Battlefield period just nu för då hade jag väl varit polisanmäld av tele2 vid det här laget...

Vad svarade Sony då? Typ att det inte är deras grejer som krånglar?

Kort och gott..

"Hej,

Vi rekommenderar inte att man använder 4G nätverk för att ansluta mot Playstation Network. Så tyvärr har vi inga tips eller knep mer än att ADSL alltid fungerat felfritt.

Med vänliga hälsningar/Best Regards

Christian

Playstation Hotline
Nordisk Film

Nordisk Film A/S
Att: PlayStation Hotline
Mosedalvej 14-16
DK-2500 Valby"

41

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Men är det ingen som ringt Tele2 idag?

Jag har tid imorgon och kommer ligga på så gott det går..

42

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

skogmeister skrev:

Men är det ingen som ringt Tele2 idag?

Jag har tid imorgon och kommer ligga på så gott det går..

Jag ringde igen igår då dom återigen sköt upp det tills på fredag. Imorn alltså. Så funkar det inte imorn blir det nog ett samtal till konsumenternas verk... om dom krånglar med hävning av kontraktet vill säga..

43

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

micke_rocknroll skrev:

Jag ringde igen igår då dom återigen sköt upp det tills på fredag. Imorn alltså. Så funkar det inte imorn blir det nog ett samtal till konsumenternas verk... om dom krånglar med hävning av kontraktet vill säga..

Dom lär väl inte ge sig utan uppsägninstid, har du bundet?

Vore synd att byta för det har funkat klockers annars, men det här är ju jävlit störande..
Undras om man har rätt till kompensation? Tveksamt det med.
Jag hade problem med telefonen i somras, gick bara på E/G 50% & ingen data alls 50%. Ville ha kompensation då men det var tvärstopp. Orkade iofs inte dra det längre när det väl började funka..

När ringde du? När jag ringde på fm, typ 11 rycket, sa dom ju att det skulle bli klart under dan igår.

Men vi får väl se imorrn då.. Skulle dom ordna under dagen eller tills imorrn?

44

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

skogmeister skrev:
micke_rocknroll skrev:

Jag ringde igen igår då dom återigen sköt upp det tills på fredag. Imorn alltså. Så funkar det inte imorn blir det nog ett samtal till konsumenternas verk... om dom krånglar med hävning av kontraktet vill säga..

Dom lär väl inte ge sig utan uppsägninstid, har du bundet?

Vore synd att byta för det har funkat klockers annars, men det här är ju jävlit störande..
Undras om man har rätt till kompensation? Tveksamt det med.
Jag hade problem med telefonen i somras, gick bara på E/G 50% & ingen data alls 50%. Ville ha kompensation då men det var tvärstopp. Orkade iofs inte dra det längre när det väl började funka..

När ringde du? När jag ringde på fm, typ 11 rycket, sa dom ju att det skulle bli klart under dan igår.

Men vi får väl se imorrn då.. Skulle dom ordna under dagen eller tills imorrn?

Okey. Det funka bra för mig också ca 6 första månaderna. Så dom har strulat till det.

Du ska absolut inte tveka att kräva kompensation för det här.
Tele2 föreslog själva kompensation till mig, FÖRST. Utan att jag sa något om det. Då vet dom om att det är fel på deras internet - och du som kund kan inte betala fullt pris för det. Så kompensation SKA vi ha smile

Om man inte som kund får det man betalar för så kan man hoppa över bindningstiden.

Dom sa bara att jag skulle vänta tills på fredag iaf för då bör det vara klart. Dom sa också att det här är ett känt problem "som många har jobbat med ett tag nu". Men jag vet inte om jag litar på dom.

45

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

kör via vpn och det lirar fint smile  även skype... skr t2
är som med att tele2 inte gick att nå från tele2... tog ett bra tag innandet fixades.

46

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

G-Man skrev:

kör via vpn och det lirar fint smile  även skype... skr t2
är som med att tele2 inte gick att nå från tele2... tog ett bra tag innandet fixades.



Okey, jag vet inte riktigt vad du menar med vpn. Har det nått med access point name o göra? För det står redan på tele2's 4g adress.

47

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Vad är skr t2?

du menar väl en VPN tjänst?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

48

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Funkar fortfarande inte.
Ringde kundtjänst, 15-20 min väntetid...
Nån som kommit fram och fått veta ngt?

49 Senaste redigerad av micke_rocknroll (2012-12-14 13:43:41)

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

skogmeister skrev:

Funkar fortfarande inte.
Ringde kundtjänst, 15-20 min väntetid...
Nån som kommit fram och fått veta ngt?


Vad sa dom då? Jag tänkte väl också ringa snart, för dom har lovat att de ska bli fixat idag men fortfarande ingenting. Provade att skriva till dom på Twitter men det är ju rena skämtet "Hej, vi har inga störningar i området. Har du problem ringer du kundservice på telefonnr 0772-25 25 25 och gör en felanmälan." Jo tack, jag har lixom ringt till er ett par gånger redan... vilket jävla skämt det här är!

Update -
Har ringt till dom nu och dom vet inte när det blir klart... Inte det här året med andra ord.

50 Senaste redigerad av MathiasW (2012-12-14 13:58:12)

Sv: PSN Error 8002AD36 med Huawei B593!

Tjena!

Det finns information om detta på Tele2's hemsida, ingen beräknad klartid.

Här kommer det en länk: http://www.tele2.se/kundservice/driftinformation.html

Gå ner i botten av sidan och klicka på "Driftinformation"

Alternativt kopiera och klistra adressen själv då ett javascript skickar er till fel sida vid site-2-site länkning.

MVH. MW