1 Senaste redigerad av PartyAkuten.nu (2012-12-01 17:54:28)

Tråd: Starta om Tiny, ett lotteri med wifi eller usb

Tänkte passa på nu och fråga när man ändå tagit sak i ip kamerafrågan.

Sen jag fick telia 4g med usb samt dovado tiny, så har jag haft problem med att vid strömavbrott eller liknande, så startar inte wifi om usb stickan sitter kopplad till tinyn.
Jag måste manuellt dra ut usb, koppla ström till tiny, vänta tills wifi tänts / slocknat och sen tänts igen, då kan jag köra in usb och allt lirar.

Tips?

2

Sv: Starta om Tiny, ett lotteri med wifi eller usb

låter som dovado supporten

dom finns på facebook med

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

3

Sv: Starta om Tiny, ett lotteri med wifi eller usb

Vilket modem? Har du senaste firmware i tinyn?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

4

Sv: Starta om Tiny, ett lotteri med wifi eller usb

jonasolof skrev:

Vilket modem? Har du senaste firmware i tinyn?


Har ZTE MF820D och det står 5.0.15 har jag för mig på firmware.

5

Sv: Starta om Tiny, ett lotteri med wifi eller usb

Kan ju vara en dålig strömadapter liknande det fall som beskrivs i en annan tråd om en dålig strömadapter till Dovado.
Det skulle kunna vara så att strömadaptern inte orkar lämna tillräckligt med ström för att starta både USB-modem och wifi samtidigt (tycker det låter så).

Du kan ju prova antingen med en annan adapter med samma spänning och som gärna kan lämna lite högre strömstyrka. Eller att få din original strömadapter utbytt på garantin.

6

Sv: Starta om Tiny, ett lotteri med wifi eller usb

Var det inte "tiny" där man skulle ha en ½ meters usb-kabel mellan routern och modemet?

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

7

Sv: Starta om Tiny, ett lotteri med wifi eller usb

Senaste firmware och bättre strömförsörjning rekommenderas som första åtgärd

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

8

Sv: Starta om Tiny, ett lotteri med wifi eller usb

Micke skrev:

Var det inte "tiny" där man skulle ha en ½ meters usb-kabel mellan routern och modemet?

Det har jag redan, fick med den med foten där den står upp.

9

Sv: Starta om Tiny, ett lotteri med wifi eller usb

PartyAkuten.nu skrev:
jonasolof skrev:

Vilket modem? Har du senaste firmware i tinyn?


Har ZTE MF820D och det står 5.0.15 har jag för mig på firmware.

Börja med att uppdatera "firmware" i TINY : http://www.dovado.se/index.php?option=c … p;catid=6.

/Bengt

Bengt Österdahl, Gustavsberg