1 Senaste redigerad av idgforum (2012-11-18 20:02:37)

Tråd: Nerkoppling med Tre blir bara värre och värre

Jag vet inte om det beror på att Dovado Tiny 6.1.3.79 är en dålig router tillsammans med Huawei 372 eller om det är Tre som har något märkligt system som kör ut en ur systemet. Och eftersom Tiny tar 5 minuter på sig att koppla upp vid omstart är det jobbigt om det hände 1 ggr/timman. Ibland är jag uppkopplad i timmar men det är mer undantag än regel.

Nu tror jag ingen vet något svar men har någon varit med om liknande och det blivit bättre med annan router eller sticka tar jag gärna emot råd för nu är jag trött på detta.

Mottagningen är 80% och farten klagar jag absolut inte på när det fungerar.

http://www.speedtest.net/result/2316458744.png

2

Sv: Nerkoppling med Tre blir bara värre och värre

har du möjlighet att köra modem i dator för att se om det kopplar ner lika mycket

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

3

Sv: Nerkoppling med Tre blir bara värre och värre

Vilken firmware på modemet?

4

Sv: Nerkoppling med Tre blir bara värre och värre

Jonny skrev:

har du möjlighet att köra modem i dator för att se om det kopplar ner lika mycket

Jo, det kopplade ner i datorn också. Fast datorn kopplar upp på en sekund igen bara man trycker på connect. Tiny får man starta om och vänta 5 minuter.  Senaste FW från Tre i modemet. Men, som sagt, måste köra med router som matar alla apparater i hemmet med internet.

5

Sv: Nerkoppling med Tre blir bara värre och värre

jo hade tre med här förut......3g ab som kopplade ner hela tiden + dålig hastighet......bytte till telenor som var något bättre med nerkopplingar...sedan kom snik 4g på 900mhz sedan dess inga nerkopplingar även om det går segt ibland.....

tror helt enkelt att 3g vid hård belastning är känsligare än vad 4g är med samma belastning......fast jag har inget belägg för att det är så....bara en tes jag kommit fram till med den erfarenhet som råder i mitt område..

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

6

Sv: Nerkoppling med Tre blir bara värre och värre

Masten är nog inte hög belastad men det kan jag ju självklart inte veta. Tre och Telenor har olika tekniker. Telenor kör med ständig uppkoppling medan Tre bara när modemet är belastad. Det är min uppfattning efter att haft bägge operatörerna. Och Tre är mycket snabbare, särskilt på kvällen, fast de nu delar samma mast.

7

Sv: Nerkoppling med Tre blir bara värre och värre

Det har blivit ännu värre nu. Räcker med en speedtest upp så lägger det av. Skicka upp filmer till YouTube är inte att tänka på om man inte använder VPN som stryper överföringen till 0.9 Mb. Men har inte kommit på om det är Tiny router, E372 modem eller Tre som har lagt in  en äcklig strypning uppströms.

8

Sv: Nerkoppling med Tre blir bara värre och värre

Testat direkt från datorn några dagar nu och mycket bättre. E372 lirar nog inte riktigt med Dovados produkter (i detta fall Tiny)