1

Tråd: Webbläsare - olika

Förutsättning:
laptop med windows 7 / 64

Har som många andra kört med IE under alla år. Den har fungerat okey under åren vad jag kan minnas smile
Men sedan IE 9 tycker jag att den inte har fungerat så bra... med bla sidor kan inte laddas/visas, java i olika programvaror ibland inte startas, ibland startar det....använande av ftp-adress fungerar inte m.m.....kort sagt det stökar.


FIREFOX

Provade Firefox bla då java strulade med IP-cameror bla... Firefox verkar fungera bättre då det gäller Javatillägget men
den säger ibland då man stängt ner den och vill starta den igen... att den redan körs och att man måste stänga den innan man öppnar den igen..... bugg troligtvis...webbläsaren är uppgraderad till den senaste versionen. men en helt okey webbläsare.

GOOGLE CHROME

Provade även denna. Hanterar Java utan problem så här långt. en väldigt snabb webbläsare då den startar webbsidorna mycket snabbare än tex IE9 (internet explorer)

så här långt så rekommenderar jag Google Chrome

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

2

Sv: Webbläsare - olika

Jonny skrev:

FIREFOX
...webbläsaren är uppgraderad till den senaste versionen. men en helt okey webbläsare.

Jag kör med "Mozilla Firefox 17.0 Beta 5" och är mycket nöjd...

http://www.dvbcube.org/index.php?topic= … #msg180731

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

3

Sv: Webbläsare - olika

provar

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

4

Sv: Webbläsare - olika

Kör med chrome också.
Och comodo dragon som är chromium i botten.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!