1

Tråd: telefonnummer till mitt 3 kontant bredband

Argh!
Nu ska jag ladda på mitt tre kontant bredband, men jag har slarvat bort telefonnumret till simkortet och kan således inte logga in på "Mitt 3" för att ladda på.

Hur gör jag? Kundtjänsten öppnar inte förrän imorrn bitti. Kan jag utläsa mitt telefonnummer på något sätt från siffrorna på sim-kortet?

2

Sv: telefonnummer till mitt 3 kontant bredband

Samma problem här. Åkt på semester utan att ta med mig uppgifter/faktura och kan nu inte tanka på kortet utan att veta telenr. hmm  Funkar ju inte heller att sätta kortet i en gsm telefon.  Någon som vet om det finns någon programvara eller dylikt som man kan kolla telefonnumret med?  I värsta fall, kan kundtjänst kolla upp det på något sätt tror ni?

3

Sv: telefonnummer till mitt 3 kontant bredband

skicka en SMS från din dator eller från din mobil. Piece of cake.

4

Sv: telefonnummer till mitt 3 kontant bredband

Funkar nog tyvärr inte med kontantkort tror jag..?

5

Sv: telefonnummer till mitt 3 kontant bredband

Nope, skicka SMS funkar inte med kontantkort. Nu är det löst dock, genom att ringa till kundtjänst och läsa upp siffrorna på sim-kortet. Men något säger mig att jag kommer lyckas hamna i samma situation i framtiden igen... :-) *slarver*

6

Sv: telefonnummer till mitt 3 kontant bredband

Vad händer förresten om man sätter sim-kortet i en 3G-telefon? Går det att kolla numret på så sätt?

7

Sv: telefonnummer till mitt 3 kontant bredband

Ja, det går att göra på vissa mobiler. Du kan alltid ta dem där siffrorna på baksidan av ditt SIM kort som är ett IMSI nummer. Det kan du ge din operatör och dom kan kolla upp det åt dig.