1

Tråd: Vilken FW är bäst??

hejsan...
har haft mycket probem sedan den senaste FW uppdateringen...

vilken tycker ni är den stabilaste och den bästa??

isåfall byter jag direkt!!

tacksam för svar!!!

2 Senaste redigerad av Jonny (2012-11-06 20:59:01)

Sv: Vilken FW är bäst??

backade tillbaka själv


kör själv 6.1.0...verkar bäst enligt mig om inte annat för hastigheten som är högre för mig än dom senare

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

3

Sv: Vilken FW är bäst??

hur mycke skillnad på hastighet för min dimpar lite då och då!!!

Jonny skrev:

backade tillbaka själv


kör själv 6.1.0...verkar bäst enligt mig om inte annat för hastigheten som är högre för mig än dom senare

4 Senaste redigerad av Jonny (2012-11-06 21:09:05)

Sv: Vilken FW är bäst??

ja för mig så var det allt från  som sämst 1-2 mb till 4 till 8mb hoppade väldigt då jag mätte under 2 veckor..

körde 6.13 då...... gick ner en till 6.11 men ingen större skillnad....gick ner till 6.1 då fick jag ca 12mb.... verkar hålla sig där runt.... men hoppar lite fast inte ner mot dom låga hastigheter jag hade då..

inbillar mig att 6.1.0 funkar bättre än dom 2 senare fw som finns i dagsläget
om nnu inte telenor har haft något fel på min mast som tajmat in det..

du får helt enkelt nergradera o prova

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

5

Sv: Vilken FW är bäst??

hade 0,99 mbit på den senaste och nu har fick jag 3.91 mbit.. ja har 16 egentligen...
finns de ngn inställing som man kan öka de på i routern tror du??



Jonny skrev:

ja för mig så var det allt från  som sämst 1-2 mb till 4 till 8mb hoppade väldigt då jag mätte under 2 veckor..

körde 6.13 då...... gick ner en till 6.11 men ingen större skillnad....gick ner till 6.1 då fick jag ca 12mb.... verkar hålla sig där runt.... men hoppar lite fast inte ner mot dom låga hastigheter jag hade då..

inbillar mig att 6.1.0 funkar bättre än dom 2 senare fw som finns i dagsläget
om nnu inte telenor har haft något fel på min mast som tajmat in det..

du får helt enkelt nergradera o prova