1

Tråd: Har någon här Bredband Kontor 80 Mbit/s,har en fråga..

Ni som har detta abb.Är det fri nedladdning eller tillämpas FUP även här ?
Drar dom i såfall ner hastigheten tillfälligt eller vad gäller..?

2

Sv: Har någon här Bredband Kontor 80 Mbit/s,har en fråga..

FUP gäller för alla operatörer så vitt jag vet.
Vissa erbjuder att man kan köra till mer trafik, medans vissa erbjuder fri trafik för företagskunder.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Har någon här Bredband Kontor 80 Mbit/s,har en fråga..

Ok,står mellan Telnor och Tele-2.
Telenor säger att dom tillfälligt begränsar hastigheten medans Tele-2 säger "kör så det ryker"..

4 Senaste redigerad av Niklas (2013-01-03 14:12:38)

Sv: Har någon här Bredband Kontor 80 Mbit/s,har en fråga..

Lite gammal tråd nu men jag kan inte hitta något om begränsning på företagssidan hos Telenor.
Kan ni hitta något?

Jag har själv ett företagsabb. hemma. Kommer upp i strax över 50Mbit stabilt utan att se någon mast. Utan router och tiny så når jag 80. Jag ligger varje månad på över 100GB och har inte varit med om begränsning. Kan inte hitta något om FUP i avtalet heller.

5

Sv: Har någon här Bredband Kontor 80 Mbit/s,har en fråga..

Men det är väll ingen begränsning på företags abonnemang?

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

6

Sv: Har någon här Bredband Kontor 80 Mbit/s,har en fråga..

ja då är det ingen brist i nätet på utrymmet... som jag skrivit i  annan tråd ... vi är lurade....det med tak är bara ett sätt att kunna ta ut mera pengar från konsumenterna

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

7

Sv: Har någon här Bredband Kontor 80 Mbit/s,har en fråga..

Jag var i kontakt med Telenors företagskundtjänst för ett par dagar sedan och frågade just om det hade några gränser på Kontor 80 och har det skriftligt i ett mailsvar från dem som kom att de inte har några begränsningar i det abonnemanget.

Om jag inte går över till VDSL hos Telia nu så plockar jag ut ett Kontor 80 genom företaget.