1

Tråd: DIR-451 konfigurationsproblem

Min DIR-451 har flippat.

När jag går in i konfigurationen så kan jag inte längre välja mellan olika länder, ISP:s och 3g-kort. Drop-down-selectboxarna finns där, men innehåller inga alternativ. Jag kan alltså inte längre välja att det är en E220:a (eller något annat) jag har, eftersom alternativen inte finns.

Jag har bytt firmware mellan 1.02 och 1.03beta, reset:at, återställt till fabriksinställningar, osv., några gånger, utan resultat.

Konsekvensen är alltså att jag aldrig lyckas connecta, eftersom DIR-451 förmodligen inte fattar vad den ska göra.

E220:an funkar dock utmärkt om jag stoppar in den direkt i datorns USB.

Detta är ett nytt problem som uppstod för några dagar sedan, och jag har inte haft problemet tidigare med samma DIR-451.

Någon som har några tips/ideer/erfarenheter kring detta?

2

Sv: DIR-451 konfigurationsproblem

pickapangpang skrev:

Min DIR-451 har flippat.

När jag går in i konfigurationen så kan jag inte längre välja mellan olika länder, ISP:s och 3g-kort. Drop-down-selectboxarna finns där, men innehåller inga alternativ. Jag kan alltså inte längre välja att det är en E220:a (eller något annat) jag har, eftersom alternativen inte finns.

Jag har bytt firmware mellan 1.02 och 1.03beta, reset:at, återställt till fabriksinställningar, osv., några gånger, utan resultat.

Konsekvensen är alltså att jag aldrig lyckas connecta, eftersom DIR-451 förmodligen inte fattar vad den ska göra.

E220:an funkar dock utmärkt om jag stoppar in den direkt i datorns USB.

Detta är ett nytt problem som uppstod för några dagar sedan, och jag har inte haft problemet tidigare med samma DIR-451.

Någon som har några tips/ideer/erfarenheter kring detta?

Tjo!

Jag kör vanligen Mac och när man använder Safari och är inne och rotar i webgränssnittet så finns det inget att välja i de menyer du beskriver. Jag använder då Firefox och då fungerar det. Prova!

/GB

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

3

Sv: DIR-451 konfigurationsproblem

Tack, detta löste problemet!

Jag är linuxanvändare, och administrationen fungerar inte i Firefox 3. Men när jag downgradeade till Firefox 2 så fungerade administrationen.

Jävligt illa av D-Link att inte ordna firmware-uppdateringar när deras admin inte funkar på standardbrowsers.