1

Tråd: Internetradio

Ni som har "mobilt bredband" på TRE, kan ni lyssna på sk. internetradio utan avbrott?
Jag har testat att lyssna på WOLF FM (56kbit/s) och det stoppar, stoppar, stoppar..
Lite nyfiken om fler har samma problem? Det funkade på "vanligt" modem så det borde ju fungera på 3G men inte här iaf. trots mycket låg bitrate.
10sekunders snuttar kan jag lyssna på, bufferten mao.

/GB

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

2

Sv: Internetradio

jag har kört utan problem, dock inte testat wolf fm, men typ radioseven.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Internetradio

jag kan lyssna på di.fm 96kbit/s utan probelm och jag har bara 0.3mbit

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

4

Sv: Internetradio

jag brukar köra det ganska frekvent, även på mon Nokia 95´a, när jag och familjen är ute och åker brukar vi streama musik och ut i bilen, då kör vi på min 95a, med "bredbands"kortet i och sen nokia musicstore eller Nokia internet radio.. ut från telefonen har vi en sån där klassisk gammal konverter, ett "kassettband" med en 3,5mm hörlurplugg på, så att man får ut ljudet i bilens högtalare (detta kan jag verkligen rekommendera att testa, ljudet blir bättre än rundradion)

detta funkar till 92% utan problem med Musicstore, men med Internetradio brukar det hacka en del, kör draken (läs frugan) med sin laptop och streamar över tex windows media player, och tar tex. rockklassiker tycker jag det fungerar till 99% utan problem, OM man håller hastighetsbegränsningarna.. hehe, klart man alltid ska göra det, men över 120km, gör att det blir för mycker dopplereffekt antar jag så det tappar bitar...

med tanke på att "vanlig" 3g, är ca 384 Kbit, så torde det vara helt tillräckligt för en Bra ström på 128Kbit sek..

Vad avser Wolf FM, på 56Kbit, borde ju det absolut inte vara några problem, men se till att det kunde vara slask på servern, dålig länk för tillf. till swe om det är en utländsk site, dålig täckning där du är.. osv osv... många pusselbitar alltså..

är man riktigt cool kan ju du "fjärrstyra" din winamp hemma, via PDA´n eller din mobil och streama via den.. kanske det går bättre..

vad jag tror kommer detta kunna bli stort i framtiden, tex att det byggs in i bilars radio denna funktion likn..