1

Tråd: 3s mobila bredband med E220, sämre o sämre

Hej igen.

Har haft mitt mobila bredband nu från 3 i lite mer än en månad och jag är allt annat än nöjd. Det verkar som att det bara går sämre och sämre också?

Jag kör med redial och har min 3USBmodem-uppkoppling. Jag kan knappt surfa längre, sidorna tar flera minutrar att ladda och sen bryts uppkopplingen, trots att den blåa lampan på modemet lyser. Jag kan sitta på msn och skriva, men sen märker jag att jag inte får några svar, några minuter senare syns det att de senaste inläggen inte gått att skicka och jag blir utloggad.

Jag kör även med Vista 64bitars.

Kan någon ha en bra förklaring till varför det blivit så himla dåligt, innan kunde jag leva med att det bröts ibland, men nu när jag inte ens kan surfa på nätet längre så känns det surt att betala för skiten.

...och jag har ingen torrentklient igång, eller andra nedladdningsprogram som drar på hastigheten där.

2

Sv: 3s mobila bredband med E220, sämre o sämre

Det kan vara själva drivaren till Vista 64-bitars som behöver uppgraderas. Jag tror jag läste nånstans om det här på forumet.

3

Sv: 3s mobila bredband med E220, sämre o sämre

Ladda ner senaste dashboarden och senaste firmwaren från huawei, flasha in det på en annan dator om det behövs och sedan raderar du allt som har nått med huawei/3 att göra och installera om igen med det nya som ligger i modemet.
Se om det fungerar bättre då det kommer lite nya versioner då och då, så det är säkert en del buggfixar ov.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4 Senaste redigerad av Patrik (2008-08-02 20:44:11)

Sv: 3s mobila bredband med E220, sämre o sämre

Mitt modem krånglade mycket innan jag köpte en UMR och satte modemet på den, sedan dess har det aldrig krånglat.

Andreas, var kan man ladda ner frimwaren till E220?

EDIT: Hittade den nu, här på mobilabredband.se

Har flashat om modemet nu, så nu kör jag mobile partner, är det bättre än mobile connect?

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

5

Sv: 3s mobila bredband med E220, sämre o sämre

Akerhage skrev:

Hej igen.

Har haft mitt mobila bredband nu från 3 i lite mer än en månad och jag är allt annat än nöjd. Det verkar som att det bara går sämre och sämre också?

Jag kör med redial och har min 3USBmodem-uppkoppling. Jag kan knappt surfa längre, sidorna tar flera minutrar att ladda och sen bryts uppkopplingen, trots att den blåa lampan på modemet lyser. Jag kan sitta på msn och skriva, men sen märker jag att jag inte får några svar, några minuter senare syns det att de senaste inläggen inte gått att skicka och jag blir utloggad.

Jag kör även med Vista 64bitars.

Kan någon ha en bra förklaring till varför det blivit så himla dåligt, innan kunde jag leva med att det bröts ibland, men nu när jag inte ens kan surfa på nätet längre så känns det surt att betala för skiten.

...och jag har ingen torrentklient igång, eller andra nedladdningsprogram som drar på hastigheten där.

Hej du!

Välkommen i klubben! Så har jag haft det hela sommaren här ute på "lannet" (dvs. hemma...) jag har ringt ett antal gånger och klagat för TRE, de har haft tekniker ute vid masten? säger de... telefonsupport sa; det är kanske överbelastat?, nu senast förklarade jag att de får en vecka på sig att lösa problemet. Återstå att se..

Inga torrents här heller.:P
GB

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

6

Sv: 3s mobila bredband med E220, sämre o sämre

Andreas skrev:

Ladda ner senaste dashboarden och senaste firmwaren från huawei, flasha in det på en annan dator om det behövs och sedan raderar du allt som har nått med huawei/3 att göra och installera om igen med det nya som ligger i modemet.
Se om det fungerar bättre då det kommer lite nya versioner då och då, så det är säkert en del buggfixar ov.

Har du en länk till dem?

Vad menar du med att flasha in det på en annan dator? Måste jag göra det på en XP-dator då eller? Men det verkar som att det inte finns programvara till Vista 64bit, bara till 32-bits, ska jag ha den ändå?