1

Tråd: Ny firmware 6.1.1

Ny firmware för Dovado 4GR!

Eftersom SAM inte är här längre så tar jag åt mig äran och meddelar er här.

Nya 3G-modem:
Huawei E369 - stöd för SMS
Vodafone K3805-Z - ej SMS
Vodafone K3806 - ej SMS
ZTE MF691 (T-Mobile) - stöd för SMS
Huawei E173 (Turkcell) - stöd för SMS
Anydata U90 (Net1 CDMA modem) - stöd för SMS

Förbättringar och fixar:
Zyxel/Cisco router incompatibility between router and modems fixed in bridge mode
20/40MHz WLAN nu flyttad till WLAN SETTINGS-sidan (ADVANCED sidan är nu borttagen)
Fixat 3G-only läge för vissa Sierra Wireless modem
NAS: UTF-8 nu ett möjligt val för filnamnskodning (4GR)
Fixat "sunrise" schemaläggning för vissa enheter i home automation (4GR)

Nya funktioner:
Automatiskt val av WLAN-frekvens inställning finns nu för Tiny och DOMA routrar.
WLAN-bandbredd nu visningsbart i statusbaren
Tillagt: nätverkstyp till info-kommandot i API
Routern är nu åtkomlig i bridgemode innan den kopplat upp mot nätverket.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

2

Sv: Ny firmware 6.1.1

firmware uppdaterad. förväntar mig ingen större skillnad eftersom jag aldrig haft några problem med min e392 i 4gr.

Telenor 4g. 2st wifi gallerantenner modifierade till telenors frekvenser, avm6840lte, Netgear WNR3500L v2 med tomato som ap, Netgear WNDR3700 v2 med rooter som ap, Synology ds212j nas

3

Sv: Ny firmware 6.1.1

samma här...funkar

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

4

Sv: Ny firmware 6.1.1

Såååå det fungerar? Inga bekymmer med att dra och handla en Dovado då?

5

Sv: Ny firmware 6.1.1

nej det funkar klockrent med dovado har samma fart via dovadon som om jag hade modemet direkt i datorn och aldrig några problem med nedkopplingar iaf inte så länge jag kör med 4g på 3g kan det hända att det kopplar ner men det har mer med överbelastat 3g nät än med dovado att göra.

Telenor 4g. 2st wifi gallerantenner modifierade till telenors frekvenser, avm6840lte, Netgear WNR3500L v2 med tomato som ap, Netgear WNDR3700 v2 med rooter som ap, Synology ds212j nas