1

Tråd: DD-WRT och PPTP tunnel ostabilt?

Kör en DD-WRT maskin Netgear WNDR3700 v2 och den skapar en PPTP tunnel till StrongVPN.
Men noterar att den droppar tunneln ibland och startar då upp den igen efter en liten stund.
Detta är självklart frustrerande om man sitter och streamar en film från Netflix.

Någon annan som har haft stabilitets problem med PPTP på DD-WRT?
Jag säger inte att felet måste ligga i DD-WRT men får intryck av en stabilare lina om jag kör PPTP'n i datorn istället för i routern.

Det tenderar till att hända efter 1 timma.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

2

Sv: DD-WRT och PPTP tunnel ostabilt?

Testade aktivera Watchdog och pingade VPN ip adressen. Men dog exakt efter 1 timma igen.
Nu så tog watchdogen över och bootade om routern vilket inte var nödvändigt då den varit uppe i 2 månader.
Så konstatera att watchdog inte hjälpte för att hålla min pptp tunnel aktiv mer en 1 timma.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: DD-WRT och PPTP tunnel ostabilt?

har du senaste versionen av dd-wrt själv har jag build 19519 i min wndr3700v2 ? http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/download … bflash.bin har för mig att det ska vara förbättringar på vpn delen där. kan vara värt att testa om du inte har den har själv inte testat vpn i senaste versionen men hade samma problem som du i en tidigare version.

Telenor 4g. 2st wifi gallerantenner modifierade till telenors frekvenser, avm6840lte, Netgear WNR3500L v2 med tomato som ap, Netgear WNDR3700 v2 med rooter som ap, Synology ds212j nas

4

Sv: DD-WRT och PPTP tunnel ostabilt?

Nja jag har nog inte senaste skulle jag tro.

DD-WRT v24-sp2 (06/08/12) std
(SVN revision 19342)

Får kika på den du nämer.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!