1 Senaste redigerad av Samir (2008-07-28 11:21:17)

Tråd: jag säger det....ICE är NICE!

Hejsan allihopa!

Tänkte bara meddela att ICE, som funkar på CDMA-EVDO 450Mhz, funkar riktigt bra. Jag har kört med den i bilen och båten samt användt den ute på landet där 3G räcker inte till.  Man kan till och med använda den i Norge OCH Danmark utan några dyra roaming avgifter med tanke på att det är ett och samma nät.

Funkar väldigt bra med täckningen och hastigheten............MEN........se till att skaffa en bra extern antenn. Det är 450Mhz som den gamla NMT, trots allt! Jag lånade en med stor magnetfot, och var helt förvånat på hur mycket bättre hastighet jag fick. Från 300kbps utan, till 2.5Mbps med!

Här ser ni: http://www.youtube.com/watch?v=rge-SZbW-PQ

Vi släpper ut en ny release av firmwaren snart. Fråga mig inte när, men jag meddelar så fort det går.

big_smile

2

Sv: jag säger det....ICE är NICE!

låter ju trevligt, men hur är det med nedladdningsgränsen?

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

3

Sv: jag säger det....ICE är NICE!

http://butik.ice.net/Privat/Start.aspx

"Erbjudandevillkor
Abonnemanget ger tillgång till ice.net:s turbo 3G-nät som täcker 90% av landets yta samt kustbandet. Den teoretiska maxhastigheten är 3,1 Mbit/s i nedlänk och 0,8 Mbit/s i upplänk. Den upplevda datahastigheten beror på ditt avstånd från sändaren samt rådande terräng. Typisk hastighet vid nedlänk ligger mellan 0,4 till 1,5 Mbit/s och vid upplänk 0,2 till 0,8 Mbit/s. Fri roaming i hela Skandinavien inom vårt nät. ice.net förbehåller sig rätten att begränsa överföringshastighet till 30 kbit/s om det totala användandet överstiger 5 GB/månad. Modemet fungerar endast inom ice.net:s nät. En uppsägningstid på 1 månad gäller alltid. Priser inkl. moms gäller inom Sverige. Lägsta totalkostnaden blir bindningstiden x månadskostnaden + eventuell engångskostnad för modem + anslutningsavgift."

4

Sv: jag säger det....ICE är NICE!

vore ju perfekt för mig om inte gränsen fanns

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

5

Sv: jag säger det....ICE är NICE!

Har precis satt upp en d 35 på landet i västebottens inland, riktigt mitt i ingenstans. har 1,5 ned och 0,6 upp. alla som kommer hit kan koppla upp sig mot routern som fungerar utmärkt. Linan är ruggigt stabil. Jag är mer än nöjd! Jag gör nog faktiskt vågen.