1

Tråd: DWR-923 Problem med onlinespel

Hej allihopp!

Jag har köpt 4G via telenor och deras 4G router, allting funkar suveränt förutom onlinespel hmm.. jag kan varken spela BF3 eller WC3. Har ringt till supporten men de hänvisa mig bara till "bredbandsexperten".

Jag har provat starta om, reset samt stängt av den inbyggda brandväggen och även öppnat portar. Är det något jag missar?

Obs! när jag provar med annan uppkoppling går det fint.

2

Sv: DWR-923 Problem med onlinespel

vad menar du med annan uppkoppling ?

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

3

Sv: DWR-923 Problem med onlinespel

Vad exakt är det som inte fungerar? kan du inte logga in? har du hög Latency(ping) ? lite mera kött på benen behövs

Telenor 4G, E398, Dovado Doma

4

Sv: DWR-923 Problem med onlinespel

Annan uppkoppling precis som det låter, exempelvis Internet delning via iphone funkar, ADSL( som nu dock är uppsagd).

Jag kan logga in fint på battelog  men fastnar på  "joining server" likadant gäller wc3. Fattar inte varför det inte funkar. Några idér? FW update kanske? men tvivlar på att det hjälper.

5

Sv: DWR-923 Problem med onlinespel

troligsvis behöver portar öppnas, ev måste upnp startas i routern.

bredbandsexperten är snålt sätt att dumpaöver kunder och skinna dom av telenor.

men du behöver tex testa lite olika saker för att veta 100% vad som krävs fixas.

tack

6

Sv: DWR-923 Problem med onlinespel

G-man..
du tror inte telenor spärrat onliespel (vissa) för att spara på bandbredd?

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

7

Sv: DWR-923 Problem med onlinespel

jag har inga problem med bf3

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

8

Sv: DWR-923 Problem med onlinespel

om dom spärrar online game så kommer dom få skämmas i år efter detta....

9

Sv: DWR-923 Problem med onlinespel

UPNP kan vara ett bra försök, problemet är att jag inte hittar det i någonstans i webinterfacet som jag för övrigt tycker är onödigt komplex.

10

Sv: DWR-923 Problem med onlinespel

stäng av UPNP helt och hållet, möjligtvis öppna up de vanliga bf3 portarna, jag har en stadig ping på runt 30-40ms.

Problemet är dock att den här ***** routern disconnectar när den känner för det.

Portarna till BF3

TCP: 80, 443, 9988, 20000-20100, 22990, 17502, 42127
UDP: 3659, 14000-14016, 22990-23006, 25200-25300

11

Sv: DWR-923 Problem med onlinespel

G-Man skrev:

troligsvis behöver portar öppnas, ev måste upnp startas i routern.

bredbandsexperten är snålt sätt att dumpaöver kunder och skinna dom av telenor.

men du behöver tex testa lite olika saker för att veta 100% vad som krävs fixas.

tack

Har aldrig hört att upnp måste startars, snarare tvärtom, upnp ställer oftast till problem i spel sammanhang. Även EA/DICE rekommenderar att man stänger av UPNP. UPNP brukar normalt vara påslagen i dlinkar.

Enligt BBB så är bredbandsexperten gratis om de inte kan hjälpa dig, stämmer inte detta?

12

Sv: DWR-923 Problem med onlinespel

jo det är gratis efter veckor av tjaffs att dom ej löste det, jag ringde för 5år sedan om telenors sunkiga voip tjänst där man var tvungen att använda deras dåliga hårdvara och inte kan använda tex voip dect med vanliga oppna protokoll utan måste använda en gammal televerket fast telefon MED massa telefon ledningar i huset... så himla 80 tals aktig lösning... av telenor.
när en voip dect klara nio olika voip abg samtidigt... nio televerket telefoner ....

bredbandsexperten vägrade lämnaut konif samt lösenord till MITT egna telefoniabg....
samma med telenors support som hänvisade till bredbandsexperten med full vetskap att dom inte skulle lösa det.

mycce text :-)

13

Sv: DWR-923 Problem med onlinespel

Jag lirar min Xbox 360 på 4G från Telenor, dock med en Dovado 4GR router med "Enable upnp" i kryssat. Det funkar klockrent (Ta i trä). Hade problem dock med 3G innan, men det var förmodligen för att det var för lite kräm i hastigheten/pingen. Men som sagt, med 4G funkar det finemang.

Huawei E1820/Huawei E398/Sierra Wireless 319U - Telenor 4G Maxi - Dovado 4GR
Poynting Riktantenn 12dBi

14

Sv: DWR-923 Problem med onlinespel

G-Man skrev:

jo det är gratis efter veckor av tjaffs att dom ej löste det, jag ringde för 5år sedan om telenors sunkiga voip tjänst där man var tvungen att använda deras dåliga hårdvara och inte kan använda tex voip dect med vanliga oppna protokoll utan måste använda en gammal televerket fast telefon MED massa telefon ledningar i huset... så himla 80 tals aktig lösning... av telenor.
när en voip dect klara nio olika voip abg samtidigt... nio televerket telefoner ....

bredbandsexperten vägrade lämnaut konif samt lösenord till MITT egna telefoniabg....
samma med telenors support som hänvisade till bredbandsexperten med full vetskap att dom inte skulle lösa det.

mycce text :-)


Visst är det roligt när man strul och support vägrar erkänna att produkten i sig själv är fel smile

Låter som du hade värsta macgyver/makeshit lösningen med voip!

Tycker dock bredbandsepxerten har en bra policy ang om de hjälpte dig vs det inte fungerar. Vet dock ej hur snabbt man får pengarna tillbaka eller hur man bevisar att det inte fungerar O_O

15

Sv: DWR-923 Problem med onlinespel

bexp, det kom på telefååniräkan...

men ring dom om du vill.
men tror det borde funka utan en massa trix.

stäng av routern.
starta den igen väntantills anslutet å klart.

starta datorn, och spelet.
funkar?

on upnp ÄR igång och porten är reserverad så kanske den inte kan användas pga upptagen.

och ha inga torrent joxx igång...

när operatör X skickar en router så kan jag ge en direkt beskrivning i forumet.