1

Tråd: Ligger efter med 4G utbyggnaden.

Frågade idag om hur det går med 4G utbyggnaden i södra Dalarna. Svaret var att man är rejält försenad (2 månader nu) och har inte ens börjat montera basstationer...

Så det blir säkert 6 månaders försening och jag som är i desperat behov av 4G :-)
3G går pissdåligt här just nu, får hoppas det fixar till sig så det går att leva med igen.

2

Sv: Ligger efter med 4G utbyggnaden.

någon annan operatör kanske kan leverera :-)

varför man ogärna beställer 4g iförväg även om det är rabatterat.
var ju samma med 3g utbyggnade, operatörerna sålde abg långt innan utbyggnad - upp till xxx

3

Sv: Ligger efter med 4G utbyggnaden.

Telia har 4G inne i stan, men jag bor på landet så det hjälper inte mig sad
Men så klart man säljer om det går, gäller ju att få in pengarna!

4

Sv: Ligger efter med 4G utbyggnaden.

Net1 då?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

5

Sv: Ligger efter med 4G utbyggnaden.

Jodå Net1 finns men går så långsamt...
3G har fungerat bra men nu har något hänt, vet bara inte vad. Har haft 8-10 Mbit via B593 och en rejäl riktantenn. Nu har jag under 1 Mbit sedan några dagar, suck.

6

Sv: Ligger efter med 4G utbyggnaden.

net1 har jag gett upp på helt pga otillräcklig total bandbredd, funkar "ok" på vintern, men på sommare är det tvärdött där jag testade det, tyvärr.

7

Sv: Ligger efter med 4G utbyggnaden.

Någon som vet hur mycket de ligger efter i utbyggnaden av 4G ?


Noterade igår att en mast i Gävle fortfarande sänder med GPRS och inte EDGE :-(

Masten står inom tättbebyggt område i södra Gävle.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

8

Sv: Ligger efter med 4G utbyggnaden.

Minst 3 månader här hos mig. Dubbla det så kanske vi är i närheten av sanningen, får hoppas på 4G som Julklapp.