51

Sv: Huawei E589

Discover skrev:

Finns nu även hos Kjell & Co.

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kr … ter-p93580

Ej operatörslåst!

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

52

Sv: Huawei E589

Hittade denna app på Google Play...

https://play.google.com/store/apps/deta … kubWMiXQ..

Fungerar perfekt för mig, bra att man kan se signalstyrka, batteristatus och ev nya sms utan att behöva logga in på routern genom mobilens webbläsare.


Tänk om det kunde komma något liknande för Net1´s modem.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

53

Sv: Huawei E589

Fint litet forum det va här då smile

Tack för länken till appen, hade inte ens tänkt att det skulle finnas en.

Nu till en liten fråga, har någon fått fildelning från SDkortet att fungera? har testat med 2st olika kort, ett 32GB SDHC och ett 2GB "vanligt", formaterat som FAT/FAT32 och NTFS, inget verkar fungera.

54

Sv: Huawei E589

slipurson skrev:

Fint litet forum det va här då smile

Tack för länken till appen, hade inte ens tänkt att det skulle finnas en.

Nu till en liten fråga, har någon fått fildelning från SDkortet att fungera? har testat med 2st olika kort, ett 32GB SDHC och ett 2GB "vanligt", formaterat som FAT/FAT32 och NTFS, inget verkar fungera.


Hej!

:-)


Nä, jag har inte testat med att ha SD-kort i min E589 (har det mesta på dropbox istället)

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

55 Senaste redigerad av Jonny (2012-10-25 17:42:41)

Sv: Huawei E589

Lite uppdatering angående E589:

Denna lilla router är en riktigt bra sak att ha med sig om man behöver sufa på mobilen eller plattan.
anser att den är värd varenda krona...även om kjell o company tar väl saftigt betalt för den.... men som sagt även om man betalar detta pris så får jag nog anse att det är en toppen pryl för den pryltokige mobilsurfaren för det blir kanon om man har ett 4g sim i den även om det bara går på 3g så är det en himmelsk skillnad mot att inte ha med den.
bra batteri tid har den med.

vad är då dåligt med den?..... kan inte hitta något faktisk så här långt som är minus med den.....fast kanske någon annan som kan peka på det..... ska vara ordinarie priset då wink

och som står ovan att det finns en lite app till android som gör att man kan administrera den lite via mobilen = lite bonus sak som plussar på den bara

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

56

Sv: Huawei E589

Jonny skrev:

Lite uppdatering angående E589:

Denna lilla router är en riktigt bra sak att ha med sig om man behöver sufa på mobilen eller plattan.
anser att den är värd varenda krona...även om kjell o company tar väl saftigt betalt för den.... men som sagt även om man betalar detta pris så får jag nog anse att det är en toppen pryl för den pryltokige mobilsurfaren för det blir kanon om man har ett 4g sim i den även om det bara går på 3g så är det en himmelsk skillnad mot att inte ha med den.
bra batteri tid har den med.

vad är då dåligt med den?..... kan inte hitta något faktisk så här långt som är minus med den.....fast kanske någon annan som kan peka på det..... ska vara ordinarie priset då wink

och som står ovan att det finns en lite app till android som gör att man kan administrera den lite via mobilen = lite bonus sak som plussar på den bara

Såg idag att Telenor säljer den också, och hos Telenor är den olåst.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

57 Senaste redigerad av Jonny (2012-10-25 18:19:50)

Sv: Huawei E589

aha..... o f-n va dyrt......har jag fattat det rätt så är det skiiitdyrt med telenors modellen


Mobil WiFi


Från:

269kr/mån


Minsta totalkostnad:

6 456 kr
----------------------------------------------------4

får kjell o company att framstå som rena reapriset

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

58

Sv: Huawei E589

Jonny skrev:

aha..... o f-n va dyrt......har jag fattat det rätt så är det skiiitdyrt med telenors modellen


Mobil WiFi


Från:

269kr/mån


Minsta totalkostnad:

6 456 kr
----------------------------------------------------4

får kjell o company att framstå som rena reapriset


Tycker det var billigt... om man ändå behöver ett mobilt bredband :-)


Ska prata med Telenor, jag blev ju kund hos dem utan modem och betalar 299 kr i månaden,
kan ju byta abonnemangsform efter man har varit kund i minst 3 månader... då kan jag få ut en E589 som jag kan sälja eller så.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

59

Sv: Huawei E589

har jag då fattat det fel ???? 269 är väl bara för routern....såg inget om ab med den...checkar igen

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

60

Sv: Huawei E589

aaa.ser nu att router kostar 50:-X24 månader vid 4g maxi ab 269:-/mån

total kostnad för router = 1200:- vid bindningstid..

finns även på tradera för 1799:- av min gamla säljare ser jag

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

61

Sv: Huawei E589

Jonny skrev:

aaa.ser nu att router kostar 50:-X24 månader vid 4g maxi ab 269:-/mån

total kostnad för router = 1200:- vid bindningstid..

finns även på tradera för 1799:- av min gamla säljare ser jag


Abonnemang: 249 kr / månad (24 månader bindning).

E589: 20 kr i månaden i 24 månader.

Total månadskostnad: 269 kr.


Låter om en bra deal.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

62

Sv: Huawei E589

aaa helt okey om man inte har något i mot bindningstiden på 24 mån...

är en kanon bra router vad jag kan avgöra för sitt syfte

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

63

Sv: Huawei E589

Jonny skrev:

aaa helt okey om man inte har något i mot bindningstiden på 24 mån...

är en kanon bra router vad jag kan avgöra för sitt syfte


Jag har redan bindningstid på mitt avtal så ska "flörta" med Telenor någon dag,
kan vara skönt att få ned månadsavgiften och samtidigt få en E589.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

64

Sv: Huawei E589

lycka till

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

65

Sv: Huawei E589

Jonny skrev:

lycka till


Tack.

Det gick väl egentligen inte som jag hade tänkt mig...

Jag har mobilt bredband 4G premium fri surf (100 GB) för 299 kr i månaden.

Det jag kunde göra för att få E589 är att gå ned till 4G Maxi fri surf för 249 kr i månaden och sedan lägga till E589 för 50 kr i månaden.

Då skulle jag hamna på 299 kr i månaden - som jag betalar idag.
Den enda skillnaden mellan 4G Maxi fri surf & mitt nuvarande abonnemang är topphastigheten*.

Så den 16:e November då jag varit kund i 90 dagar så blir
det förmodligen ett byte till 4G Maxi fri surf + E589.



* topphastighet för Mobilt bredband 4G premium fri surf är 80 Mbit/s och för 4G Maxi fri surf är den 30 Mbit/s, dock är jag nöjd med att få 10 / 10 Mbit/s.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

66

Sv: Huawei E589

aha...har 4g 32mb fri surf (80 mb under hela bindningstiden där det finns=24 månader) för 249:-
men detta ab finns ej längre

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

67 Senaste redigerad av Discover (2012-10-26 11:10:01)

Sv: Huawei E589

Jonny skrev:

aha...har 4g 32mb fri surf (80 mb under hela bindningstiden där det finns=24 månader) för 249:-
men detta ab finns ej längre


aha... :-)


Jag använder främst mitt mobila bredband till fildelning,
lättare surf, netflix (och likande) & webbradio, så 4G Maxi fri surf räcker för mig.

De senaste månaderna har jag knappt använt 50 GB av mina 100 GB.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

68

Sv: Huawei E589

@CHUPA:

Tusen Tack! I really wish I had seen all those pictures before I made the following XDA thread:
[R&D] Hacking the Huawei E589 (4G LTE Mobile Router)

BTW. I have a theory that one of the antenna connectors may be for GPS and the other for Wifi. Most Huawei modems have these two internal RF connectors, often marked as "Main" and "AUX". Also the top and bottom "plastic" pieces are also antennas, because we have an LTE device with MIMO class 2. Now I will move on to open it further.

One very important question: 

Has anyone got SD card sharing to work??

Thanks again.

69

Sv: Huawei E589

Länkwn ovan fortsatte och han identifierade ´den externa antennkontakten. Den går till sändning/mottagning och således inte till enbart diversity som  Huawei höll på med på 3G modem som E169.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

70

Sv: Huawei E589

Länken ovan fortsatte och han identifierade den externa antennkontakten. Den går till sändning/mottagning och således inte till enbart diversity som  Huawei höll på med på 3G modem som E169.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.