26

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Hur får man tag i vilket mobilnummer som sim-kortet har? Utan det kan man inte registrera sig på tre.se eller ladda på..

27

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

49kr skrev:

Hur får man tag i vilket mobilnummer som sim-kortet har? Utan det kan man inte registrera sig på tre.se eller ladda på..

Intressant fråga!

Det står överallt i broschyren som följer med att numret skall finnas i "följebrevet". Men i de här förpackningarna finns inget följebrev... Har Tre gjort en jättemiss här?

28

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

låter så tre...

brukar stå på simkortet.

montera i mobil, kolla nummret?

hur ska det tankas utan nummer..

29

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Om man med tomt kort kopplar upp sig och försöker surfa så studsar man till en sida på Tre där telefonnummer till SIM-kortet och en knapp som ger en 20min fri surf för att kunna fylla på kortet. Så har det i alla fall fungerat tidigare.

30

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Freddesix skrev:

Om man med tomt kort kopplar upp sig och försöker surfa så studsar man till en sida på Tre där telefonnummer till SIM-kortet och en knapp som ger en 20min fri surf för att kunna fylla på kortet. Så har det i alla fall fungerat tidigare.

Har nu tillbringat en bra stund med datorn och ett tomt kort. Det stämmer att man får upp en sida med ett erbjudande om 20 min fri surf. Men ingen stans där kan jag se mitt telefonnummer till SIM-kortet?
Aktiverar jag 20 min fri surf så kan jag surfa runt på Tre:s sidor men inte heller där hittar jag något annat sätt att få reda på numret än detta besked:

"Om du är osäker på vilket mobilnummer som ditt 3Bredband Kontant har,  finns det med i informationen som du fick med när du köpte ditt 3Bredband Kontant-startpaket."

Och någon sådan information har jag inte lyckats hitta. Jag har lusläst på kartongen, i broschyren och på plastbrickan med SIM-kortet. Ingenstans kan jag se telefonnumret till mitt SIM-kort.

31

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Det där är ett störmoment. jag har ibland slarvat och haft kontantkort  liggande utan att hitta pappret med infon. slarvigt av mej, men operatörerna kunde ha en sida där man slog in koden på sim och får telefonnumret tillbaka eller automagisk telefontjänst.
Följden blir att jag beställer nya kort för säkerhets skull, tex när man är ute och far och misstänker att den operaöt man brukar använda har kass täckning.

Äntligen Linköping! /4G sedan 20110531/ E398/E392/Dovado 4GR/Dovado Doma/Dovado Tiny/

32

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Hade det gått att skicka SMS så kunde man skickat ett SMS till sin mobil och på så vis få reda på numret. Men Tre:s SIM-kort verkar vara spärrade för SMS för jag får bara "Failed" när jag försöker...

Nu spelar det inte så stor roll för mig för jag köpte paketen mest för att få modemen på köpet + att det var halva priset för en veckas surf jämfört med ordinarie priset. Så för min del är det OK att kasta kortet efter första friveckan.

Men det måste ju vara en tabbe från Tre:s sida som väl hade hoppats på att få några nya kunder med denna kampanjen? Och så billiga som paketen var (c:a 40:- + moms) så måste väl nästan Tre ha subventionerat kampanjen och om det inte går att fylla på korten så har de ju kastat pengarna i sjön...

Har skickat ett mail till Tre:s kundservice om saken för skojs skull. Får se vad/om de svarar.

33

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Vill ni ha reda på numret så kan ni ju ringa in till 3s kundtjänst och uppge simkortsnumret så får ni ut själva telefonnumret till simkortet.

Jag tror att detta är en miss som 3 har gjort faktiskt! Hoppas att de tänkt lite längre än att bara skicka ut omärkta kort smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

34

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Det går nog att göra så men det kan knappast kallas smidigt. Det är ganska många siffror att rabbla och de står med ganska liten stil på kortet. Så frågan är om folk gör sig det besväret? Kundtjänsten har ju också begransade öppettider och kanske man får sitta i telefonkö? Alternativet känns inte så lockande.

Jag lutar också åt att Tre har gjort en riktig tabbe här som glömt att skicka med telefonnumren till SIM-korten.  wink

35 Senaste redigerad av jonasolof (2012-06-27 19:56:47)

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Jag fick ett tilläggsabb till mitt pratabb på telia mobil, tilläget är för surf. Inget nummer med och de sade i butiken att numret är ontressant efterom det vare sig går att ringa med kortet eller använda det för sms. Det är i alla fall inte samma nummer som pratkortet. Men dt här är ju ett abb och inte ett betalkort som ska fyllas på. Tre kanske inte har tänkt sig att någon ska fylla på kortet som kom med modemet på rusta. Jag köpte samma.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

36

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

bra sim för att få upp låsningskoden... så man kan låsaupp andra operattörers modem :-P

37

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Så, nu har tiden för mitt kontantkort löpt ut.

på 7 dagar så hann jag göra av med 41 281 MB.

har 5 kort kvar :-)

Nu när kortet är tomt så kom jag till denna sida:

http://mobil.tre.se/primary/im_pt/,/IM/ … /start.php

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

38

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

hehe,

ERROR
The requested URL could not be retrieved

The following error was encountered while trying to retrieve the URL: http://mobil.tre.se/primary/im_pt/,/IM/ … /start.php
    Connection to 80.251.192.161 failed.
The system returned: (110) Connection timed out
The remote host or network may be down. Please try the request again.
Your cache administrator is webmaster.

måste nog ha tre kortet

39

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Länken fungerar bara med ett 3 kort, har man tid kvar står det att man har tid kvar - så det gäller att ens tid är slut för att kunna komma in där helt smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

40

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Jag fick just svar på mitt mail till Tre:s kundservice ang. hur man får reda på telefonnumret till SIM-kortet.

Svaret jag fick var att om jag skickar in numret på mitt SIM-kort till kundtjänst så kan de svara och ge mig telefonnumret till kortet.

Så det verkar inte finnas något enklare sätt, annars hade de väl tipsat om det.

Jag skickade in mina tre SIM-kortsnummer så får vi se om jag får svar.

41

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

jupp så himla tre...
:-)

42

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Och vid 18-tiden så fick jag svar igen från Tre:s kundtjänst med mina SIM-kortsnummer.

Man skrev också:
"Det är tråkigt att höra att vi har missat att få med mobilnumrena, detta är självklart något jag kommer upplysa denna avdelning om så att vi kan förbättra det. "

Låter som ett fall av 'Ooops, tänkte inte på det...'  wink

43

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

fick liknande oops när dom glömde pin/puk koder...

44

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Verkar som att erbjudandet är över för den här gången, denna veckas annonsblad innehöll inget om Tre vad jag kunde se.

45

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Jag köpte 3 paket på Rusta i förrgår, då fanns det rätt många kvar åtminstone i den butiken.

46

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Nu finns samma paket även hos Expert, samma pris (49:-) och samma modem (Huawei E173)

Fiber, Bordsrouter ZTE MF28G/D, 2x Huawei B525s-23a, 3Maxfart Fri Surf (100GB/mån), Wifog
Tech Blog of Sweden

47

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Jag var på Rusta Backaplan i Göteborg idag. De hade en halvfull korg med surfpaket kvar.

48

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Toppen! Då kan jag säkra sommarens behov under de närmaste dagarna  smile

49

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Hur är det med hastigheten med detta kontantkort ?

Är det modemet / hårdvaran som sätter hastighetsgräns eller är det 3´s system ?

På paketet står det "upp till 6 Mbit/s", i paketet ligger E173.


Detta paket har annan hårdvara...

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kr … ket-p98815

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

50

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Jag sätter mina pengar på att det är hårdvaran och att det också är därför 3 nu gör sig av med de E173-baserade paketen. Helt säkert kan någon fylla på med en empirisk undersökning i ämnet  smile