1

Tråd: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Rusta-butikerna har nu en kampanj där de säljer en veckas surf med Tre + ett USB-modem för 49:-.
Billigast hittills?

2

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Jag hörde om samma sak hos ÖoB.

3 Senaste redigerad av careface (2012-06-15 11:43:57)

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Vilket modem? Är det ett gammal E122 eller är det ett E367/E353 som klarar 16Mbit/s smile

EDIT: Såg nu att det står upp till 6Mbit/s och att det är ett E122 på bilden. Dock ett väldigt bra pris för en veckas surf!

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

4

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Huawei E173 är det, vitt till färgen och utan 3-logga. Inhandlade 3st på Rusta idag.

5

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Länk? Anyone?

6

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Du kan läsa om det på http://www.rusta.se/
Klicka på "Läs Senaste Reklambladet" i högerkanten och bläddra fram till sid. 10.
Dock står det inget där om vilket modem som fäljer med.

7

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Som careface skrev, det där ser ut som ett E122 modem, vilket är max 7.2Mbps. Gammal och billig eftersom dagens kontantsurf modem är 21Mbps (16).

8

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Även jag fick ett E173.

9

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Och här är Phonehouse´s annons: http://www.phonehouse.se/Barbara-datore … n_h%C3%A4r

10

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Funderade på om modemet är låst till 3 eller inte? Reagerade på att det inte fanns någon logga på det, har dock själv inte testat det eftersom jag har inbyggt modem i datorn.

11 Senaste redigerad av jojje123 (2012-06-16 09:45:15)

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Jag köpte idag 2 st modem på rusta. Det var vita e173 utan 3-logga.
Jag stoppade i det i datorn utan simkort och installerade programvaran. Tog ur det från datorn och stoppade i ett gammalt vodafone-simkort (numera telenor-abb) och stoppade in det igen i datorn. Programmet mobile partner frågade genast efter upplåsningskod.
Gå in på http://www.mobilabredband.se/unlockhuawei-2/    till höger finns upplåsningsgenerator. Bara mata in imei-numret där så får du fram bl.a "Upplåsningskod: XXXXXXXX"
IMEI-numret står på lådans baksida och under locket där man stoppar i simkortet.
Mata in koden i mobile partner.
Upplåsningen är klar.

Gå in i mobile partner
Klicka på tools, options, profile management, och sen på new
Skriv i profilens namn (vad som helst t.ex operatörsnamnet)
fyll i operatörens inställningar där.

APN mm. för de olika operatörerna verkar skilja en hel del på diverse foruminlägg så kolla hos operatören för deras mobila bredband eller vad som gäller för ditt telefonabbonemang. Jag la in services.telenor.se och accessnumer *99#

Lycka till

12

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Riktigt bra tips! Fungerade perfekt  smile

En annan sak jag kom att tänka på - hur är det med giltighetstiden? Köper man ett blankt kontantkort så står det alltid ett "bäst före"-datum som kortet måste tankas innan, annars dör det helt. Hittade ingen sådan information här. Jag har långt gångna planer på att bunkra ett tiotal startpaket eftersom det i praktiken är halva priset jämfört med att tanka på befintligt abonnemang men vill såklart inte gå på en mina och sitta med en hög obrukbara kort.

13 Senaste redigerad av careface (2012-06-16 11:02:40)

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Freddesix skrev:

Riktigt bra tips! Fungerade perfekt  smile

En annan sak jag kom att tänka på - hur är det med giltighetstiden? Köper man ett blankt kontantkort så står det alltid ett "bäst före"-datum som kortet måste tankas innan, annars dör det helt. Hittade ingen sådan information här. Jag har långt gångna planer på att bunkra ett tiotal startpaket eftersom det i praktiken är halva priset jämfört med att tanka på befintligt abonnemang men vill såklart inte gå på en mina och sitta med en hög obrukbara kort.

3 brukar vara dåliga på att ange sådant. Men ungefär ett år från inköpsdatum, oftast mer. Men från det att du laddar det så är det 12 månader (som oftast är lite längre). Så om du använder de inom ett år så kan du vara lugn! Sen så är det, iaf på rusta, max 3/hushåll wink

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

14

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

En fråga: jag har ett sånt där sim-kort från operatören Joors (som jag fick gratis, kan surfa utan kostnad hur länge som helst....).
Deras modem är rätt dyra, kan jag alltså köpa ett paket från Rusta för 49 sek och sedan använda mitt Joors-sim? Det vore ju kanon isf

15

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Bosse Bredband skrev:

En fråga: jag har ett sånt där sim-kort från operatören Joors (som jag fick gratis, kan surfa utan kostnad hur länge som helst....).
Deras modem är rätt dyra, kan jag alltså köpa ett paket från Rusta för 49 sek och sedan använda mitt Joors-sim? Det vore ju kanon isf

Om du låser upp modemet som beskrivningen ovan och anger Joors anslutningsuppgifter i en ny profil, enligt beskrivningen ovan smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

16

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Det är ju kanon, då slipper jag köpa deras (svin) dyra zte-modem. Tack

17

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

och här är en kod som jag kommit över, så att man kan fixa ett sim från jors: oputfzwa

Skall genast köpa modem från rusta och testa med http://www.mobilabredband.se/unlockhuawei-2/

Är det någon som har något en "gratis kod" btw?

18

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

jojje123 skrev:

Jag köpte idag 2 st modem på rusta. Det var vita e173 utan 3-logga.
Jag stoppade i det i datorn utan simkort och installerade programvaran. Tog ur det från datorn och stoppade i ett gammalt vodafone-simkort (numera telenor-abb) och stoppade in det igen i datorn. Programmet mobile partner frågade genast efter upplåsningskod.
Gå in på http://www.mobilabredband.se/unlockhuawei-2/    till höger finns upplåsningsgenerator. Bara mata in imei-numret där så får du fram bl.a "Upplåsningskod: XXXXXXXX"
IMEI-numret står på lådans baksida och under locket där man stoppar i simkortet.
Mata in koden i mobile partner.
Upplåsningen är klar.

Gå in i mobile partner
Klicka på tools, options, profile management, och sen på new
Skriv i profilens namn (vad som helst t.ex operatörsnamnet)
fyll i operatörens inställningar där.

APN mm. för de olika operatörerna verkar skilja en hel del på diverse foruminlägg så kolla hos operatören för deras mobila bredband eller vad som gäller för ditt telefonabbonemang. Jag la in services.telenor.se och accessnumer *99#

Lycka till


Tack, gick bra att låsa upp modemet, fick ett E173 modem i mitt paket.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

19

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Riktigt trevliga paket det där tycker jag! smile

Jag har också köpt två och testat. Modemet är ett vitt E173 utan 3-logga. Kartongen det låg i varkar vara Huawei originalkartong, ingen 3-logga där heller. Och Mobile Partner som installeras från modemet är också obrandad och neutral.

Dock är den förkonfigurerad med profiler för Tre Sverige och Tre Danmark, men det är mycket lätt att själv lägga till profiler för andra operatörer. Modemet är låst till Tre men som andra skrivit mycket enkelt att själv låsa upp med kodgeneratorn på denna sida.

20

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Någon som vet var kan man få tag i orginal firmware som låg på e173 modemet då man köpte det?


har flashat in en annan version som strular med upplåsningen

21

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Någon som vet hur mycket man kan ladda ned / upp innan 3 spärrar ?

I skrivande stund har jag kommit upp i ca 34 GB på SIM-kortet som följde med paketet.

___

Det finns paket kvar på Rusta i Gävle...

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

22

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Discover skrev:

Någon som vet hur mycket man kan ladda ned / upp innan 3 spärrar ?

I skrivande stund har jag kommit upp i ca 34 GB på SIM-kortet som följde med paketet.

___

Det finns paket kvar på Rusta i Gävle...

1 dag 0,5GB
1 vecka 5GB
1 månad 20GB

Jag har aldrig blivit spärrad med deras kontantkort faktiskt, har främst kört på 1 dag då och då. Har tankat några GB utan att ha fått hastigheten sänkt till 200Kbit/s

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

23

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

careface skrev:
Discover skrev:

Någon som vet hur mycket man kan ladda ned / upp innan 3 spärrar ?

I skrivande stund har jag kommit upp i ca 34 GB på SIM-kortet som följde med paketet.

___

Det finns paket kvar på Rusta i Gävle...

1 dag 0,5GB
1 vecka 5GB
1 månad 20GB

Jag har aldrig blivit spärrad med deras kontantkort faktiskt, har främst kört på 1 dag då och då. Har tankat några GB utan att ha fått hastigheten sänkt till 200Kbit/s


Tack.


Okej, 0,5 GB för 24 timmar låter mer som något som kommer från Telia...

men ca 36 GB för 49 kr är jäkligt billigt.

bara en USB-sladd på 0,5 m kostar ju 70 kr...
i detta paket ingår det en.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

24

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

Måste man registrera sig på Tre för att använda paketet?

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

25

Sv: En veckas surf + USB-modem 49:- (på Rusta)

ruva skrev:

Måste man registrera sig på Tre för att använda paketet?

Nej. Det är bara att sätta SIM-kortet i modemet och köra.