1

Tråd: Huawei E589 Telia, Låsa upp?

Jag måste vänta ett år innan Telia vill låsa upp min Huawei E589 4G router.
Urbota dumkorkat när jag vill köpa lokalt abonnemang när jag reser utomlands.

Någon som vet om det går att låsa upp?

2

Sv: Huawei E589 Telia, Låsa upp?

Kolla med dc unlocker, annars får du nog glatt vänta.

3 Senaste redigerad av marre69 (2012-06-05 06:51:13)

Sv: Huawei E589 Telia, Låsa upp?

MrChill, det beror på när du köpte den. Om det var innan helgen så bråka med Telia. Köpte du den på nätet fanns det nämligen ingen information om att den är låst. Det påpekade jag ganska rejält och fick 800 som plåster på såren samt gratis upplåsning om ett år. Kollar dock på DC-Unlocker lite då och då eftersom jag inte tänker vänta ett år bara för att de tycker att jag ska göra det.

4

Sv: Huawei E589 Telia, Låsa upp?

MrChill skrev:

Jag måste vänta ett år innan Telia vill låsa upp min Huawei E589 4G router.
Urbota dumkorkat när jag vill köpa lokalt abonnemang när jag reser utomlands.

Någon som vet om det går att låsa upp?


Visst !!
Gå på  tradera.com och sök  huawei e589  .
   jag låste upp min på tradera snabt !

5

Sv: Huawei E589 Telia, Låsa upp?

pontus12 skrev:
MrChill skrev:

Jag måste vänta ett år innan Telia vill låsa upp min Huawei E589 4G router.
Urbota dumkorkat när jag vill köpa lokalt abonnemang när jag reser utomlands.

Någon som vet om det går att låsa upp?


Visst !!
Gå på  tradera.com och sök  huawei e589  .
   jag låste upp min på tradera snabt !


Jag kom över en häromdan. Valde och låsa upp via nån på Ebay. Kosta mig ca 40.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

6

Sv: Huawei E589 Telia, Låsa upp?

personalen i telia butiker ställer sig helt oförstående inför tanken på att en användare av deras modem eller routrar skulle kunna tänkas vilja använda den inköpta utrustningen utomlands med lokala sim. det ingår förmodligen i deras säljträning.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

7

Sv: Huawei E589 Telia, Låsa upp?

jonasolof skrev:

personalen i telia butiker ställer sig helt oförstående inför tanken på att en användare av deras modem eller routrar skulle kunna tänkas vilja använda den inköpta utrustningen utomlands med lokala sim. det ingår förmodligen i deras säljträning.

Dom är oförstående till mkt. Vid en kontakt idag fick jag läsa högt från deras hemsida. Killen var helt ur alla spår. Kom plösligt på varför jag inte klarar av Telia. Om ett år är jag fri!

Som sidofakta har dom systemfel kan ej sända ut simkort som dom ska. Dvs jag har en router utan sim.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

8 Senaste redigerad av jonasolof (2012-10-19 14:14:55)

Sv: Huawei E589 Telia, Låsa upp?

Och när jag i Teliabutik i Lund i förrgår bad att få se antennerna i förpackningen till B593 routern så hade den unga damen, som ändå visste en hel del om levereranser och därigenom föreföll ha visst ansvar i butiken ingen aning om att antennkontakterna sitter bakom en lucka på routern. Vidare frågor om huruvida de vita medlevererade antennerna är avsedda för WLAN eller 4G besvarades med en axelryckning och en kommentar om att hon inget kan om teknik. Att veta skillnaden mellan SMA och RP-SMA -kontakter låg  uppenbarligen långt över den kompentensnivå hon ansåg sig behöva ambition att ha.  Däremot fick man ett glatt leende med innebörd att jag är ju en ung söt blondin, det får räcka.

Glasspinnarna är inte till för WLAN vilket jag senare fått bekräftat.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.