1

Tråd: Hur uppdaterar jag firmware på min E398?

Nu har jag googlat ändlöst och verkligen inte fått någon koll på hur jag ska göra.

Jag har uppdaterat på ett gammalt modem jag hade för något år sen och har inget minne av hur jag gjorde, men kan inte minnas att det var speciellt svårt.
Nu sitter jag dock på en E398 och kan inte hitta någon guide, programvara eller information om hur jag gör.

Just nu sitter jag på ver: 11.209.03.01.422
Telenor 32mbit 3G abbonemang.

Och vad jag förstått så ska det finnas nyare firmware till just detta?

Lite hjälp vore verkligen uppskattat.

2

Sv: Hur uppdaterar jag firmware på min E398?

Är det inte "bara" att ladda hem mjukvaran här?

http://www.telenor.se/privat/kundservic … -e398.html

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

3

Sv: Hur uppdaterar jag firmware på min E398?

vad jag har sett går det inte uppdatera telenors modem då dom inte väljer att skicka ut uppdateringarna på sådant sätt, enda sättet vad JAG vet är att köpa senaste modemet dom har. =/

Fiber Telia 100/100Mbit
Bryggat->Netgear-> datorer och Wifi/switch
Macbook + Windows 7 + Iphones + Paddor + Android mobiler + 150tum biosalong + Lumia 920

4

Sv: Hur uppdaterar jag firmware på min E398?

Micke skrev:

Är det inte "bara" att ladda hem mjukvaran här?

http://www.telenor.se/privat/kundservic … -e398.html

Nej det fungerar inte.

5

Sv: Hur uppdaterar jag firmware på min E398?

pompe90 skrev:

vad jag har sett går det inte uppdatera telenors modem då dom inte väljer att skicka ut uppdateringarna på sådant sätt, enda sättet vad JAG vet är att köpa senaste modemet dom har. =/

Man tycker ju att det bör gå att uppdatera på ett modem utan låsning till Telenor, jag borde ju kunnat låsa upp det och göra en firmwareuppdatering som inte är från Telenor tycker jag?

6

Sv: Hur uppdaterar jag firmware på min E398?

OHDAMNIMABEAR skrev:
pompe90 skrev:

vad jag har sett går det inte uppdatera telenors modem då dom inte väljer att skicka ut uppdateringarna på sådant sätt, enda sättet vad JAG vet är att köpa senaste modemet dom har. =/

Man tycker ju att det bör gå att uppdatera på ett modem utan låsning till Telenor, jag borde ju kunnat låsa upp det och göra en firmwareuppdatering som inte är från Telenor tycker jag?

Har du testat att låsa upp modemet med DC Unlocker

7

Sv: Hur uppdaterar jag firmware på min E398?

OHDAMNIMABEAR skrev:

Nu har jag googlat ändlöst och verkligen inte fått någon koll på hur jag ska göra.

Jag har uppdaterat på ett gammalt modem jag hade för något år sen och har inget minne av hur jag gjorde, men kan inte minnas att det var speciellt svårt.
Nu sitter jag dock på en E398 och kan inte hitta någon guide, programvara eller information om hur jag gör.

Just nu sitter jag på ver: 11.209.03.01.422
Telenor 32mbit 3G abbonemang.

Och vad jag förstått så ska det finnas nyare firmware till just detta?

Lite hjälp vore verkligen uppskattat.

om det en senare FW så får du uppdateringen via telenor mobile partner. den brukar poppa upp när man sätter i modemet i datorn.

Telenor 4g. 2st wifi gallerantenner modifierade till telenors frekvenser, avm6840lte, Netgear WNR3500L v2 med tomato som ap, Netgear WNDR3700 v2 med rooter som ap, Synology ds212j nas

8

Sv: Hur uppdaterar jag firmware på min E398?

metallicaman_no1 skrev:

om det en senare FW så får du uppdateringen via telenor mobile partner. den brukar poppa upp när man sätter i modemet i datorn.

Vad jag sett så ska det finnas en senare FW till E398 men jag får inte upp någonting via Mobile Partner hmm

9

Sv: Hur uppdaterar jag firmware på min E398?

jag såg just att du har FW 11.209.03.01.422 och då är det den senaste på e398 ver:a

Telenor 4g. 2st wifi gallerantenner modifierade till telenors frekvenser, avm6840lte, Netgear WNR3500L v2 med tomato som ap, Netgear WNDR3700 v2 med rooter som ap, Synology ds212j nas

10

Sv: Hur uppdaterar jag firmware på min E398?

metallicaman_no1 skrev:

jag såg just att du har FW 11.209.03.01.422 och då är det den senaste på e398 ver:a

Okej, då behöver jag inte leta längre då, Tack för svaret!