1

Tråd: Sett detta angående gräns hos Tre?

Det här är ju glädjande:

http://www.idg.se/2.1085/1.169548

Tre
Pris: 199 kr/månad
Trafikgräns: Uppger ingen trafikgräns, utan hänvisar till luddiga "œfri trafik":
"“ Nej, det är inget luddigt med det, betonar presschefen Erik Hörnfeldt. Vi har kapacitet så det räcker.
Men om jag toksurfar och tankar hem en massa tunga filer?
"“ Som sagt, kapaciteten räcker. Du kan ersätta ditt fasta bredband med vårt om du bor så att hastigheten blir likvärdig. Däremot begränsar vi professionellt användande, om du sätter upp en server eller liknande så att trafikmängden blir extrem och andra kunder lidande.

2

Sv: Sett detta angående gräns hos Tre?

Sen avtalet man skriver på så står det helt annorlunda.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Sett detta angående gräns hos Tre?

Andreas skrev:

Sen avtalet man skriver på så står det helt annorlunda.

I mitt såg jag ingen gräns. Bara något om onormalt nyttjande om jag inte minns fel. Ska kika igen. smile

Han har ju förnamn.efternamn@tre.se så man kan ju maila och fråga hur det hänger ihop om man är osäker. smile

4

Sv: Sett detta angående gräns hos Tre?

vad jag läst i vissa trådar så står det i avtalet om typ 10gig/mån.
men en del har använt över 100gig/mån utan att tre sagt något.
Det är ju bara för att kunna stänga av om flera andra blir lidande av att inte kunna surfa om dom är på samma mast.
Men om TRE nu har kapasitet så behöver dom inte stänga av folk som vissa andra operatörer gör även om dom inte ligger på extrema mängder.
Och det anser jag rätt att få skriva ut ifallatt men inte agera så länge int eandra blir lidande.
Men andra operatörer stänger av innan folk blir lidande dom bara kollar på trafik mängden och "du är över vår gräns så sluta tanka".
Men dom kanske har tagit bort det ur nuvarande avtal det vet jag inte.
Men hur som även vad som står i avtalet så verkar TRE ha rätt inställning.
Men som sagt det är ju Peder Ramel som står vid rodret.
Och vi har ju sätt hur han drivit BBB till sitt bra rykte.
Han vet vad han gör helt enkelt.
för att kunder ska vara nöjda på alla sätt.

Detta är bara min åsikt och vad jag anser.