1

Tråd: Får ingen fart alls med min E367

Har köpt ett begagnat E367 på blocket för 100kr och den var låst till 3 men låste upp den via en tråd på detta delforum..
Har efter det uppdaterat den med nyaste firmwaren jag hittade men får ingen fart alls på den eller så connectar den inte alls med internet... har inte ens kunnat köra speedtest eller Bredbandskollen med den då det går segt som bara attan med den..
Jag har ett Comviq kontant surf och har skrivit in rätt APN är jag rätt säker på, jag kör nu istället via en E1750 som jag var låst till Telenor och det har funkat rätt bra fick just då jag kolla på speedtest en hastighet av 6.40MBit/s så är rätt nöjd men ska nog gå att få ut mer och vill gärna använda mitt nya modem istället för mitt avbrutna E1750..

Ursäkta om det är rörigt men det är väldigt sent och hjärnan är mos efter ha bråkat i hela 2 dagar med detta modem...

E1750 + E367 ansluten till ASUS RT-N56U Comviq

2

Sv: Får ingen fart alls med min E367

NachoLibre skrev:

Har köpt ett begagnat E367 på blocket för 100kr och den var låst till 3 men låste upp den via en tråd på detta delforum..
Har efter det uppdaterat den med nyaste firmwaren jag hittade men får ingen fart alls på den eller så connectar den inte alls med internet... har inte ens kunnat köra speedtest eller Bredbandskollen med den då det går segt som bara attan med den..
Jag har ett Comviq kontant surf och har skrivit in rätt APN är jag rätt säker på, jag kör nu istället via en E1750 som jag var låst till Telenor och det har funkat rätt bra fick just då jag kolla på speedtest en hastighet av 6.40MBit/s så är rätt nöjd men ska nog gå att få ut mer och vill gärna använda mitt nya modem istället för mitt avbrutna E1750..

Ursäkta om det är rörigt men det är väldigt sent och hjärnan är mos efter ha bråkat i hela 2 dagar med detta modem...

Har du kollat så E367 inte går i 2G läge?
Vilken lampa lyser på modemet lyser när du är uppkopplad.
Blinkande lampa= ej uppkopplad
Grön lampa = 2G
Blå lampa = 3G
Blågrön lampa = Turbo 3G

Det går att ställa in om den ska köra på 3G only eller 2G/3G via mjukvaran som finns i modemet.

3

Sv: Får ingen fart alls med min E367

Ja den finner turbo 3g och 3g men ändå får jag ingen fart på skiten :S har testat på 2 olika laptops och båda har en w7 och ubuntu installation och det funka lika dåligt på båda datorerna och båda operativsystemen.. Har nån några länkar till drivrutiner osv? kanske kan flasha om skiten helt så det funkar?

E1750 + E367 ansluten till ASUS RT-N56U Comviq

4

Sv: Får ingen fart alls med min E367

NachoLibre skrev:

Ja den finner turbo 3g och 3g men ändå får jag ingen fart på skiten :S har testat på 2 olika laptops och båda har en w7 och ubuntu installation och det funka lika dåligt på båda datorerna och båda operativsystemen.. Har nån några länkar till drivrutiner osv? kanske kan flasha om skiten helt så det funkar?

Kolla här  http://www.mobilabredband.se/filarkiv/

5

Sv: Får ingen fart alls med min E367

Tackar men hade den nyaste firmwaren.. får försöka bråka vidare med den senare. Är det nån som tror sig ha en lösning eller nått hum om vad som är fel så posta gärna så jag kan testa det tongue

E1750 + E367 ansluten till ASUS RT-N56U Comviq

6

Sv: Får ingen fart alls med min E367

Kontant surf= data.comviq.se
Lätt att ta fel.

7

Sv: Får ingen fart alls med min E367

Det är ifyllt rätt i både ASUS routern och på mobile partner

E1750 + E367 ansluten till ASUS RT-N56U Comviq

8 Senaste redigerad av NachoLibre (2012-05-10 23:41:38)

Sv: Får ingen fart alls med min E367

Tog och testa på min Ubuntu netbook och det tog cirka 10-20 Minuter att köra bredbandskollen med E367 resultaten ser ni här nere

Ubuntu

E367
http://ladda-upp.se/data/htcvpmvtncfirh/



E1750
http://ladda-upp.se/data/vfmeptvgznjunz/


Windows 7

E367 (Tog 10 minuter att göra)

http://ladda-upp.se/data/cohoyyeueccdwr/



E1750
http://ladda-upp.se/data/gbyczgtnebprj/

E1750 + E367 ansluten till ASUS RT-N56U Comviq

9

Sv: Får ingen fart alls med min E367

defekt modem ?

Fiber Telia 100/100Mbit
Bryggat->Netgear-> datorer och Wifi/switch
Macbook + Windows 7 + Iphones + Paddor + Android mobiler + 150tum biosalong + Lumia 920

10

Sv: Får ingen fart alls med min E367

Ska ha fungerat felfritt enligt förra ägare.. som uppgraderade till 4g och därav sålde modemet.

E1750 + E367 ansluten till ASUS RT-N56U Comviq

11

Sv: Får ingen fart alls med min E367

Hjälp?

E1750 + E367 ansluten till ASUS RT-N56U Comviq

12

Sv: Får ingen fart alls med min E367

Har du prövat att ändra modemets inställningar i från NDIS till RAS för att se om det gör någon skillnad.
Denna inställning görs i från Mobile Partner menyn Tools-->Options-->General  där kan du ändra i från NDIS till RAS.

13

Sv: Får ingen fart alls med min E367

Jag hade liknande problem med ett av mina två E367, kom oftast inte igenom bredbandskollen, det gick något bättre att skicka än att ta emot data om jag minns rätt. Eftersom jag inte provkört det innan trodde jag att upplåsningen förstört modemet, men efter att ha öppnat det och böjt lite på den fjädrande anslutningen till antennen så funkar det lika bra som mitt andra modem.

14

Sv: Får ingen fart alls med min E367

Foo skrev:

Jag hade liknande problem med ett av mina två E367, kom oftast inte igenom bredbandskollen, det gick något bättre att skicka än att ta emot data om jag minns rätt. Eftersom jag inte provkört det innan trodde jag att upplåsningen förstört modemet, men efter att ha öppnat det och böjt lite på den fjädrande anslutningen till antennen så funkar det lika bra som mitt andra modem.

hoppas verkligen är samma för problem för mig för det du beskriver är vad jag upplever dock skickar den liiiiiite mer data bara det är inte direkt en avsevärd mängd mer... men säljaren sa att den funkade fel fritt för honom så.. men men bara att skruva

E1750 + E367 ansluten till ASUS RT-N56U Comviq

15

Sv: Får ingen fart alls med min E367

Det verkar då tåla pepparn detta modem för jag tappade ner mitt i en nyupphälld kopp kaffe då det var sprillans nytt i höstas och det fungerar fortfarande utmärkt tongue
Mitt är frigjort från 3:s klor och det gjorde jag efter incidenten.