1

Tråd: "Dataförbrukningen på ditt abonnemang nollställs vid månadsskiftet"

Hade tills idag abonnemanget Large upp till 25mbit OCH 30GB. Hade igår använt ca 28 GB så jag passade på att ladda ner lite. I förmiddags ville jag kolla för att se om det nollstälts som det står att det ska göras vid månadsskiften och blev mycket förvånad när det står att min förbrukning är 5GB!!!! Ringde direkt och fick efter lång väntan reda på att ibland nollar dom en halv dag INNAN!!  Skämtade lite och frågade om det var ett aprilskämt. Jag skulle bli kompensarad med extra 5GB men jag ville i stället att abonnemanget skulle ändras till XL så att mängden blev 89GB med hast. upp till 80Mbit. Det jag märkte när det hade ändrats var att hastigheten nu var lite lägre än innan då jag relativt enkelt kom upp till ca 30Mbit vilket var skumt?? Ja, vi får se vad som visas i morgon.

2

Sv: "Dataförbrukningen på ditt abonnemang nollställs vid månadsskiftet"

Efter gnat att inte forbruka for mycket pga natet blir nerlastat sa ar det fritt att kopa/byta till DYRARE abg med 90gb trafik, nar andra far abg avslutat efter en brakdel av detta...

3

Sv: "Dataförbrukningen på ditt abonnemang nollställs vid månadsskiftet"

Hej !

Jag har ett par gånger i samband med månadsslut gjort av med kvarvarande månadskvot och därmed "kört i taket".
Vid dessa tillfällen har det tagit ett par dagar in på den nya månaden inna jag fått full hastighet igen.
Återställningen av hastigheten har således inte skett den 1:a i månaden uta några dagar senare, och efter några ombootningar av förbindelsen....

MVH,
Erland

.

4

Sv: "Dataförbrukningen på ditt abonnemang nollställs vid månadsskiftet"

Känns lite som om det är manuella ändringar i stället för datoriserade då det automatiskt skulle ändras en sekund in på nya månaden. Ville bara upplysa folk här inne på forumet att vara lite vaksam sista dagen på månaden så dom inte råkar få en trist "surprise" som jag fick för det är ju inte så spännande att börja månaden med 5GB mindre och då som i mitt fall då ha endast 25GB kvar.
G-Man: Är inte riktigt så då dom numera har ändrat så att man kan uppgradera endast när det är 3mån kvar på abonnemanget men håller med att det är lite skumt att vissa får avsluta ab.
Snoopy32: Ja, du ser att det är lite si och så med nollställningen.