1

Tråd: Windows 8 sänker mobila bredbandet

Installerade och körde tidiga utgåvan av Windows 8 på två maskiner men tyvärr går det inte installera Telenors program för usb stickan.

Det som jag tyckte var konstigt var att när jag körde modemet från routern så stängdes Internet ner efter ett tag. Gång efter gång. Tvärdog fast jag hade grönt ljus. Fungerar dock nu när jag återställt mina datorer till Windows 7.

Andra som testat Windows 8 och stött på samma lustigheter? En ny utmaning för Dovado-Teamet efter deras trilskande med Apple-produkter?

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

2

Sv: Windows 8 sänker mobila bredbandet

ruva skrev:

En ny utmaning för Dovado-Teamet efter deras trilskande med Apple-produkter?

Du menar Microsoft, och inte DOVADO.

3 Senaste redigerad av ruva (2012-03-03 16:33:13)

Sv: Windows 8 sänker mobila bredbandet

Nej, Microsoft struntar nog i detta. Men inte roligt om Windows 8 ställer till det med mobila bredbandsroutrar. Jag testade med mitt Windows hemmabygge till mobila bredbandsdelare också. Lika illa, tvärstopp i hela nätverket utåt. Hoppas det bara blir så hos mig.

Jo, jag har blandad miljö med både Windows, Apple och Linux hemma.

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

4

Sv: Windows 8 sänker mobila bredbandet

Kolla WLAN power savings

5

Sv: Windows 8 sänker mobila bredbandet

He, trodde du menade Dovadon men förstår nu att du menar datorn. Ingen "energy save" vad jag såg i "taskmanager".

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

6

Sv: Windows 8 sänker mobila bredbandet

Jag pratar om något sånt: http://aboutdev.wordpress.com/2009/01/1 … k-adapter/

7

Sv: Windows 8 sänker mobila bredbandet

ok

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

8

Sv: Windows 8 sänker mobila bredbandet

Exakt samma sak hände mig, med mitt mobila bredband (Tele2). skitskumt. någon som skulle kunna hjälpa mig?

9

Sv: Windows 8 sänker mobila bredbandet

Jag kör med en dovado Doma och telenor 4g E398 , min hastighet och stabilitet blev bättre med Win8 så det är nog inte så att win8 skulle vara sämre rent generellt

Telenor 4G, E398, Dovado Doma

10

Sv: Windows 8 sänker mobila bredbandet

Jag har enbart positive erfarenhet av Win8 och min Dovado Tiny + E392. Kör Telia 4G på 800 bandet.

11

Sv: Windows 8 sänker mobila bredbandet

Använder windows 8 / dovado tiny / huawei e392 / telia utan några direkta bekymmer vad jag noterat.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!