1

Tråd: Nerkopplad vid online spel på PS3

Har Huawei E398 och dovado 4GR . Har fungerat hur bra som helst , helt plötsligt för ca 1 vecka sedan kan jag spela ca 5-10 minuter online sedan blir jag bortkopplad från servern???

Någon som har förslag?

2

Sv: Nerkopplad vid online spel på PS3

Om du kör med kabel, prova stäng av wifi på 4GR helt och hållet. Annars byt till kabel och prova det förstnämnda.

-------------------------------------------------
Antenner och routrar för mobilt bredband!
http://www.lohelectronics.se

3

Sv: Nerkopplad vid online spel på PS3

jag har samma setup som du. ska in och spela nu ps3 via kabel wifi på. lev. telenor.

jag har öppnat alla portar enligt en massa hemsidor ex portforward.com

saker och testa är att du öppnar portar för playstation network och allt som har med ps3 att göra samt för de spelet du spelar.

återkommer om mitt inte funkar.

4

Sv: Nerkopplad vid online spel på PS3

jonand skrev:

Har Huawei E398 och dovado 4GR . Har fungerat hur bra som helst , helt plötsligt för ca 1 vecka sedan kan jag spela ca 5-10 minuter online sedan blir jag bortkopplad från servern???

Någon som har förslag?

Tror att du gör bäst i att köpa en ny router om du har brådis. Har haft en 4GR sedan början av förra året och än så länge är vare sig wi-fi problem eller port forwarding fixat. Men om du har tålamod så vänta, en ny firmware har varit på gång ett antal månader nu.

5

Sv: Nerkopplad vid online spel på PS3

Det är alltid en ny firmware på gång till 4GR...

6

Sv: Nerkopplad vid online spel på PS3

Körde en factory reset i går kväll, kopplade ihop med kabel .. Ingen portforwarding bara upnp på , han bara köra 3 matcher bf3 utan problem ..

Ska se om jag hinner spela lite längre i dag , hoppas det bara var så lätt...

7

Sv: Nerkopplad vid online spel på PS3

jonand skrev:

Körde en factory reset i går kväll, kopplade ihop med kabel .. Ingen portforwarding bara upnp på , han bara köra 3 matcher bf3 utan problem ..

Ska se om jag hinner spela lite längre i dag , hoppas det bara var så lätt...

Hur gick det fungerar det bra, min grabb klagar också att han blir ut slängd osv, skulle vara tacksam för svar