1

Tråd: E1750 långsamt

alternerar lite mellan att köra wifi-hotspot på min iphone 4 och att använda E1750 direkt in i datorn. Har jag telefonen och 3g-modemet på samma ställe så blir jag glad om modemet ger halva hastigheten. Ska modemet vara så mycket långsammare eller kan det bli bättre av någon firmware-uppdatering?
Har inte hittat hur jag ska kunna se vilket firmware modemet har med telenors "Stay Connected" som körs på Mac OS. Det verkar också som att man behöver windows för att kunna uppdatera firmware:t så tänkte mest om det är värt att börja leta efter en PC att låna..

Om modemet inte blir bättre än såhär så undrar jag också om det är någon som har tips på om det är något annat modem man ska satsa på?

Tack så mycket!
Petter

2

Sv: E1750 långsamt

är det samma simkort du kör med?

3

Sv: E1750 långsamt

E1750 är ett 7.2Mbit/s modem.
Bara vraka och välja mellan 14,4/21Mbit/s modem istället som kostar runt hundralappen med kontantkort.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: E1750 långsamt

G-Man:
Det är inte exakt samma kort jag kör med, men det är ett tvillingkort antar att själva simkortet inte borde spela någon roll utan att det är operatören som borde spela roll?

Andreas:
Vad jag vet ska inte iphonen vara snabbare än 7.2.. men det låter ju lovande att köpa ett nytt då!

5

Sv: E1750 långsamt

Som du säger så är nog iphone enbart 7,2 eller 14.
Men att du får hastighetskillnad är lite konstigt, testa att vinkla modemet för att se om det gör någon skillnad.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

6

Sv: E1750 långsamt

Använd smma sim, för att uteslut att det är sim relaterat

7

Sv: E1750 långsamt

shifta simkorten  för att se om felet förflyttar sig.