1

Tråd: Byta från Net1 flex till Ibland, funkar det?

Betalar nu 49 kr i månaden för flex men har inte varit uppkopplad på över ett år i brist på behov. Funderar på flex istället. Har ju redan d35 routern. För 39 kr per dag får man 1 GB trafik, med Flex börjar det kosta efter 2 MB. OM man använder nätet tio dagar om året och testar lite då och då borde det nya abonnemanget löna sig.

Ska kolla med Net1 men det kan ju vara bra att få synpunkter

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

2

Sv: Byta från Net1 flex till Ibland, funkar det?

jonasolof skrev:

Betalar nu 49 kr i månaden för flex men har inte varit uppkopplad på över ett år i brist på behov. Funderar på flex istället. Har ju redan d35 routern. För 39 kr per dag får man 1 GB trafik, med Flex börjar det kosta efter 2 MB. OM man använder nätet tio dagar om året och testar lite då och då borde det nya abonnemanget löna sig.

Ska kolla med Net1 men det kan ju vara bra att få synpunkter


Det går att byta, fick ett erbjudande om att byta från Flex till "ibland",
har dock inte bestämt mig än.

Dock bytte jag ut "dagssurf" mot Ibland då man för 19 kr fick 500 MB tidigare,
nu får man 1 GB för 39 kr + ingen fast avgift.

Ibland har ett kostnadstak på 699 kr per månad.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

3

Sv: Byta från Net1 flex till Ibland, funkar det?

Bra att set finns månadsmax. Det ska det finnas för Flex också men det har blivit dyrare än så för mig när jag testat att köra strömmande långa sträckor för att se om nätet hänger ihop. Jag skaffade Ice 2008 då jag inte kund koppla upp mig på några svenska avkrokar. Sedan jag fick Cdma450 har jag aldrig behövt det utan bara testat det som hobbygrej

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

4

Sv: Byta från Net1 flex till Ibland, funkar det?

jonasolof skrev:

Bra att set finns månadsmax. Det ska det finnas för Flex också men det har blivit dyrare än så för mig när jag testat att köra strömmande långa sträckor för att se om nätet hänger ihop. Jag skaffade Ice 2008 då jag inte kund koppla upp mig på några svenska avkrokar. Sedan jag fick Cdma450 har jag aldrig behövt det utan bara testat det som hobbygrej


Flex har ett kostnadstak på 345 kr / månad.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.