1

Tråd: Tidningen Mobil 4G Router Test

Tidningen Mobil Testar 4G Router läs test under

http://www.mobil.se/tester/4g-routrar-i … 99114.html

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60

2 Senaste redigerad av Micke (2012-02-12 17:08:15)

Sv: Tidningen Mobil 4G Router Test

Det blir alltid konstiga tester i alla dessa testsidor och dyra häften!

Vad menas t.ex. där under "DWR-923"?

Citat:
Den levereras med dubbla antenner, som också de är stora både på bredden och höjden, och ett stöd du måste montera i underkant för att routern ska kunna stå upp samt en dongel om du köper den från Telenor. Dongeln behövs dock inte om du bara tänkt använda den hemma för du kan sätta simkortet direkt i routern, däremot lär den komma väl till pass om du är ute och reser och inte vill ta med routern i packningen.

Inte skickade Telenor nån slags dongel till mig, routern har ju inte ens aktiva USB-uttag.
Jag fattar ingenting...nix...nada!

Ps.: Att "montera" dit bottenstödet tog mig ½ sekund!

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

3

Sv: Tidningen Mobil 4G Router Test

har sänt i väg ett mail till den som skrev sidan och förklarat att det inte ingår nogon dongel för se hur lång tid det kommer ta för sidan ändras till rätt info

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60

4

Sv: Tidningen Mobil 4G Router Test

ser att mobil har ändrat i artikelen

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60