1

Tråd: dc-hsdpa mimo=84mbps

Kommer 3 att uppgradera till rel9 av dc-hsdpa+ ?

Det skulle i så fall ge 84mbps!
http://en.wikipedia.org/wiki/High-Speed … ket_Access

Finns sådana modem?

2

Sv: dc-hsdpa mimo=84mbps

3 i italien http://babelfish.yahoo.com/translate_ur … =yfp-t-701

MD@-Extreme 42, the new chiavetta of 3 is super-fast
11:14 || 20 July, 2011 in 3 Italy, Technology, ZTE
0
The new chiavetta Internet MD@-Extreme 42 is from today available in the points sale “3”. The new device realized from ZTE is based on given technology DC-HSDPA and offers a 42.2 logon until Mbps in downlink, thus turning out the faster Internet key of the range offered from 3 ITALY. The innovative design is signed from MOMODESIGN, one of the most prestigious companies than design to world-wide level, and it is declined in two colorations: black and white. With dimensions of 77,25x28x12 milimeter and a weight of 26 grams, MD@-Extreme 42 supports the protocols of logon GSM/EDGE/WCDMA/UMTS and HSDPA/HSUPA/DC-HSDPA+. The device is equipped of a slot for MicroSD cards till 32 GB, sufficient in order to record personal rows and multimediali contents, and allows to directly send SMS from own computer.

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60

3

Sv: dc-hsdpa mimo=84mbps

lol, 3 har inte ens byggt ut till 6mbit här...

4

Sv: dc-hsdpa mimo=84mbps

g-man har du 3mbit innomhus eller uteomhus? sammt är det mycket träd /Betong i området? har du provat på annat område ? vilket modem användes sammt sitter modemet i en router eller i datorens usb port? sist har du ringt till tre och på pekat den dåliga täckningen?

i mitt område så var täckningen usel men efter många samtal till tre så byggde dom ut kom en helicopter som firade ned en bas station på ett hus tak

den blev installerad efter några år

kollade på mitt modem som ligger på skrivbordet HSPA+ modemet kommer upp ibland till 12mbit/s men sjunker till 8 vid natten

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60

5

Sv: dc-hsdpa mimo=84mbps

roger.eriksson.c skrev:

g-man har du 3mbit innomhus eller uteomhus?
Provat b[da delarna, samma sak.

sammt är det mycket träd /Betong i området?
Ja, men det spelar ingen roll om har modemet ;ver tr'den, eller beger mig till masten, b'ttre signal men samma d[liga hastighet och ping p[ 500-700ms i genomsnitt.

har du provat på annat område ?
Annat omr[de, nja omr[det 'r d[ligt, mer m[nga mil bort 'r det b'ttre.

vilket modem användes sammt sitter modemet i en router eller i datorens usb port?
Provat flera modem, med dator och router och direkt i mobiltelefon.

sist har du ringt till tre och på pekat den dåliga täckningen?
Ja, har ringt och p[ pekat det, svaret var att ;
-Vi garanterar bara t'ckning och funktion p[ bostadsadressen d'r du 'r skriven
;
Jag som i min enfald trodde mobila saker skulle vara just mobila.....

i mitt område så var täckningen usel men efter många samtal till tre så byggde dom ut kom en helicopter som firade ned en bas station på ett hus tak
den blev installerad efter några år

kollade på mitt modem som ligger på skrivbordet HSPA+ modemet kommer upp ibland till 12mbit/s men sjunker till 8 vid natten

'R telenors mast som jag k;r mot, enligt pts s'ndarkarta.