1

Tråd: Test av routrar

Intressant läsning

http://www.idg.se/2.1085/1.420276/5-rou … t-bredband

------------------------------------------------------------------------------------
Telenor 4G / E398 / Dovado PRO / två antenner på taket

2

Sv: Test av routrar

Jo är typ samma jag kommit fram till....

Sedan var kommentaren  "med telias paket så når man månads förbrukningen på en timme" tycker jag säger mycket om 4G och att dela ett abg på många användare....

3

Sv: Test av routrar

Ja, 30 gb är inte så Mycket om man ska dela internet med ett par tonåringar i familjen...telenor har ju inget tak. Men där stryper de farten vissa tider, dock har jag aldrig märkt nått.

------------------------------------------------------------------------------------
Telenor 4G / E398 / Dovado PRO / två antenner på taket

4

Sv: Test av routrar

Det märker jag. Inte med vanlig surf men om man går in på YouTube eller Play-kanalerna stryps det till 0,4 Mb/s. Hoppas du har andra erfarenheter Trevik.

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

5

Sv: Test av routrar

Kanske inte varit över 50gb så ofta. Om jag förstår rätt så är det senaste 30 dagarna som räknas. Alltså räcker det att surfa vanligt ett par dagar, sedan kan man tanka lite igen

------------------------------------------------------------------------------------
Telenor 4G / E398 / Dovado PRO / två antenner på taket

6

Sv: Test av routrar

Jag skrattade åt recensionerna när jag läste dem tex Dovado tiny.

Dovado Tiny är funktionsfattigast av alla routrar i testet och har dessutom bara en enda lan-port. Den är även väldigt plastig och far runt på skrivbordet vid minsta beröring.

Inte heller prestandamässigt har Tiny något att sätta emot. Den är tillsammans med Draytek Vigorfly 200 långsammast i testet, har dålig räckvidd och tappade flera gånger uppkopplingen.

Den som gjort tester har inte riktigt förstått produkten.
Meningen med Tiny är att den ska vara liten och ej ta mycket plats, och ej ha onödiga Lanportar som man kanske ej uttnyttjar.

Att det tappar kontakten i uppkopplingen flera ggr kanske stämmer, men då kan denne inte ha provat 4GR
Även denna tillverkad i plast och det går inte obemärkt förbi.

IDG:s tester snabbt och med faktafel  som vanligt.