1

Tråd: Eftersöker någon med Comviq 4G kontantkort, behöver Info.

Hej alla, Som rubriken antyder söker jag efter någon som har skaffat sig det nya 4g kontantkorts paketet från Comviq.

Har några frågor till dig så om det finns nån som skaffat detta här så vore jag väldigt tacksam om du kunde svara på tråden.

Mvh KG

2

Sv: Eftersöker någon med Comviq 4G kontantkort, behöver Info.

Kasta ut frågorna direkt istället så har du större chans att få svar.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Eftersöker någon med Comviq 4G kontantkort, behöver Info.

Jo, men är lite känsligt beroende på forumets regler osv.

Men kortfattat så är det jag vill veta:

När tankningen på kortet är slut och man kopplar upp sig för att tanka på på deras hemsida, kopplas man då upp i 4g eller i 3g? Och är hastigheten här strypt?

4

Sv: Eftersöker någon med Comviq 4G kontantkort, behöver Info.

dom frågorna är väl "ofarliga" ?

vet inget om 4G, men 3G har tidigare varit nästintill omöjligt att ladda via Comviq´s 3G-nät.
det  har varit så extremt långsamt, ungefär som "djupfryst sirap"...
jag har flera gånger varit tvungen att använda ett 3G-simkort från Telenor för att kunna ladda.
men jag vet att Comviq har ändrat sina rutiner numera, enligt supporten så sparas numera några kronor / MB i en liten "reserv", så att man ska kunna ladda med "normal" hastighet.

det borde väl rimligen fungera likadant med 4G ?
ring OBS ! teknisk support och fråga, dom är dom enda som vet nåt, annars hamnar du nog hos lilla stina 15 år...

5

Sv: Eftersöker någon med Comviq 4G kontantkort, behöver Info.

hackerman1 skrev:

dom frågorna är väl "ofarliga" ?

vet inget om 4G, men 3G har tidigare varit nästintill omöjligt att ladda via Comviq´s 3G-nät.
det  har varit så extremt långsamt, ungefär som "djupfryst sirap"...
jag har flera gånger varit tvungen att använda ett 3G-simkort från Telenor för att kunna ladda.
men jag vet att Comviq har ändrat sina rutiner numera, enligt supporten så sparas numera några kronor / MB i en liten "reserv", så att man ska kunna ladda med "normal" hastighet.

det borde väl rimligen fungera likadant med 4G ?
ring OBS ! teknisk support och fråga, dom är dom enda som vet nåt, annars hamnar du nog hos lilla stina 15 år...


Tack för svaret, men tror att du missupfatta mig lite.

Med det gammla 3g paketet kan man nämligen fortsätta surfa efter att pengarna är slut med lite trixande. Hastigheten man får är 1,5Mbit vilket funkar för vanligt surfande. Dock handlar detta inte om att det sparats några kronor på kortet utan man kag göra det hur länge som hällst..... Med vissa undantag.

Så nu är alltså frågan, vad man får för hastighet med motsvarande 4G paket.

Ifall detta bryter mot nån forumregel så ta genast bort inlägget.

6

Sv: Eftersöker någon med Comviq 4G kontantkort, behöver Info.

Din fråga är om man kan fortsätta och surfa utan att ladda på mer pengar?

7

Sv: Eftersöker någon med Comviq 4G kontantkort, behöver Info.

Nej alltså det vet jag att man kan, eller ialla fall med 3g paketet. Men ville hitta någon med ett sånt paket och som har lust att göra lite tester, för att se vilka hastigheter man får när man gör det.

8 Senaste redigerad av hackerman1 (2012-01-25 21:10:27)

Sv: Eftersöker någon med Comviq 4G kontantkort, behöver Info.

eriksson25 skrev:

Tack för svaret, men tror att du missupfatta mig lite.

du formulerade dina frågor lite otydligt, jag svarade på dom frågor du ställde...

9

Sv: Eftersöker någon med Comviq 4G kontantkort, behöver Info.

Förstår frågorna du har, bara vänta och se om någon med 4g comviq hojtar till.
Vanligt sätt att surfa fritt via hotspots/kontantkort är att surfa via dns'en men detta ger väldigt seg hastighet.
Vet inte vilken lösning du har, kanske vpn över port XX som lurar eller nått fiffigt.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

10

Sv: Eftersöker någon med Comviq 4G kontantkort, behöver Info.

vad är det för priser på comviq 4G ?

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

11

Sv: Eftersöker någon med Comviq 4G kontantkort, behöver Info.

Stortommy skrev:

vad är det för priser på comviq 4G ?

Du har inte funderat på att tex besöka deras sida. Jag har en känsla av att du kan hitta den på www.comviq.se och sen ger jag mig fan på att svaret på frågan finns där med. Lycka till.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

12

Sv: Eftersöker någon med Comviq 4G kontantkort, behöver Info.

799kr med E398 modem

Vecka (94 kr och max 5 GB)
Månad (294 kr och max 20 GB)
Månad Plus (354 kr och max 50 GB)

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

13

Sv: Eftersöker någon med Comviq 4G kontantkort, behöver Info.

Ilsken skrev:
Stortommy skrev:

vad är det för priser på comviq 4G ?

Du har inte funderat på att tex besöka deras sida. Jag har en känsla av att du kan hitta den på www.comviq.se och sen ger jag mig fan på att svaret på frågan finns där med. Lycka till.



Nej men stäng ner forumet  allt finns på google ,

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

14

Sv: Eftersöker någon med Comviq 4G kontantkort, behöver Info.

Stortommy skrev:

vad är det för priser på comviq 4G ?

comviq 4G, pris

15 Senaste redigerad av drax (2012-02-08 20:02:32)

Sv: Eftersöker någon med Comviq 4G kontantkort, behöver Info.

Jag har köpt comviq 4g kontant. Det fungerade i 20 minuter sedan ladet av. surfade på några sidor och körde bredbanskollen. Fick 42 mbit ner och 21 mbit upp..  Kan nu bara köra i 3G trots at jag har full täckning. När jag försöker köra 4G så står det registration failed. Kundtjänst vet inget . funderar på att skicka tillbaks produkten om de inte får någon rätsida på detta.

16 Senaste redigerad av drax (2012-02-09 18:28:58)

Sv: Eftersöker någon med Comviq 4G kontantkort, behöver Info.

Nu verkar det gått igång. Bor tumba ca 2 mil söder om stockholm , Masten ligger ca 400 m från mitt hus. Har klart acceptabel hastighet. Det tråkiga är dessa snålt tilltagna datagränser. 50 GB på en månad är alldeles för lite. för att inte tala om 5 Gb för en vecka. Jag förstår inte vitsen med uppkopplingar med så hög bandbredd och sedan dessa löjliga tak.För i övrgt är  4G  annars klart jämförbart med kabel och fibernät. Pingtiderna är helt klart godkända.
http://www.speedtest.net/result/1762650269.png

17

Sv: Eftersöker någon med Comviq 4G kontantkort, behöver Info.

Taken är där för att dom har underdimensionerade nät till antalet kunder.

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

18

Sv: Eftersöker någon med Comviq 4G kontantkort, behöver Info.

[Mr.T] skrev:

Taken är där för att dom har underdimensionerade nät till antalet kunder.

Ja men oerhört frustrerande med dessa tak när 4G går så snabbt. Risken är att många köper 4G för att sedan hoppa av när de upptäcker gränserna.

Frågan är fortfarande..vad ska vi med bendbredd till när vi knappt kan utnyttja den ? 4G är enligt mig en felförpackad produkt.

19

Sv: Eftersöker någon med Comviq 4G kontantkort, behöver Info.

drax skrev:
[Mr.T] skrev:

Taken är där för att dom har underdimensionerade nät till antalet kunder.

Ja men oerhört frustrerande med dessa tak när 4G går så snabbt. Risken är att många köper 4G för att sedan hoppa av när de upptäcker gränserna.

Frågan är fortfarande..vad ska vi med bendbredd till när vi knappt kan utnyttja den ? 4G är enligt mig en felförpackad produkt.

Än bättre blir det med reklamen:
Madda ner lite riff och ladda ner serie X och lyssna på play...
efter en vecka är den quotan slut även för sporadiskt användande.

Sedan får jag <12ms med kabel, så 4g har lite kvar...
För ~10år sedan var pingen lägre.