1

Tråd: Ny firmware till 4GR?

Tjena.

Tänkte kolla hur det går med nya firmwaren till 4GR. Är den på gång inom en snar framtid eller är det mycket jobb kvar?

Sen tänkte jag även kolla när jag ändå är igång om man kan få tips om hur man ställer in sin 4GR på bästa sätt för att lira xbox 360. Som det är för tillfället kör jag med ett Huwaei E1820 i routern och markerat "Enable UPnP". Finns det några andra smarta inställningar man skulle kunna göra för att göra det ännu bättre?

Jag kanske låter korkad, men jag är inget ljushuvud när det gäller sånt här  smile

Tack på förhand!

Huawei E1820/Huawei E398/Sierra Wireless 319U - Telenor 4G Maxi - Dovado 4GR
Poynting Riktantenn 12dBi

2

Sv: Ny firmware till 4GR?

Kör du med tex 3/4G  kolla att operatören har öppna portar.

3

Sv: Ny firmware till 4GR?

G-Man skrev:

Kör du med tex 3/4G  kolla att operatören har öppna portar.


Jag kör med 3G från Tele2. För det var väl det du syftade på va?  smile

Huawei E1820/Huawei E398/Sierra Wireless 319U - Telenor 4G Maxi - Dovado 4GR
Poynting Riktantenn 12dBi

4

Sv: Ny firmware till 4GR?

Så länge du inte har snik abg så borde det funka, funkar ok för mig med t2.

5

Sv: Ny firmware till 4GR?

G-Man skrev:

Så länge du inte har snik abg så borde det funka, funkar ok för mig med t2.


Vad menas med "snik abg"?  smile Ja, det funkar fakitkst helt okej. Kommer ihåg i våras dock så var jag tvungen att öppna massa portar manuellt, för då blev det knasigt om man endast tog "Enable UPnP". Men det kom väl någon firmware som rättade till det. Så det va därför jag tänkte att det kanske fanns ytterligare inställningar man kunde göra som jag inte visste om.

Fast den största anledningen till att jag undrar om den nya firmwaren är för att jag har ett Sierra Wireless 319U liggandes och jag har en känsla att det blir ännu bättre med det modemet så fort det stöds  smile

Huawei E1820/Huawei E398/Sierra Wireless 319U - Telenor 4G Maxi - Dovado 4GR
Poynting Riktantenn 12dBi

6

Sv: Ny firmware till 4GR?

Hej,

Som skrivet i många andra trådar här på forumet, vi jobbar alltid på nyare releaser.

Sierra stöd kommer i 4GR. Vi siktar på månadskifte, om allt går bra.

Tack

7

Sv: Ny firmware till 4GR?

Sam skrev:

Hej,

Som skrivet i många andra trådar här på forumet, vi jobbar alltid på nyare releaser.

Sierra stöd kommer i 4GR. Vi siktar på månadskifte, om allt går bra.

Tack

Bra det Sam!. keep up the good work  big_smile

Huawei E1820/Huawei E398/Sierra Wireless 319U - Telenor 4G Maxi - Dovado 4GR
Poynting Riktantenn 12dBi