1

Tråd: 4GR startar om och tappar internet heeeela tiden!!!

Hjälp!

Köpte en 4GR för ca 7-8mån sedan, packade upp och uppdaterade, sen har den rullat på mer eller mindre felfritt.
Men för ca 1 mån så började den starta om sig hela tiden (hela tiden = allt från 3-6ggr/dag), ibland måste man in och "reset":a den men ibland orkar den hela om starten själv, det gäller även att koppla upp sig med modemet, Ibland klarar den att koppla upp sig efter omstart men ibland så måste man göra det manuellt.

Provade att uppdatera FW och kollade över samtlig utrustning som används till den.
Hjälpte in alls...

Vad är problemet, det är den den 3:e DOVADON som jag har problem med. Så det känns inte som det skulle vara ännu ett måndags ex. Har kört många routers men aldrig någon som beter sig såhär.

Snälla hjälp mig.

2

Sv: 4GR startar om och tappar internet heeeela tiden!!!

Var glad att det funkade 7-8 månader ;-)

Du kanske har flyttat på den så att den blir varmare nu? Bara en tanke....

3

Sv: 4GR startar om och tappar internet heeeela tiden!!!

t0mpa skrev:

Var glad att det funkade 7-8 månader ;-)

Du kanske har flyttat på den så att den blir varmare nu? Bara en tanke....

+1 på det

Min har också strulat sen dag 1. Har även 2 TINY's och kan säga att dom är också långt från felfria. Till och med med fast lina från ett datajack så lyckas dom inte behålla WLAN eller uppkoppling. Och det är varje vecka, ibland varje dag...

4

Sv: 4GR startar om och tappar internet heeeela tiden!!!

min 4gr kan rulla på i 1 vecka felfritt men efter de så helt plötsligt tappar den och startar om sig sen efter 30min startar den om sig igen. så jävla drygt.!