26 Senaste redigerad av Snoopy32 (2012-01-07 18:14:16)

Sv: Firmware 5.0.14

Hej Sam !

Är det så svårt att tänka sig att det finns mer än en person bland Dovado-användarna, som tycker att en logg behövs ?

Det kanske finns, men jag känner på rak arm inte till någon annan router-tillverkare på marknaden, som inte har en logg i sin router...
Så vad är problemet med en logg, vad är Dovado rädda för ???????

Jag är INTE negativ till Dovado generellt sett. Se min post i tråden "Vi som lever lyckliga tillsammans med 4GR"

DOCK är jag MYCKET kritisk till att ni inte har en logg i era produkter.
Under mina 25 år som datakonsult har jag MÅNGA gånger haft OVÄRDERLIG NYTTA av informationen från olika hård- och mjukvaru-loggar vid felsökning.

MVH,
Erland

.

27

Sv: Firmware 5.0.14

Snälla Sam... !!

Jag har aldrig hört talas om Erland..... däremot har jag använt massvis med routrar i mit liv och jag har ALDRIG stött på en router som inte har en logg.....  aldrig !

Nu har jag vissa kunskaper om den öppna mjukvaran så kanske den går att hacka så att syslog får tillträde ???

Jag blir bara ledsen över sådna här stollerier..... sad     (ingen vill ju någon illa)

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

28

Sv: Firmware 5.0.14

Det känns som om diskussionen om loggen borde kunna avslutas i och med att Sam säger att de kommer att komma en loggfunktion under våren.