1 Senaste redigerad av Discover (2011-12-16 15:07:40)

Tråd: Mobile Services istället för Tele2 SWIPnet

Någon mer som har upptäckt den nya ISP:n ?


http://www.speedtest.net/result/1652155785.png


APN som används i Dovadon: 4g.tele2.se

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

2

Sv: Mobile Services istället för Tele2 SWIPnet

Jupp

3

Sv: Mobile Services istället för Tele2 SWIPnet

Tråkigt nog så verkar den stora skillnaden mellan dessa IPn 212.* och de gamla 90.* vara att alla inkommande portar är blockerade. Någon mer som upptäckt detta?

4

Sv: Mobile Services istället för Tele2 SWIPnet

john skrev:

Tråkigt nog så verkar den stora skillnaden mellan dessa IPn 212.* och de gamla 90.* vara att alla inkommande portar är blockerade. Någon mer som upptäckt detta?


FTP-server på port 21 fungerade utan problem.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

5

Sv: Mobile Services istället för Tele2 SWIPnet

Okej, intressant. Får undersöka vidare då för min webbserver på port 80 har vägrat fungera så fort jag hamnar på 212.* ip men börjar fungera när jag återigen lyckas hamna på 90.*-ipn. Kanske är något med routern som krånglar då.

6

Sv: Mobile Services istället för Tele2 SWIPnet

john skrev:

Okej, intressant. Får undersöka vidare då för min webbserver på port 80 har vägrat fungera så fort jag hamnar på 212.* ip men börjar fungera när jag återigen lyckas hamna på 90.*-ipn. Kanske är något med routern som krånglar då.


Alltså, servern är inte uppkopplad mot internet över 4G.

Min FTP-server är matad med fiber från Bahnhof och sedan kopplade jag upp
datorn med Tele2 och laddade ned lite saker över 4G.

Den dagen man kan få fast IP adress på 4G så kan det bli aktuellt att slopa fibern.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

7

Sv: Mobile Services istället för Tele2 SWIPnet

Okej, suttit och testa en del nu och återigen vill jag ändå påstå att portarna är blockerade på 212.*-adresserna medan de är tillgängliga på 90.*-adresserna, testat med både port 21, 80 och 443 utan några resultat. Och just nu vill inte Tele2 ge mig någon 90.*-adress utan jag får hela tiden olika 212.* när jag testar att koppla ner och upp.

8

Sv: Mobile Services istället för Tele2 SWIPnet

Discover skrev:

Den dagen man kan få fast IP adress på 4G så kan det bli aktuellt att slopa fibern.

A'men på det + FRI obegränsad trafik inom vettiga mängder och öppna portar även smtp+pop portarna - vilket det knappast kommer att någonsin bli...