1

Tråd: ZTE MF820D modem strular

Hej,

Jag har två datorer, på min stationära fungerar allt som det skall och snabbt och enkelt igång.

På min bärbara så får jag problem med att "ZTE data card monitor program har slutat fungera".
Resultatet av detta är att jag inte kan få igång applikationen och således inte koppla upp  sad

Båda är windows 7 plattformar (pro). Jag har givetvis försökt installera om programmet & drivare från stickan.
Firmware är latest-greatest, utan resultat.
Även talat med supporten.

Någon mer som fått samma problem eller är det bara min ena klient som ställer till det?

Tack,

Tr00per

2

Sv: ZTE MF820D modem strular

APPCRASH
mcserver.exe

3

Sv: ZTE MF820D modem strular

avinstallerat och bootat burken, sedan installerat igen?

4

Sv: ZTE MF820D modem strular

G-Man skrev:

avinstallerat och bootat burken, sedan installerat igen?

Givetvis, tagit bort programvaran & drivaren på modemet, bootat om.
Kontrollerat brandvägg & virusskydd avaktiverat.

5

Sv: ZTE MF820D modem strular

prova att rensa registret.

prova annan usb port

6

Sv: ZTE MF820D modem strular

Har du installerat som datorns admin?

7

Sv: ZTE MF820D modem strular

Ja, admin på datorn.
Rensat lite i regedit nu, avinstallerat allt jag kan hitta som matchar mot bredbandet.

*felsöker as we speak*

8

Sv: ZTE MF820D modem strular

Jag får tacka för alla svar, inser att det lagts för mycket tid på felsökning varför jag istället blåser om min dator.
Något som felar i installationen. Fungerar felfritt på två andra datorer.

Stort tack.

/Tr00per

9

Sv: ZTE MF820D modem strular

roll windows

10 Senaste redigerad av walt (2011-12-19 14:15:13)

Sv: ZTE MF820D modem strular

Vad har du för brandvägg/antivirus?
Vet att vissa program kan blockera mcserver.exe, testa att inaktivera brandväggen och se om det blir någon skillnad.

11

Sv: ZTE MF820D modem strular

Jag har en gång installerat ZTE MF820D för test men har inte behållit det. Nu reagererar F-secure vid varje uppstart på delprogram så jag vill avinstallera det som installerades från stickan. Men jag hittar ingen programvara att avinstallerna.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

12

Sv: ZTE MF820D modem strular

Testa CCleaner. Den har en avinstallerare för andra program.

13

Sv: ZTE MF820D modem strular

Som sagt, datorn ominstallerad = fungerar klockrent igen. Så det var "något" som inte fungerande som det skulle.

Tack och god jul!

14 Senaste redigerad av jonasolof (2011-12-23 18:37:38)

Sv: ZTE MF820D modem strular

Modemfilerna är hidden i win 7 men F-secure talar om var de ligger. Ska först tvinga datorn att visa dolda filer. Va f-n ska ett modem installeras med dolda filer för?

ZTE finns som mobile broadband i programlistan och kan avinstalleras där.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

15

Sv: ZTE MF820D modem strular

Samma problem kan dyka upp i enhetshanteraren att de blir lite för mycket "slagg" enheter som ligger och skräpar.
Och enheter som inte är anslutna "fungerande" kan vara dolda och vara halvjobbiga att avinstallera.

Varje gång man stoppar in en enhet i en annan usb port så installeras produkten igen, bara för att det är USB så är det inte att en port är lika med vilken som helst.
Så har du t.ex. 4st usb portar på datorn så kanske du har stoppat in modemet i alla dessa portar någon gång vilket troligen också resulterar i att man har 4st dolda enheter installerade.

Hur man ser dolda och ej anslutna enheter.

Kort version, starta CMD, skriv in set devmgr_show_nonpresent_devices=1 , starta enheteshanteraren och tryck på Visa dolda enheter i visa menyn.

Lång version.

Gör följande för att lösa problemet och visa enheter när du klickar på Visa dolda enheter:
Klicka på Start, peka på Alla program, peka på Tillbehör och klicka på Kommandotolken.
Skriv följande kommando i kommandotolken och tryck på RETUR:
set devmgr_show_nonpresent_devices=1
Skriv följande kommando i kommandotolken och tryck på RETUR:
start devmgmt.msc
Felsökning av enheter och drivrutiner i Enhetshanteraren.

Obs! Visa enheter som inte är anslutna till datorn genom att klicka på Visa dolda enheter på Visa-menyn i Enhetshanteraren.
Stäng Enhetshanteraren när du är klar med felsökningen.
Skriv exit i kommandotolken.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

16

Sv: ZTE MF820D modem strular

Bra info, hur får man bort en usb enhet som installerats fel så att man kan försöka igen?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

17

Sv: ZTE MF820D modem strular

jonasolof skrev:

Bra info, hur får man bort en usb enhet som installerats fel så att man kan försöka igen?

Bör vara samma princip fast namnet på enheten kanske inte är korrekt om den inte är ok installerad.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!