1 Senaste redigerad av hellman (2011-12-02 21:58:13)

Tråd: vill bara tacka dovado

tack äntligen slap jag tre´s jädra firmware till min tiny..  nu kan jag äntligen uppdatera när de kommer nytt från er o sliper vänta flera månader...

big_smile  big_smile

hade 5.0.11-3  har nu 5.0.13 utan 3


yes..

2

Sv: vill bara tacka dovado

och hur gick det till?

3

Sv: vill bara tacka dovado

Bindningstiden slut tongue

4

Sv: vill bara tacka dovado

På en Tiny?

5 Senaste redigerad av hellman (2011-12-03 09:35:50)

Sv: vill bara tacka dovado

enkelt unbricka eran fullt fungernade tiny..

tror dovado gjorde en liten tabbe där men programvaran

elller så kan dom byta namn på deras unbrick verktyg dom har på hemsidan till "unbrick and unbrand"

programvaran fungerar ju så att den tvingar en updatering av fw o skriver över den gamla jämfört med en vanlig uppdatering..

känns som mitt nät har blivit stabilare o snabbare av att inte använda tre´s fw..  kan de va så att att tre har satt nån form av begränsning i fw´t

6

Sv: vill bara tacka dovado

hellman skrev:

enkelt unbricka eran fullt fungernade tiny..

tror dovado gjorde en liten tabbe där men programvaran

elller så kan dom byta namn på deras unbrick verktyg dom har på hemsidan till "unbrick and unbrand"

programvaran fungerar ju så att den tvingar en updatering av fw o skriver över den gamla jämfört med en vanlig uppdatering..

känns som mitt nät har blivit stabilare o snabbare av att inte använda tre´s fw..  kan de va så att att tre har satt nån form av begränsning i fw´t

Vart hittar man det verktyget då?

7

Sv: vill bara tacka dovado

TonyMain skrev:
hellman skrev:

enkelt unbricka eran fullt fungernade tiny..

tror dovado gjorde en liten tabbe där men programvaran

elller så kan dom byta namn på deras unbrick verktyg dom har på hemsidan till "unbrick and unbrand"

programvaran fungerar ju så att den tvingar en updatering av fw o skriver över den gamla jämfört med en vanlig uppdatering..

känns som mitt nät har blivit stabilare o snabbare av att inte använda tre´s fw..  kan de va så att att tre har satt nån form av begränsning i fw´t

Vart hittar man det verktyget då?

dovados webb, exe updater

8

Sv: vill bara tacka dovado

exe updater?
Är det fw updater via windows?
Vet någon om det går att "unbricka" Tiny fortfarande?
Länk till denna?

Tack

9

Sv: vill bara tacka dovado

http://www.dovado.com/index.php?option= … mp;catid=6

Tror att du hittar här.

E367/E398 Telenor/ Dovado 4GR /Tp-link mr3420

10

Sv: vill bara tacka dovado

Tack för snabbt svar.
Är det någon som vet vilken av filerna jag ska använda för att unbricka min tiny från 3?

11

Sv: vill bara tacka dovado

Obs men detta görs på egen risk !!
Bör vara TINY Windows Upgrader Version:5.0.15.

12

Sv: vill bara tacka dovado

livefree.se skrev:

Tack för snabbt svar.
Är det någon som vet vilken av filerna jag ska använda för att unbricka min tiny från 3?

Hur har det gått för dig?
Provat än, eller ?

E367/E398 Telenor/ Dovado 4GR /Tp-link mr3420

13

Sv: vill bara tacka dovado

Nej har inte provat, är bara lite nyfiken av mig. Jag har 3 nyaste fw med telenor 4g och det fungerar bra för mig just nu smile
Jag gillar att prova nya saker så är allt sugen på att prova dovados fw men familjen blir inte glad på mig om det inte fungerar smile

14

Sv: vill bara tacka dovado

Måste vara att man använder sig utav rescuefunktionen som finns i uppdateringsverktyget.
Det måste vara den ända möjligheten att skriva över en branded router till orginal.

15

Sv: vill bara tacka dovado

Har ni fått det att fungera med upplåsningen?

AC68 med Dovado Tiny
AC87, 100/100 Mbit