1 Senaste redigerad av hackerman1 (2011-11-28 22:58:40)

Tråd: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

nu har Comviq lanserat mobilt bredband kontantkort med 4G !

"Mobilt bredband 4G kan du tanka med:

    Vecka (94 kr och max 5 GB)
    Månad (294 kr och max 20 GB)
    Månad Plus (354 kr och max 50 GB)


Väljer du att tanka automatiskt får du 50 kronor rabatt varje gång du tankar Månad eller Månad Plus."

hmmm, hyfsade priser...
det blir nog ett sånt på önskelistan till tomten.... big_smile

https://www.comviq.se/embedded_shop_mob … OmProd-tab

2

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

kollade påt, men är samma trafikmängd som 3G till högre pris tongue

3

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

lite högre pris, 294-290 för 20 GB= 4 (FYRA) kronor !
men betydligt snabbare...
läste du sista raden ?
"Väljer du att tanka automatiskt får du 50 kronor rabatt varje gång du tankar Månad eller Månad Plus"
då blir ju 4G billigare...

4

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

jo, men hur länge är det -50
med erfarenheterna med obegränsad trafikmängd m.m.

varför inte skaffa abg, om man ändå skall förnya det per auto.

tycker det verkar besynnligt

5

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

G-Man skrev:

jo, men hur länge är det -50
med erfarenheterna med obegränsad trafikmängd m.m.

varför inte skaffa abg, om man ändå skall förnya det per auto.

tycker det verkar besynnligt

För mig är det helt logiskt. Största kundgruppen blir antagligen folk med betalningsanmärkningar. Och såna som inte vill binda upp sig.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

6 Senaste redigerad av Jekyll (2011-11-29 15:57:34)

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

edit: nvm

7

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

Klockrent för mig i alla fall. Är inte beredd att binda mig i 24 månader eller liknande, men vill ändå ha 4G. Och eftersom jag redan har både ett tyskt och svenskt Huaweimodem är detta perfekt. Bra jobbat Tele2 (för en gångs skull).

8

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

Är det nån mer än jag som har en känsla av prisras inom kort? Andra aktörer borde komma in och sen är julen snart både här och förbi.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

9

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

ja, på två år så... om inte annat på 3G

10

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

Ilsken skrev:

Är det nån mer än jag som har en känsla av prisras inom kort? Andra aktörer borde komma in och sen är julen snart både här och förbi.


Modemet (E398) blir nog billigare nästa år.

Jag köpte mitt för under 700 kr på Expert.
Dock får jag bara 15 GB trafik och maxhastighet på 15-20 Mbit/s in och ca 8 Mbit/s ut för 169 kr i månaden.

Dock utan bindningstid.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

11

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

Tja, jag ringde Telesnor och försökte få mitt 199 kr abb att bli ett 32 Mbit/s med 4G för 249. Endast vid nytecknande sa de. De vill alltså inte tjäna den där 50-lappen på mig varje månad så jag drar till Comviq. Det är stor humor.

12

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

Tja, nu sa Tele2 till mig att man måste ha ett speciellt SIM-kort för att det öht ska funka i Huaweis E398. Annars skulle det inte gå att få det att funka. Det är stor humor. Det enda de försöker är att desperat kränga de där modemen, men glömmer att en del redan har ett.

13

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

Kan man köpa BARA SIM kortet utan modem? Har massvis med modem.....

14

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

Sam skrev:

Kan man köpa BARA SIM kortet utan modem? Har massvis med modem.....

Dom ger bort Simisar till 3G. Om 4G hittar jag inte ett smack. Maila dom? Fråga på FB. Hittar du ett svar upplys oss=)

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

15

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

Nej dom har inte lösa sim som jag postade tidigare i en annan tråd,
men det skall komma lösa sim enl den jag pratade med då
han föreslog paket så länge...

16

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

Det handlar väl om att det finns otillräckligt många 4G modem ute på marknaden för att operatörer ska kunna sälja tjänsten och slippa få problem som "Jag stoppade in mitt 4G SIM i en sån här Huhuwei E367 och den hittar ingen 4G, trots att jag befinner mig mitt i City!"

17

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

Tja, de kunde ju sälja både och. Det finns ju trots allt tekniknördar som köper prylarna långt innan alla andra.

18

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

Dessutom är jag nyfiken på att testa med min lilla rikt eftersom jag ligger en-två km utanför nätet.

19

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

Jo, nog vill man köpa löst sim innan man binder upp sig på ett två års abg som inte går att avsluta med hänvisning till ingen/dålig 4G då det finns fall-back till 3G...

20

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

fungerar det bra med modemet? hört att den blir överhettad stämmer det?

sammt om 4g går ned kan den gå till 3g nätet?

priset 800 är rätt dyrt

Mobilt Bredband 4G
Skaffa Mobilt bredband 4G med kontantkort. För 799 kr är den din och då ingår både modem för stöd upp till 80 Mbit/sek, SIM-kort och en fri vecka!

lite luriga comviq först ovan skriver dom att det ingår en fri vecka men längre ned så står detta:Dessutom ingår en dags fri surf  va en dag det står en vecka ovan snacka om luring

Med Mobilt bredband 4G surfar du vart du än befinner dig och du betalar endast för det du surfar! Du tankar ditt Mobilt bredband på samma sätt som ett kontantkort - du har inga abonnemangsavgifter eller andra löpande kostnader. Dessutom ingår en dags fri surf som  du kan utnyttja när du vill. Du kan därefter när som helst ladda på med ytterligare surf och din surfvolym ökar. När din tid har gått ut, kommer ditt Mobila bredband att avaktiveras och du måste fylla på med mer surf.

Mobilt bredband 4G kan du tanka med:

    Vecka (94 kr och max 5 GB)
    Månad (294 kr och max 20 GB)
    Månad Plus (354 kr och max 50 GB)


Väljer du att tanka automatiskt får du 50 kronor rabatt varje gång du tankar Månad eller Månad /Notis detta fungerar ej enligt kundtjänsten

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60

21

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

Jag kör abonnemang, när 4G går ner eller nåt händer i nätet då går den inte över på 3g utan jag får välja det manuellt.
Handover verkar inte fungera, tur att det inte sker så ofta.

22

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

roger.eriksson.c skrev:

Mobilt Bredband 4G
Skaffa Mobilt bredband 4G med kontantkort. För 799 kr är den din och då ingår både modem för stöd upp till 80 Mbit/sek, SIM-kort och en fri vecka!

lite luriga comviq först ovan skriver dom att det ingår en fri vecka men längre ned så står detta:Dessutom ingår en dags fri surf  va en dag det står en vecka ovan snacka om luring

det ingår en dag surf med modemet i lådan för test,
om du registrerar sim på ditt p-nr så får du en vecka's surf via deras webbsida.

så det KAN ingå 8 dagars surf.

är ingen luring, har varigt så med comviq surf länge.

23

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

G-Man skrev:
roger.eriksson.c skrev:

Mobilt Bredband 4G
Skaffa Mobilt bredband 4G med kontantkort. För 799 kr är den din och då ingår både modem för stöd upp till 80 Mbit/sek, SIM-kort och en fri vecka!

lite luriga comviq först ovan skriver dom att det ingår en fri vecka men längre ned så står detta:Dessutom ingår en dags fri surf  va en dag det står en vecka ovan snacka om luring

det ingår en dag surf med modemet i lådan för test,
om du registrerar sim på ditt p-nr så får du en vecka's surf via deras webbsida.

så det KAN ingå 8 dagars surf.

är ingen luring, har varigt så med comviq surf länge.

Skumt, när jag beställde så fick man en värdekod för en vecka med modemet, sedan fick man en till kod när jag registrerade modemet.

Jag är nöjd med Comviq surf och kommer att säga upp Tele2 4G. 10 /10 Mbit/s är jag nöjd med.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

24

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

comviq skriver inte att du måste reg sig på portalen alltså ett comviq konto jag framförde det till comviq i går natt på deras facebook sida

Comviq Hej Roger!
I paketet ingår ett värdebevis, Dagssurf. Om du skapar ett konto på vår hemsida och kopplar ditt Surfnummer dit så får du en kostnadsfri Veckosurf, det är denna som avses. Du får alltså både en Dagssurf och en Veckosurf!
Ha det bra! /Mattias
20 hours ago · Like
Roger Eriksson ok borde det inte stå om du skaffar konto på comviq så får du en vecka i stället för texten ovan
19 hours ago · Like
Roger Eriksson eller en dags surf ingår om du skaffar ett comviq konto så bjuder comviq på en vacka låter mycket bättre
19 hours ago · Like
Comviq Vi ber om ursäkt för att det är otydligt och kommer att föra din åsikt vidare. Informationen finns här: https://www.comviq.se/kundservice-faq-m … dband.aspx
Under fliken "Skapa konto".
Mvh Mattias
18 hours ago · Like

ser att dustin säljer E398 men den är då låst till tele2 och då lär den nog inte fungerar i comviq nät sammt programvaran som finns på comviq E398 skiljer sig åt?

hoppas att comviq börjar att sälja 4g i tele2 butikerna

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60

25

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

Jag kör låsta tele2 med comviq sim på bla 398