1

Tråd: Problem :@

Jag har flyttat till ett studentrum i kristianstad och tog med min dator. Nu när jag försöker ansluta till steam eller bf3 så går det inte . på steam kan jag inte få någon "connection" och på bf3 står det disconnected from ea servers.
Jag antar nu att de är någon port/blockering som inte tillåter mig connecta. finns det något sätt att öppna portar eller ta bort den här blocken?

Jag testade att spela bf3 genom att koppla in min iphone som internet och det gick. Antingen är det telenor routern som det är fel på eller wlan stickan jag köpt det är fel på? någon som har en aning?

2

Sv: Problem :@

kör du med universitetets internetanslutning ?

enligt Steam så blockerar många universitet spelsiter t.ex. Steam.

3

Sv: Problem :@

Kör du med kontantsurf?
Då ev portarna ej öppna.

4

Sv: Problem :@

Jag vet inte vad det är för bredband eller abonnemang. vet bara att det är telenor genom att ha gjort en mätning med bredbandskollen smile=

5

Sv: Problem :@

p0xis skrev:

Jag vet inte vad det är för bredband eller abonnemang. vet bara att det är telenor genom att ha gjort en mätning med bredbandskollen smile=

Hur är du ansluten ?

6

Sv: Problem :@

G-Man skrev:
p0xis skrev:

Jag vet inte vad det är för bredband eller abonnemang. vet bara att det är telenor genom att ha gjort en mätning med bredbandskollen smile=

Hur är du ansluten ?

Jag är ansluten genom en DWA-140 RANGEBOOSTER N USB ADAPTER.

Skulle vara jätte tacksam om någon visste hur man åtgärda detta problem. verkligen pain in the as och inte kunna använda torrent program steam osv..

7

Sv: Problem :@

ok, då är det wifi antar jag,

då är det troligen den/dom som blockerar.
kontakta dom som du köper anslutningen av, eller skaffa ett mobilt bredband exempelvis 3G eller 4G om det finns 4G där du är för att komma runt det.

annars kanske en VPN tunnel funkar, troligen billigare.