101

Sv: Tak på 3Max

Robbz skrev:
ntreb skrev:

Fick meddelandet om begränsningen nu. Har inte fått något brev om ändringen och tecknade mitt abonemmang i September. Hur ser läget ut? Någon som har tagit det vidare och fått lite svar? Tänkte själv slå en pling till Tre senare idag.

Tecknade abonnemang i november och fick strypt i december utan något brev från 3.
Reklamerade till 3s reklamationsavdelning och fick alternativet att få avsluta abonnemanget om jag köpte loss modem+router för 1500:-. Har inte bestämt mig än...

Tvärvägra! Egentligen tycker jag att du ska göra som jag och kräva att dom håller vad ni kommit överrens om. Nu inser jag ju dock att alla inte orkar bråka som jag. Men om du inte vill bråka så ska du i.a.f. minst kräva att dom skickar en betald fraktsedel för att skicka tillbaka skiten och avsluta abonnemanget.

/MmmMagnus

102

Sv: Tak på 3Max

Fick också ett tak förra veckan när jag vaknade på morgnonen till ett meddelande på skärmen. Köpte mitt 3Max i juni, av den specifika anledningen att de lovade inget tak. Ingen förvarning brevledes heller, så nu sitter jag här med en uppkoppling som påminner om mitt första abbonemang 1996.

103

Sv: Tak på 3Max

här har ni lite vad som sagts i min mail konversation

Hej

Jag förstår din situation efter den begränsning som blivit tillagd på 3Bredband Max. Som jag skrev tidigare så har vi rätten enligt våra allmänna villkor att göra denna förändring. Och skulle du vilja avsluta ditt bredband har vi tagit beslutet att du behöver köpa ut modemet för 820kr.   

Känner du dig inte nöjd med vårt beslut så rekommenderar jag dig att vända dig vidare till Telekområdgivarna som ger dig en kostnadsfri rådgivning samt en oberoende bedömning av ärendet.

Med vänlig hälsning
Oscar Mannerström

Oscar Mannerström | Kundrelationer & Eftermarknad | Hi3G Access AB
A joint venture between Hutchison Whampoa and Investor AB

From:
Sent: den 11 januari 2012 18:18
To: complaints
Subject: Re: Mobilt bredband Max

hej igen
---
I ett EU-direktiv ges ytterligare exempel på avtalsvillkor som är oskäliga och därmed otillåtna. Här framgår exempelvis att ett företags villkor anses oskäliga om villkoren innebär att företaget:

*Binder konsumenten vid villkor som denne inte haft verklig möjlighet att ta del av, innan avtalet ingick
----
Då de inte framgår nånstans i avtalet vart denna gräns är så är de fortfarande ett oskäligt villkor.

samt då denna tjänst jag har avtal med er om inte har har någon begränsning så ser jag de inte som rätt från er sida att sätta en gräns.

Då de inte fram kommer några siffror på någon gräns. så är detta fortfarande klassat som ett avtals brott..

då jag ingick avtal med er så avslutade jag mitt fasta bredbands abonnemang och ser då att ni inte kan kräva någon kostnad om jag avslutar tjänsten .. då jag åker på extra utgifter med att skaffa ett nytt abonnemang med kostnader.

Att Tre AB inte hade räknat med den stora tillströmningen av kunder till denna tjänst " Denna Fakta har jag fått från en Personal på Tre AB" så ser jag och ARN samt KO att detta är inte nån Godkänt skäll att ändra ett pågående villkor..

har haft samtal med en som jobbar med frågor Eu i domstolen o han utryckte sig att han ska ta en närmre titt på detta då han håller med om att detta är ett oskäligt avtals villkor.


* Ni Gick ut i reklam med att de skulle vara ingen gräns och att ni inte skulle sänka hastigheten - Falsk marknadsföring
* Ni ändrade ett avtal utan medgivande från andra part - Avtals Brott
* Ni har oskäliga avtals Villkor enligt EU-direktiv

Så i min mening så är de ni som är skyldiga kompensation mot mig.

M.V.H
C.Hellman

11 jan 2012 kl. 15.47 skrev complaints:


Hej C , tack för ditt brev

Enligt våra allmänna villkor så har vi rätt till att begränsa ditt abonnemang om ditt användande är mycket högre än den genomsnittliga användandet. Detta hittar du i punkt 6.3

(g) på ett sådant sätt att 3 eller 3s kunder
drabbas negativt eller genom ett
användarmönster som mycket kraftigt
avviker från det som anses vara ett normalt
användarmönster t ex (i) datavirus
och/eller andra skadliga program och
funktioner till andra användare, (ii)
onaturligt stora datamängder och orimligt
långa datasessioner jämfört med en
genomsnittlig användning av Tjänsterna,

Dock förstår jag din situation och kan därför erbjuda dig ett avslut i förtid på ditt bredband mot att du köper ut modemet för 820kr.
Vänligen återkom till mig hur du vill gå vidare med ärendet.

Med vänlig hälsning

Oscar Mannerström
Oscar Mannerström | Kundrelationer & Eftermarknad | Hi3G Access AB
A joint venture between Hutchison Whampoa and Investor AB

From: C
Sent: den 11 januari 2012 11:53
To: complaints
Subject: Mobilt bredband Max

Hej
Mitt namn är C hellman personnr 19******-****

jag ingick i ett avtal med er i september för erat Mobila bredband Max med Fri Datamängd.
På A6 Köpcenter i Jönköping via eran butik där jag frågade 3 gånger innan jag skrev på om de verkligen är fri data mängd utan begränsningar samt om de kommer ändras och då fick jag svaret nej alla tre gångerna jag frågade o på så sätt ingick med i ett avtal.

Jag har nu fått reda på att ni har infört ett tak på 70Gb/mån o de ser jag inte som skäligt då jag o ni ingick i ett avtal om att de skulle vara fri data mängd utan att ni sänker hastigheten.

Som jag ser de så har ni gjort ett avtals brott mot mig o vill att ni ändrar tillbaka mitt avtal till de jag skrev på "Fri datamängd utan att ni sänker hastigheten" Som de framgick i både reklam och muntlig samt via "Mitt Tre" ( Se Bifogad Fil).

I ett EU-direktiv ges de exempel på avtalsvillkor som är oskäliga och därmed otillåtna. Här framgår exempelvis att ett företags villkor anses oskäliga om villkoren innebär att företaget

·         Ensidigt får ändra villkoren utan att ange giltigt skäl som anges i avtalet
·         Ensidigt får ändra egenskap hos tjänsten utan att ange giltigt skäl

Avtal med bindningstid
En grundläggande avtalsrättslig princip är att avtal ska hållas. Det innebär att om du har ingått ett avtal med bindningstid ska avtalet gälla under hela bindningstiden. En villkorsändring av ett avtal med bindningstid är endast tillåten om operatören har uppgett ett giltigt skäl som står angivet i avtalet.

Om operatören ändrar villkoren under bindningstiden utan att uppge ett giltigt skäl som finns angivet i avtalet kan du ha rätt att häva avtalet och begära skadestånd för dina merkostnader med hänsyn till operatörens kontraktsbrott.

Då inte framgår nånstans i Avtalet som jag har så har ni gjort en Otillåten avtals ändring .

Jag har tagit kontakt med KO samt Telekområdgivarna om detta ärende.

Då detta infaller på Avtals brott , Falsk Marknadsföring


Bifogar en bild tagen på min dator i september.

M.v.H

C Hellman

104

Sv: Tak på 3Max

hellman skrev:

här har ni lite vad som sagts i min mail konversation

Bra! Stå på så länge du orkar!

Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP

105

Sv: Tak på 3Max

Nu har jag också drabbats av nya begränsningen, verkar som den slår in efter 70GB för mig (teckande Max-abb i oktober). Har inte fått något brev eller annan förvarning annat än att nätet var helt nere i morse och när jag loggade på för att fixa det så fick jag upp medelande på skärmen med länkar till mer information som inte fungerade. Trist för frugan som ska försöka jobba på den här uppkopplingen måndag-tisdag...

106 Senaste redigerad av ruva (2012-01-28 16:55:14)

Sv: Tak på 3Max

Som sagt. de kända bedragarna Tre försöker komma undan och de kommer troligtvis lyckas. Det enda vi kunder kan göra är att upplysa folk om att Tre håller på med bedräglig marknadsföring, går inte att lita på och därför är ett dåligt företag gentemot sina kunder. Så fort jag ser en artikel på nätet delar jag med mig av mina erfarenheter. Ändå har jag bara gjort av med halva kvoten senaste två månaderna men vet att om jag köper mycket spel på tex Steam en månad så kommer jag upp i 120 GB igen.

Men menar ni att de stoppar tjänsten helt och hållet om man passerar 70 GB? Är det inte 2 Mb/s som gäller?

Deras Facebook är ett bra ställa att spy galla på och avslöja bedragarna. En hel del som gjort detta:
https://www.facebook.com/3Sverige

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

107

Sv: Tak på 3Max

Tele2 skickade tidigare sms när 80% nåtts, men får inga fnv.
  blev nu istället kontantkort månaden ut... thumbsup...

108

Sv: Tak på 3Max

ruva skrev:

Men menar ni att de stoppar tjänsten helt och hållet om man passerar 70 GB? Är det inte 2 Mb/s som gäller?
https://www.facebook.com/3Sverige

Man får 200kbit/s när man passerat sin gräns, det funkar fortfarande att surfa på men är olidligt segt.

109

Sv: Tak på 3Max

Har samma problem med 3bredband MAX och deras nyligen införd tak.


När jag tecknade mitt avtal med 3 den 14feb 2011 var avtalet ett 3bredband Max frisurf (i avtalet står det klart och tydligt obegränsad surf).
Nu när jag går in på mitt 3 ser jag till min förvåning att de har ändrat i mitt avtal till det abonnemang som de nu kallar mobilt 3bredband Max med 50gb som tak.

Om man läser vidare under mitt nu av 3 ändrande abonnemang står texten.
Citat "Hastighetsbegränsning. Med 3Bredband Max får du surfa i upp till 32 Mbit/s. Vid användning av mer än 50 GB/mån sänks hastigheten till 200 kbit/s. Du kommer alltså fortfarande kunna surfa och maila, men i lägre hastighet." slut citat

Den texten fanns inte alls med tidigare i mitt abonnemang. Som jag ser det har de ändrat mitt abonnemang till ett abonnemanng de nu erbjuder sina kunder. Hur kan de ändra mitt avtal som teckandes feb 2011 till ett avtal som de nu tillhandhåller sina kunder? Jag vill ha tillbaka det abonnemang som jag beställde från 3 feb 2011.

Ja.Jag vet att 3 gärna vill hänvisa till sina villkor 6.3 och 6.4, men att ändra till ett abonnemang som inte fanns när jag tecknade mitt avtal till ett abonnemang som 3 har upprättat nyligen är ju inte särskilt "fairusage" och med all säkerhet inte lagligt. Jag ser detta som ett avtalsbrott från 3 och om 3 inte ändrar tillbaka till mitt tecknade abonnemang från feb 2011 så vill jag per omgående häva mitt avtal utan kostnad för mig och sända de berörda produkterna i retur.

Länkar till den då aktuella prislistan som var gällande då jag teckande mitt abonnemang. Där står det klart och tydligt att jag tecknat mig för ett mobilt bredband med obegränsad surf.(se 3Bredband MAX punkt 6. Under punkt 6 står obegränsad surf.) De begränsningar som 3 säger er ha rätt till återfinns först på abonnemanget 3Bredband PLUS. (Se 3Bredband PLUS punkt 5. Under punkt 5 står. Om användandet överstiger 20 GB/månad förbehåller sig 3 rätten att begränsa accesshastigheten till 200 kbit/s.)
Länk: http://www.tre.se/Global/2011/Prislisto … 110201.pdf

110

Sv: Tak på 3Max

Det som är jätteviktigt i dessa tvister med Tre och som ger oss trumf på hand är punkt 2.3 i avtalet. Det är den som är viktig och som ni ska använda i era framställanden till Tre. Om det var så att prislistan vid tidpunkten för abonnemangets tecknande inte specificerade någon max förbrukningsgräns så går prisilistan samt webbsidans innehåll vid den tiden före dom allmänna villkoren. I.o.m. 4.1 så har Tre inte rätt att ändra i bundna abonemang vilket gör att det var förutsättningarna som gällde vid tecknandet som ska gälla. Och i.o.m. att Tres' marknadsföring vid tiden för abonnemangets teckande var kliniskt rent från några begränsningar är det det som med stöd av 4.1 & 2.3 ska gälla under resterande bindningstid.

Konstigare än så är det inte. I.o.m. att jag förbereder mig för en sannolik tvist kommer jag inte vara mer detaljerad än så.

/MmmMagnus

111 Senaste redigerad av ruva (2012-01-29 20:27:34)

Sv: Tak på 3Max

Har du råd med en riktig tvist MmmMagnus? I så fall hoppas jag att de kända bedragarna TRE fälls och det blir någon form av praxis. Inte kul när man blir bedragen när man binder upp sig för ett abonnemang i två år. De även kända bedragarna Telenor gjorde ju samma sak med sitt FUP, fast inte lika utstuderat i sin värvning av kunder men väldigt nära.

Tyvärr kommer din tvist att ta ett antal år?

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

112

Sv: Tak på 3Max

Om han vinner lär det inte dyker upp fler "obegränsade" abonnemang.
Vinsten blir väl att de tvingas köra med öppnare kort.
Bättre abonnemang lär vi inte få så länge systemet bakom inte är dimensionerat för vår användning. (oss som kör allt via mobilt)

Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP

113

Sv: Tak på 3Max

Här finns en som tydligen har fått häva sitt mobilabredbansavtal 3bredband Max med 3  i utbyte mot att skicka tillbaka hårdvaran.

Länk: http://www.fairshopping.se/opinions/view/11526

114

Sv: Tak på 3Max

Nu har jag fått svar från Tre's s.k. reklamationsavdelning. Dom var generösa nog att erbjuda mig att bryta mitt 24 månabonnemang mot en slutfaktura på ca. 4800kr

WTF, snacka om att spotta sina kunder i ansiktet! Men men, thats it. Game on era bedragare!

Nu tänker jag hålla käften i detta ämnet tills vidare!

/MmmMagnus

115

Sv: Tak på 3Max

Jag blev erbjuden av 3's reklamtionsavdelning att lösa ut mitt abonnemang för 1534:-. Vilket är en halvering av den egentliga summan.

116

Sv: Tak på 3Max

@Oggy66: Den länken på fairshopping är mitt inlägg. Tog ca 1 månad för mig att få rätt mot TRE i det här fallet. Jag är fortfarande övertygad att jag hade kunnat få rätt i en eventuell rättsprocess. Däremot håller jag inte med dig i din analys av den aktuella prislistan. smile
Du säger 3Bredband MAX punkt 6, men titta på 3G-data punkt 3 - som gäller för alla abonnemangsformerna. Där har du din fairusage klasul. Men MmmMagnus har rätt i detta fallet, punkt 2.3 i allmänna villkoren trumfar detta lyckligvis.
Däremot håller jag inte med om att man ska lägga speciellt mycket vikt vid punkt 4.1 i diskussionen. Men det är en längre diskussion!

@Hellman: Jag ser att du pratat med precis samma kille på TRE's reklamationsavdelning som jag och han gav mig exakt samma paketerade standardsvar. Hänvisade mig till Telekområdgivarna på samma vis som dig.

Det intressanta här är att jag kontaktade Telekområdgivarna precis som jag skev i mitt inlägg på Fairshopping. De kontaktade i sin tur 3. Ett par dagar efter jag kommit överrens med TRE's kundrelations kille på Fairshopping om en hävning av mitt avtal så får jag hem ett brev från någon annan på TRE's reklamationsavdelning som även hon erbjöd mig hävning av avtalet med hänvisning till mitt ärende hos Telekområdgivarna. Snurrigt värre.. De verkar inte ha alla indianer i kanoten där borta.

Bästa rådet jag kan ge är att stå på er, det går att få rätt men det sitter långt inne..

117

Sv: Tak på 3Max

STÅ PÅ ER!!!!!

Efter mycket om och men fick jag också häva mitt avtal precis som Shimme/Simz.
Ingen extra kostnad utan avtalet hävs så fort modemet anländer till Tre.

Jag fick kontakta en jurist inom konsumenträtt, telekområdgivarna och konstumentverket.
Framför allt fick jag referera hårt till punk 2.3 innan jag i huvudtaget fick komma i kontakt med reklamationsavdelningen.
Tre står på sig väldigt hårt och trycker på fairusage punkterna.
De erbjöd mig efter ett tag 3 månaders uppsägning, men jag stod på mig och fick häva.

Ett stort tack till Simz vars ärende jag kunde hänvisa Tre till som praxis samt att jag utgick från det
när jag skrev min reklamation.
Dock svarade Tre till en början att de inte kände till ärendet och att de inte tillåtit någon att häva,
fall inte för detta skitsnack.

Om någon behöver hjälp att häva står jag gärna till förfogande med tips och råd.
Kan även skicka över mitt reklamationsbrev och mail konversationer för den som
vill ha tips om vad den bör skriva och trycka på.

Hör av er till:
mrDuaneLeeEvans@gmail.com

118

Sv: Tak på 3Max

MmmMagnus skrev:

Nu tänker jag hålla käften i detta ämnet tills vidare!

/MmmMagnus

Haha, det häll inte länge. Tänkte bara meddela att jag nu svarat på det hån som jag fick brevledes från 3 enligt ovan. En himla lustig detalj är att jag med största sannolikhet fått tung backning vid ev. tvist från ett väldigt otippat håll. Kan inte säga så mycket mer än så så nu tänker jag verkligen hålla käften :oops:

/MmmMagnus

119

Sv: Tak på 3Max

MmmMagnus skrev:
MmmMagnus skrev:

Nu tänker jag hålla käften i detta ämnet tills vidare!

/MmmMagnus

Haha, det häll inte länge. Tänkte bara meddela att jag nu svarat på det hån som jag fick brevledes från 3 enligt ovan. En himla lustig detalj är att jag med största sannolikhet fått tung backning vid ev. tvist från ett väldigt otippat håll. Kan inte säga så mycket mer än så så nu tänker jag verkligen hålla käften :oops:

/MmmMagnus

jo låt dom fixa wink

120

Sv: Tak på 3Max

Har tidigare gjort ett inlägg på rejta.se ang mitt 3bredband Max. Såg idag att mitt och andras inlägg är borta och dessutom kan man inte ens hitta HI3g längre på rejta.se  Har man som företag rätt att väjla om man ska finns med på rejta.se?

Oggy66

121

Sv: Tak på 3Max

Hej,

Jag tror att det blir väldigt svårt för er att hävda att begränsningen av datamängd skulle vara ett kontraktsbrott. Dock är det, som jag sa till Tre när jag skällde på dem senast, väldigt dåligt av säljarna att informera om att det är "fri surf" - "tanka hur mycket film du vill" fastän det i kontraktet står att Tre har möjlighet att begränsa när som helst.
Riktgit kasst av tre, men tyvärr så har de enligt kontraktet rätt att göra så här. Men visst blir man sur.

Jag lyckades tillslut, efter många om och men, nedgradera mitt abb till "surf". Minsta abbonemanget för 99:-/månad. Har ett till tre abbonemang via företaget, som är fritt, än så länge. Kör på detta så länge som det går.
Så nu betalar jag en hundring per månad för något som ligger och samlar damm.

Mvh

Stefan

122

Sv: Tak på 3Max

stew skrev:

Hej,

Jag tror att det blir väldigt svårt för er att hävda att begränsningen av datamängd skulle vara ett kontraktsbrott. Dock är det, som jag sa till Tre när jag skällde på dem senast, väldigt dåligt av säljarna att informera om att det är "fri surf" - "tanka hur mycket film du vill" fastän det i kontraktet står att Tre har möjlighet att begränsa när som helst.
Riktgit kasst av tre, men tyvärr så har de enligt kontraktet rätt att göra så här. Men visst blir man sur.

Jag lyckades tillslut, efter många om och men, nedgradera mitt abb till "surf". Minsta abbonemanget för 99:-/månad. Har ett till tre abbonemang via företaget, som är fritt, än så länge. Kör på detta så länge som det går.
Så nu betalar jag en hundring per månad för något som ligger och samlar damm.

Mvh

Stefan

Vi är två st som har hävt hittills som är kända fall.
Det går absolut bra att häva, men man får stå på sig ordentligt.
Den juristen jag var i kontakt med ansåg att jag som konsument hade rätt i fallet.

Detta handlar inte om en tillfällig begränsning som avtalet nämner,
utan om ett permanent ändrande av hur själva tjänsten ser ut.
Därför räknas det som ändring i kontraktet, vilket inte är schysst spel under en bindningstid.

Därigenom har man som konsument rätt att häva avtalet då ändringen träder i kraft.
I detta fall har Tre varit mycket luddiga med när ändringen skulle ske,
vilket är varför det nu är rimligt att häva efter avtalets ändring trätt i kraft.

Hälsningar
Robin Millqvist

123

Sv: Tak på 3Max

DuaneLee skrev:

Vi är två st som har hävt hittills som är kända fall.
Det går absolut bra att häva, men man får stå på sig ordentligt.
Den juristen jag var i kontakt med ansåg att jag som konsument hade rätt i fallet.

Detta handlar inte om en tillfällig begränsning som avtalet nämner,
utan om ett permanent ändrande av hur själva tjänsten ser ut.
Därför räknas det som ändring i kontraktet, vilket inte är schysst spel under en bindningstid.

Därigenom har man som konsument rätt att häva avtalet då ändringen träder i kraft.
I detta fall har Tre varit mycket luddiga med när ändringen skulle ske,
vilket är varför det nu är rimligt att häva efter avtalets ändring trätt i kraft.

Hälsningar
Robin Millqvist

Håller med till fullo. Inte shjysst spel.

Står det verkligen i avtalet att det enbart är en tillfällig begräsning? Menar de inte i så fall att den tillfälliga begränsningen är 200kbit/s till nästa månad?

Tror ni inte att det handlar lite om följande också:
Att om man kör huvudet mot väggen tillräckligt många gånger så kommer väggen ge vika till slut. Frågan är om du med huvudet orkar hålla ut så länge.
Dvs. Ligger man i så kan man lyckas. Men många orkar inte, och därmed vinner Tre. Tillräckligt många är kvar för att deras tjänst ska vara lönsammare än innan säkningen.

Mvh

Stefan

124

Sv: Tak på 3Max

De kan nog leva med stämpeln som bedrägligt företag man inte kan lita på. Folk glömmer fort när nästa kampanj sätter igång.

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

125

Sv: Tak på 3Max

stew skrev:

Håller med till fullo. Inte shjysst spel.

Står det verkligen i avtalet att det enbart är en tillfällig begräsning? Menar de inte i så fall att den tillfälliga begränsningen är 200kbit/s till nästa månad?

Tror ni inte att det handlar lite om följande också:
Att om man kör huvudet mot väggen tillräckligt många gånger så kommer väggen ge vika till slut. Frågan är om du med huvudet orkar hålla ut så länge.
Dvs. Ligger man i så kan man lyckas. Men många orkar inte, och därmed vinner Tre. Tillräckligt många är kvar för att deras tjänst ska vara lönsammare än innan säkningen.

Mvh

Stefan

Avtalet säger:

”2.3 Avtalet består av:
(i) Abonnemangsavtalet, (ii) abonnemangsspecifika villkor som reglerar vad som specifikt gäller för Tjänsterna. Aktuella abonnemangsspecifika villkor hittar du på www.tre.se. (iii) bestämmelser som finns i andra handlingar som vi hänvisar till i dessa allmänna villkor, t.ex. prislistor. Aktuella prislistor finns på vår webbplats www.tre.se, samt (iv) dessa allmänna villkor.Om det finns inbördes motstridigheter i ovanstående handlingar gäller (i) i första hand, (ii) i andra hand o.s.v.”

Och i punkt 6.4 står att Tre har rätten att begränsa hastigheten till 200kb/s om datamängden
överstiger 20 GB på en månad. Det är vad allmänna avtalet säger.
Nu har ju Tre infört den här 50/70 GB gränsen. den är förmodligen inskriven i de abonnemangsspecifika villkoren.
Därför gäller det före de allmänna villkoren, precis så som det står i 2.3.
"...Om det finns inbördes motstridigheter i ovanstående handlingar gäller (i) i första hand, (ii) i andra hand o.s.v.”

Ändringen har alltså skett i de abonnemangsspecifika villkoren,
där det från början stod att datamängden var helt fri.
Det ska alltså gälla före deras fair usage policy.

Dom har skrivit in sig i ett hörn och lämnat en ful lucka i avtalet.
Nu försöker dom rätta till den genom att fula sig.

Deras taktik är att trots att det är dom som gjort fel,
försöka tjäna så mycket pengar som möjligt.
Därför gör dom det så jävligt de bara kan för att folk inte ska orka häva sina avtal,
trots att konsumenten har rätt.

Hälsningar
Robin Millqvist