1

Tråd: Error 619

Har satt upp en äldre dator (P4 med XP) som min dongel sitter i och som sedan delar ut internet till en "vanlig" router och kört så i snart 2mån.
Det har väl fungerat hyfsat smärtfritt och det största problemet har varit att den inte ringer upp automatiskt varje gång modemet kopplar ner. Fungerar kanske 7 av 10ggr.

Nu till problemet!
Nerkopplad lina när jag ska ha åtkomst, loggar in via VNC (jag fjärrstyr så) och kommer inte in och det har aldrig hänt tidigare.
Startar om datorn loggar in via VNC och ska ringa upp...
Helt plötsligt så får jag bara error 619 när jag försöker ringa upp!?

Startar om datorn - ingen skillnad
Flyttar modemet till min bärbara - ok
Ominstallerar Mobile Partner - ingen skillnad

Hur kan en dator som inte har antivirus, brandvägg eller automatiska uppdateringar vägra fungera helt plötsligt, jag menar OS är ju statiskt?

2

Sv: Error 619

Av installera huawei programmet/en,
Starta om,
Rensa ev registret med lämpligt verktyg,
Installera huawei dialern och andra inställningar

Då skall det funka, 613 oftast windows hicka.

Tack

3

Sv: Error 619

Rickard, varför trycker du inte in en ubuntu live skiva istället och delar ut med de inbyggda funktionerna där istället?

Jag upplever ubuntu och just det här 3G modemet som mycket bra kompisar...

Testa en live skiva först om du är osäker på om/hur det funkar!
/X

4

Sv: Error 619

G-Man skrev:

Av installera huawei programmet/en,
Starta om,
Rensa ev registret med lämpligt verktyg,
Installera huawei dialern och andra inställningar

Testade det, använde ccleaner men det blev ingen skillnad sad

xopah skrev:

Rickard, varför trycker du inte in en ubuntu live skiva istället och delar ut med de inbyggda funktionerna där istället?

Får väl testa det, trodde XP skulle fixa det men, men...
Har testat ubuntu på en äldre dator förut och blev positivt överraskad när den fixade alla drivrutiner helt själv ungefär som W7 fungerar idag.
Går det att få modemet + fjärrstyrning att fungera i ubuntu utan att man blir vansinnig?

5

Sv: Error 619

Verkar besynniligt, ligger det saker kvar efter av inst ?

6

Sv: Error 619

Rikard skrev:

Går det att få modemet + fjärrstyrning att fungera i ubuntu utan att man blir vansinnig?

Ja,
Bara att gå igenom guiden för UMTS modem i guit + att aktivera vnc åtkomst när du loggat in.
Jag använde live ubuntu 10.4 från en USB hela sommaren på landstället med en laptop på bryggan...
Funkade utmärkt!