1

Tråd: Sone Ericsson W890i som 3g Modem

Hej alla..

Någon som har koll på hur man gör för att använda sin W890i som Modem på en Mac?

det verkar inte vara det lättaste projekt som jag har stött på.., det verkar inte finnas drivrutiner till MAC (OS 10.4) eller heller inga guider hur man gör...

Så, är dte möjligt att något macproffs vet hur man gör för att ha sin W890i som "bredbandsmodem"??

cool

2

Sv: Sone Ericsson W890i som 3g Modem

"Sony Ericsson iSync Plugins 1.7.0 software download - Mac OS X "

Men du kör lite gammal version? 10.4? Uppgadera.
"Attention: This software is only for Mac OS X 10.4.9 or later. It will not work with any older Mac OS X system."

Har inte någon direkt koll på mac men iSync kan vara ett alternativ.

The Sony Ericsson W890i is compatible with iSync 2.4 and later, but isn't natively supported by Apple out-of-the-box. You can very easily add support using an iSync Phone Plugin available from here:

http://www.feisar.com/plugins.html

Om det kostar så går det säkert att hitta på "ful" sidor. wink

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Sone Ericsson W890i som 3g Modem

oki, jag hittade en annan lösning, det var att aktivera Internet över USB på telefonen, och ethernet internet på datorn, då kommer frågan upp på telefonen om man macen får ansluta till internet trycker man ok, fungerar det sen!..

inga program alls behövdes installeras!!

4

Sv: Sone Ericsson W890i som 3g Modem

Någon som har en enkel guide hur jag skapar en fjärranslutning mot min mobil så att den fungera som modem till en Mac. Tyvärr så fungerade inte Sunkens sätt för mig. Vet inte om det beror på om jag har en annan model (W910i).

Läste nånstans att jag måste skapa ett modemscript men när jag skulle ladda ner modemscripts generatorn så skulle det kosta mig $14 och det accepterar jag inte. Det måste ju finnas ett enklare sätt.

Det ska även tilläggas att jag är rätt ny på Mac.