1

Tråd: Installera telia huawei E220

Hej, när jag ska installera Huawei E220 med Telia så får jag ett felmedelande varje gång jag försöker. jag har en Thosiba satellite bärbar dator. Finns det någon som kan hjälpa mig så att
jag kan börja använda modemet.

2

Sv: Installera telia huawei E220

Vad är det för meddelande du får?

3

Sv: Installera telia huawei E220

Försök beskriva fel messet så blir det lättare att försöka hitta en lösning.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: Installera telia huawei E220

Vilket operativsystem du använder kan också vara bra att veta.

5

Sv: Installera telia huawei E220

Har du provat på nån annan dator?

6

Sv: Installera telia huawei E220

Hej, köpte ett "olåst" Huawei E220 i går på Blocket där säljaren påstår att det är hur enkelt som helst att köra viken operatör som heslt. Det var brandat TELE2 och jag har Telia abbonemang som jag vill köra med. Min bärbara PC är har XP och är en LifeBook. Satt större delen av dagen i går med detta, var i kontakt med Telias support som föreslog att ladda ner uppdaterade Daschboard och Firmwir, men när jag skall köra HOST.....så i dialogrutan söker den efter modemet, som blinkar glatt och har kontakt med comport 4. Så hur jössenamn, gör man för att byta ut mjukvaran, så TELIA fungerar, har jag köpt grisen i säcken eller? Snälla någon som vet?

7

Sv: Installera telia huawei E220

Hej Mikael,  försök med dessa:  http://www.mobilabredband.se/files.php? … e2+7.2mbit

8

Sv: Installera telia huawei E220

Har bråkat en del med e220 modemet och min lifebook.
Vet inte varför men efter att man har pluggat in en del modem så har det väll blivit så mycket slask så den inte vill känna sig vid nå mer.

Hade problemet när jag använde orginal fujitsu xp versionen, har nu installerat om med vanlig ren xp och funkar hur bra som helst.
Noterade också att blåtanden tar upp rätt många portar som kan ställa till de.

E630 funkgerade inte heller för mig tidigare, var enbart options kort som ville lira utan problem.
Måste säga att jag tycker options kort är bättre när det kommer till plug 'n play.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

9

Sv: Installera telia huawei E220

unclesam skrev:

Hej Mikael,  försök med dessa:  http://www.mobilabredband.se/files.php? … e2+7.2mbit

Hej, tack för du försökte, det är samma filer som telia supporten rekomenderade som jag har försökt starta men de hittar inte modemet, så de vill inte installera sig heller, får vrken igång Tele2 modemet med telia eller comviq som jag också provat/ Mikael

10

Sv: Installera telia huawei E220

Min son installerade telia huawei E220 för mig för en vecka sedan och fick igång det men nu fungerar det inte igen. När jag tittar på USB står det unknown device och modemet blinkar grönt. jag har windows XP och en Toshiba satellite bärbar dator. Telia kan inte hitta kortet säger dom när jag försöker gå ut.

11

Sv: Installera telia huawei E220

Du kanske får uppdatera drivisarna manuellt, som du sa att den säger "unknown device".

Antingen köra zero cd funktionen och hitta drivisarna där eller från vårat filarkiv.
http://www.mobilabredband.se/files.php? … EI+DRIVERS

MEN först skall du kanske testa ta bort mobile connect eller mobile partner först och koppla in modemet igen så kanske den kan starta installation auto och fixa allt själv.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!